Gå til innhold

Begrenset støtte for Windows 7 "XP-modus"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

W7 nærmer seg "ferdigstatus" og stadig mer "lien skrift" begynner å dukke opp. Det er bare å glede seg til tidenes lengste EULA og ditto fotnoter om alle begrensningene.

 

Men pengene dine, de tar gjerne Microsoft uten å blunke.

 

bIsk0p; du kan iallefall kjøre XP i VirtualBox i fremtiden. Problemet er imidlertid at det begynner å bli knapt med ressurser når man skal kjøre f.eks W7 med monsterstore IE8 samtidig...

Lenke til kommentar
W7 nærmer seg "ferdigstatus" og stadig mer "lien skrift" begynner å dukke opp. Det er bare å glede seg til tidenes lengste EULA og ditto fotnoter om alle begrensningene.

 

Men pengene dine, de tar gjerne Microsoft uten å blunke.

 

bIsk0p; du kan iallefall kjøre XP i VirtualBox i fremtiden. Problemet er imidlertid at det begynner å bli knapt med ressurser når man skal kjøre f.eks W7 med monsterstore IE8 samtidig...

 

 

Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke bytter maskinvare med nye operativsystem . Problemet er at folk vil at sin pentium 3 som kostet 20000 i sin tid skal kjøre nyeste os med lightspeed respons... Ny os Ny hardware for meg derfor har både vista og Xp alltid vært kjappe for meg siden jeg vraka k2en når jeg fikk xp... Skal du kjøre gammelt dritt og gammle aplikasjoner bruker man et gammelt os eller ikke ? Og har man en gammel maskin hva skal du da med et nytt os...

Lenke til kommentar

EDIT: Nå ser jeg at det står AMD-V nevnt i artikkel. Sorry.

 

Eksempler på prosessorer som ikke har VT er: Core 2 Duo Mobile P7350/7450, Core 2 Duo Mobile T6400/6570, Core 2 Duo Mobile T5200/5250/5270/5300/5450/5470, Core 2 Quad Mobile Q9100, Core Duo T2050/2250, Core Duo T2300E/2350/2450, Core Solo T1350.

 

Hvorfor nevnes kun prosessorer uten Intel V, når AMD også har en tilsvarende bit i noen av sine CPU-familier. Er dere "fan" av Intel i HW.no?

Kilde til AMD-V og Intel V, og Intels egen side om Virtualisering (Intel V)

 

Her er noen navn på det som kreves:

Requires:

 

* Windows 7 RC and hardware-assisted virtualization (Intel-VT or AMD-V)

* An optional update Windows6.1-KB958559-x86 or Windows6.1-KB958559-x64

* The VHD package – containing a preinstalled, shrink copy of Windows XP with SP3

(fant det slik)

 

Hvor kan en laste ned VHD-package?

Endret av G
Lenke til kommentar

En ting som ikke gir noe mening i det hele tatt med denne artikkelen. Bare følg med her:

 

- Folk investerer penger i W7 for å kjøre XP på den? klaging klaging klaging..

 

Hva med å holde seg på XP, hvis man bruke XP ?

 

for min del, er det bedre at de gjør selve W7 blir bedre, enn heller at alle CPUer kan gjøre XP gjennom virtualisering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

hproslan, det eneste jeg kan tenke meg er hvis en bedrift av sikkerhetsmessige årsaker går over til W7, men fortsatt ikke har fått igang prosjekter med å føre over gamle applikasjoner.

 

Tror det er en del bedrifter som har mye egenutviklet software som de enten ikke har funnet alternativer til eller ikke har klart å utvikle versjoner som kan kjøres i W7 ennå.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke bytter maskinvare med nye operativsystem . Problemet er at folk vil at sin pentium 3 som kostet 20000 i sin tid skal kjøre nyeste os med lightspeed respons... Ny os Ny hardware for meg derfor har både vista og Xp alltid vært kjappe for meg siden jeg vraka k2en når jeg fikk xp... Skal du kjøre gammelt dritt og gammle aplikasjoner bruker man et gammelt os eller ikke ? Og har man en gammel maskin hva skal du da med et nytt os...

