Gå til innhold

Er dette HTC Hero?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første bildet er greit, og der ser telefonen interessant ut. Men! Ser man det, de har fanken meg klart å montere en spoiler på denne også. Hvorfor? Er det meningen å maksimere downforcen i trynet når man trekker telefonen opp i stor fart?

 

Hadde jeg vært sjef hos HTC for en dag, så er det ingen tvil om hvem som skulle ha fått fyken!

Lenke til kommentar

Det første jeg legger merke til er at den ikke har en styrekule, som jo er mesteparten av grunnen for "haka". Kulen trenger ikke monteres så langt ned i telefonen når "haka" er der. Men jeg må jo si meg enig i at designet på den der var i drøyeste laget.

Lenke til kommentar
angående knekken:

 

1. den er i øynefallende, og gjør telefonen gjenkjennelig.

 

2. den kan bringe mikrofonen nærmere munnen (se motorola sin banan-fon og lignende).

 

De fleste tenker nok ikke slik. Førsteinntrykket veier en hel del når man skal ha seg en ny telefon, og her går HTC Hero på et smell.

Lenke til kommentar

"Haka" er jo praktisk. Når man har mobilen i lomma så passer den bedre til formen på låret. Har dere ikke kjent hvor dårlig brødfjøl-formen til vanlige mobiler er i lomma?

 

Når man prater i den kommer mikrofonen nærmere munnen. Det gjør at man får mindre støy fra omgivelsene og mer lys fra munnen. Altså bedre lydkvalitet for den som lytter i andre enden.

Lenke til kommentar

Ja praktisk er en ting, design er en annen. Det HTC gjør nå er å redusere eventuelle kjøpere betraktelig med dette "leppe-fenomenet" deres, for det er vel ingen hemmelighet at mannen i gata foretrekker lekre ting.

 

Jeg sender HTC en mail, og håper på å få vite hva filosofien bak designet er.

 

Forresten, så ser jeg at du nærmer deg 40000 innlegg Simen1 ;) Tar av meg hatten!

Lenke til kommentar

Da har jeg faktisk fått svar fra HTC, angående "leppen":

Regarding your question about the "lip" at the bottom of the mobile, this is a design option with ergonomic element to make more comfortable in the user's hand, when holding the mobile is in the horizontal position, while texting or having an internet browsing experience.

 

Dette visste vi strengt tatt fra før av, men det er jo kjekt å se at de tar seg tid for å svare i det minste :)

Lenke til kommentar

Lignende leppe får man på flere av Nokias nyere modeller også. Det går vel over etterhvert.

 

Selv antar jeg at både HTC og Samsung ser på sine Android-modeller som nisje-modeller, og designer dem slik at de ikke nødvendigvis konkurrerer med egne enheter.

 

I 2010 får vi forhåpentligvis en del små og lekre Android-enheter :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...