Gå til innhold

Test: Tomtom XL IQ Routes Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne får deg fra A til B raskere enn vanlige GPS-er.

Har TomTom 7 på min HTC Diamond, og den har i hvert fall ikke mye IQ...

Når jeg skal til Oslo fra Slemmestad, skal den på død og liv guide meg opp til Heggedal først, som er en omvei og utrolig kronglete og liten vei, i stedet for å følge hovedveien rett inn til Oslo!

Lenke til kommentar
Hehe, kjekt at det står 30(muligens 50) på skiltet og Hr Eriksen holder nesten 60km/h.

Tror skiltet fint kan se ut til å være 60. ikke det, såpass tettbygd som det ser ut til å være så er det nok ikke mer den 50...

 

men det betyr ikke at bilen ikke er under fartsgrensa, missvisning er ett kjent fenomen...

Lenke til kommentar
Denne får deg fra A til B raskere enn vanlige GPS-er.

Har TomTom 7 på min HTC Diamond, og den har i hvert fall ikke mye IQ...

Når jeg skal til Oslo fra Slemmestad, skal den på død og liv guide meg opp til Heggedal først, som er en omvei og utrolig kronglete og liten vei, i stedet for å følge hovedveien rett inn til Oslo!

Sjekk instillingene dine.

Lenke til kommentar
Jo, mulig det er 30-sone dette. Men til mitt forsvar ser det litt ut som jeg er altfor opptatt med å ta bilde til å se på skiltene ;)

I tillegg så kan det vel sies at du kjørte i 47km/t, tallet nede til høyre på GPS'n er aktuell hastighet, og den er spott on på Tomtom...

 

dog, 47kmt i 30sone betyr 2900kr i bot...

Snakker om å legge seg selv til rette for en fin bot... :!:

Bildebevis og reel hastighet og innrømmelse på nettet... :mrgreen:

Endret av Tore
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Jeg var og tittet på en slik på Elkjøp i dag. Desverre var ikke betjeningen den mest kunnskapsrike og jeg ble noe forvirret av svarene jeg fikk når det gjelder kartene i Norden vs Europa utgaven. Hun jeg snakket med mente at kartene i Europa versjonen var mindre detaljerte enn Norden versjonen. Dette hørtes noe merkelig ut. Kan noen bekrefte hvorvidt dette er riktig?

 

Jeg vil gjerne ha Europa kart da jeg vanligvis leier meg bil på den årlige sydenferien men 95% av min totale kjørelengde per år foregår jo i Norge så hvis det er slik at prisen for å finne frem på sydenferien er sub-optimal navigering på de øvrige 95% av mine bilturer så tror jeg muligens jeg heller kjøper Norden varianten.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...