 

Nogelunde enig adonay...

 

Man fyller ikke ny vin i gamle skinn sekker, men man fyller ny vin i nye skinn sekker sånn at de begge blir bevart
:cool::p Endret av AllColor
Lenke til kommentar

For bruk av god gammel vanlig Microsoft Virtual-PC på laptop's, er det ellers min erfaring at harddisk ytelsen er en viktigere begrensende faktor enn om prosessoren støtter virtualisering eller ei. Men det kommer vel sikkert også noe an på hvordan man bruker det.

 

Men en ting jeg har lurt litt på i forbindelse med alt dette snakket om XP-Modus i 7, betyr dette at de har planer om å forlenge levetiden for XP vesentlig lenger? Jeg tenker da spesielt på sikkerhet. :)

Lenke til kommentar
En ting som ikke gir noe mening i det hele tatt med denne artikkelen. Bare følg med her:

 

- Folk investerer penger i W7 for å kjøre XP på den? klaging klaging klaging..

 

Hva med å holde seg på XP, hvis man bruke XP ?

 

for min del, er det bedre at de gjør selve W7 blir bedre, enn heller at alle CPUer kan gjøre XP gjennom virtualisering.

 

Det kan jo godt hende man ønsker å bruke W7, men enkelte applikasjoner har kompabilitetsproblemer med W7 og trenger XP, desverre så er det jo i praksis ikke mulig å bruke den virtuelle maskinen til spill viser det seg.

 

AtW

Lenke til kommentar
W7 nærmer seg "ferdigstatus" og stadig mer "lien skrift" begynner å dukke opp. Det er bare å glede seg til tidenes lengste EULA og ditto fotnoter om alle begrensningene.

Hva er problemet?

 

bIsk0p; du kan iallefall kjøre XP i VirtualBox i fremtiden. Problemet er imidlertid at det begynner å bli knapt med ressurser når man skal kjøre f.eks W7 med monsterstore IE8 samtidig...

Av en eller annen grunn så assosierer jeg ordet VirtualBox mer med et forumtroll enn programvare fra Sun.

Lenke til kommentar

Bullshit-alert. Tviler egentlig sterkt på dette når XPM er basert på helt vanlig Virtual PC. (som aldri har krevd VT) Mulig det blir bedre med VT, men ser ingen grunn til at det ikke skal fungere på "vanlige" CPUer.

 

Jeg får kjørt XP i VMPlayer på Windows 7 på en netbook av typen Lenovo S10e. Så vidt jeg vet er ikke intel Atom en virtualiseringshest, men det funker strålende for det.

 

Jeg skal teste på en maskin med centrino (1) som helt garantert ikke har VT, for moro skyld.

Endret av novastrum
Lenke til kommentar

Laster ned Windows Virtual PC fra Technet nå, så får vi se. Mulig jeg tar feil. :)

 

Edit: jeg tok feil.

 

Testet på (centrino/pentium M 1,86 ghz, 1 gb ram)

Kjører helt fint med VMware player da, noe som vil si at det fungerer med workstation og Unity også. Så dette er i mine øyne en unødvendig hindring.

Endret av novastrum
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min MacBook Unibody 2,0GHz bruker jo P7350, så jeg begynte å lure et sekund.

 

Caliban:~ nichotin$ sysctl machdep.cpu.brand_string

machdep.cpu.brand_string: Intel® Core2 Duo CPU P7350 @ 2.00GHz

Caliban:~ nichotin$ sysctl machdep.cpu.features

machdep.cpu.features: FPU VME DE PSE TSC MSR PAE MCE CX8 APIC SEP MTRR PGE MCA CMOV PAT PSE36 CLFSH DS ACPI MMX FXSR SSE SSE2 SS HTT TM SSE3 MON DSCPL VMX EST TM2 SSSE3 CX16 TPR PDCM SSE4.1

 

Såvidt jeg ser vises funksjonen VMX her, noe som betyr at MacBooken min har VT-x-støtte. Kjekt!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...