Gå til innhold

Nye enheter skal redde avisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

De må finne en måte å kunne brette enhetene sammen.

 

En stor flat ting er upraktisk å dra rundt på og jeg tror ikke slike enheter vil bli populære mht aviser dersom folk flest ikke kan frakt den omtrent på sammem måte som en papiravis. Veldig mange som leser avisene på vei fra/til ting.

 

Kindle er vel fokusert på bøker og der er ikke transportbehovet helt det samme.

Lenke til kommentar
De må finne en måte å kunne brette enhetene sammen.

 

En stor flat ting er upraktisk å dra rundt på og jeg tror ikke slike enheter vil bli populære mht aviser dersom folk flest ikke kan frakt den omtrent på sammem måte som en papiravis. Veldig mange som leser avisene på vei fra/til ting.

 

Kindle er vel fokusert på bøker og der er ikke transportbehovet helt det samme.

 

Personlig vil jeg si transportbehovet er like stort med bøker, men vi har lært oss å finne oss i at bøker er mer upraktiske, pga av de teknsike begrensingene. (at det er svært vanskelig å lage en bok som er like fleksibel som en avis)

 

AtW

Lenke til kommentar

En avis er fin å ta med seg overalt uten å være redd for å ødelegge den. Fin å legge opp i et oljesøl på golvet og fin å tenne opp med i vedovnen. DU kan også legge den igjen på kontoret til de andre når du har lest den. Fleksibiliteten til en god gammeldags avis er innøvet i vår generasjon og vi vil fortsatt kunne sette oss på toalettet med en avis i fanget og rømme fra alle elektroniske duppeditter som vi ellers omgir oss med.

Lenke til kommentar
er redd denne vil tape mot minipcer med 3g internett.

 

men en avis som tar betalt på nett vet vi alle at vil feile, fri markedsøkonomi på nett har vist at hvis betaleren ikke tvinges til å betale, vil han ikke betale. er innholdet gratis ett annet sted vil forbrukeren bruke det istedenfor.

 

DU har nok rett. I mitt distrikt har det lenge vært tilbud om "avis på nett". Det var kun en abonnent som bestilte det. Men hun gikk over til vanlig papirutgave etter et par uker.

Lenke til kommentar
er redd denne vil tape mot minipcer med 3g internett.

 

men en avis som tar betalt på nett vet vi alle at vil feile, fri markedsøkonomi på nett har vist at hvis betaleren ikke tvinges til å betale, vil han ikke betale. er innholdet gratis ett annet sted vil forbrukeren bruke det istedenfor.

En ebokleser (eller avis) har en helt annen type skjerm som er mer behagelig å lese på enn LCD-skjermer. I tilleg vil de nok gå tom for batteri rimelig kjapt i forhold til en ebokleser.

Lenke til kommentar

Grunnen til at papiravissalget faller, er ikke fordi papiraviser er moderne, og folk er pripne på det, men fordi det ikke lenger er nødvendig å lese papiraviser. Når bredbånd er tilgjengelig på flyplasser og lignende, ser jeg ikke hvilken nisje disse skal ta over for innen nyhetsindustrien.

 

Som en måte å lese bøker på, kan den være fin for studenter, da bøkene vi bruker ofte er store og tunge, men der kan jeg ikke se hvordan denne maskinen skal bedre å bruke en laptoppen som de fleste studenter allerede har.

Lenke til kommentar
Grunnen til at papiravissalget faller, er ikke fordi papiraviser er moderne, og folk er pripne på det, men fordi det ikke lenger er nødvendig å lese papiraviser. Når bredbånd er tilgjengelig på flyplasser og lignende, ser jeg ikke hvilken nisje disse skal ta over for innen nyhetsindustrien.

 

Som en måte å lese bøker på, kan den være fin for studenter, da bøkene vi bruker ofte er store og tunge, men der kan jeg ikke se hvordan denne maskinen skal bedre å bruke en laptoppen som de fleste studenter allerede har.

 

Den er bedre fordi den har en mye bedre skjerm å lese på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vi snakker her om en skjerm som nærmere seg størrelsen på sidene til en lærebok, veier 1/10 av både lærebok og laptop, og kan med lite sideskifte gå dagesvis på samme batterilading, og være på den siden du forlot den i hele den samme tiden uten å bruke strøm.

 

Er det noe jeg hater så er det å lese pdf-filer med 2+ kolonner tekst, siden en gjerne må rulle opp igjen siden en ikke får plass til hele siden på skjermen på en gang (om da en ikke går til anskaffelse av en av disse morsomme skjermene en kan snu på høykant).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...