Gå til innhold

Iphone brukes mest til moro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsom artikkel MEN er det ikke litt drøyt å si: Nokia og Microsoft og de andre konkurrentene er bare såvidt kommet i gang med sine programvaretilbud.

 

Jeg synes da sannelig at det finns en del programmer for Windows Mobile. Og det er å underdrive! :!:

Det har vel faktisk eksistert VELDIG mange programmer til WM lenge før iPhone var påtenkt.

Endret av osmano
Lenke til kommentar
Mener dere iPhone? Eller er Iphone noe annet?

Tror de mener en sykkel, eller kanskje en krakk?

 

Ikke så rart da at Iphone brukes mye til moro da den mangler en del viktig smarttelefonfunksjonalitet som de andre smarttelefonene tilbyr. :p

 

 

En av fordelene med Iphone er de lett tilgjengelige programmene. At det er et rikt utvalg av disse er heller ingen ulempe. Dette gjør at Iphone-eierne laster ned langt flere programmer enn andre smarttelefoneiere. Nokia, Microsoft og de andre konkurrentene er bare såvidt kommet i gang med sine programvaretilbud.

Det er da både lett tilgjegelige og ikke minst et godt utvalg til de andre nevnte plattformene også. Både Nokia og Microsoft har hatt programvareportaler en stund, og ihvertfall til WM har det eksistert (uoffisiell) programvare som man kan installere på enheten for lett å finne og kjøpe programvare.

 

 

Dette har ikke konkurrentene klart i like stor grad, kanskje fordi det er mer tungvint å finne, kjøpe og laste ned programmer til for eksempel Nokia-telefoner eller HTC-telefoner.

Jaja, hvordan overlever pc-brukerne hverdagen hvis de har det så tungvint? :p

Lenke til kommentar
Ikke så rart da at Iphone brukes mye til moro da den mangler en del viktig smarttelefonfunksjonalitet som de andre smarttelefonene tilbyr. :p

Saken er enkel, når man bruker Iphone til jobb er det moro, når man bruker Iphone til privat bruk er det moro og når man skal ha det moro med Iphone er det ekstra moro...

Lenke til kommentar
Saken er enkel, når man bruker Iphone til jobb er det moro, når man bruker Iphone til privat bruk er det moro og når man skal ha det moro med Iphone er det ekstra moro...

 

Nei, det er ikke morro at pushmail-applikasjonen ikke går i bakgrunnen... Dette diskvalifiserer Iphone fra å være et reellt alternativ for svært mange bedriftsbrukere. Tenk om man feks. måtte ha SMS programmet åpent for å kunne motta SMS?

Lenke til kommentar
Saken er enkel, når man bruker Iphone til jobb er det moro, når man bruker Iphone til privat bruk er det moro og når man skal ha det moro med Iphone er det ekstra moro...

 

Nei, det er ikke morro at pushmail-applikasjonen ikke går i bakgrunnen... Dette diskvalifiserer Iphone fra å være et reellt alternativ for svært mange bedriftsbrukere. Tenk om man feks. måtte ha SMS programmet åpent for å kunne motta SMS?

Oh boy...here we go again!

Lenke til kommentar
Saken er enkel, når man bruker Iphone til jobb er det moro, når man bruker Iphone til privat bruk er det moro og når man skal ha det moro med Iphone er det ekstra moro...

 

Nei, det er ikke morro at pushmail-applikasjonen ikke går i bakgrunnen... Dette diskvalifiserer Iphone fra å være et reellt alternativ for svært mange bedriftsbrukere. Tenk om man feks. måtte ha SMS programmet åpent for å kunne motta SMS?

 

Trodde denne diskusjonen var ferdig ifjor. Men men.. Dagens stikkord er: 3.0

Lenke til kommentar
Mener dere iPhone? Eller er Iphone noe annet?

Dersom du ikke skjønner hva de mener, så anbefaler jeg deg å holde deg unna avanserte ting som å lese og skrive. Dette er ikke en nettavis der skrivemåten har noen som helst betydning, så lenge man skjønner hva som forfatteren mener. Det er nyheten som teller, ikke om man har en skrivefeil eller to.

Lenke til kommentar
Saken er enkel, når man bruker Iphone til jobb er det moro, når man bruker Iphone til privat bruk er det moro og når man skal ha det moro med Iphone er det ekstra moro...

 

Nei, det er ikke morro at pushmail-applikasjonen ikke går i bakgrunnen... Dette diskvalifiserer Iphone fra å være et reellt alternativ for svært mange bedriftsbrukere. Tenk om man feks. måtte ha SMS programmet åpent for å kunne motta SMS?

Oh boy...here we go again!

Unnskyld min uvitenhet... Har ikke hørt noe om denne diskusjonen...

Men hvorfor plinger det inn mail flere ganger om dagen på iPhonen min...?

Uten å ha mail åpen, telefon ligger låst...

 

Men seff...

Det er ingen firma som kjøper iPhone som firmatelefon...

Det er privatpersoner som ønsker en "multimediatelefon" som kjøper iPowne...

 

Naturlig og helt greit... Vil ikke ha noen kjedelig "jobbtelefon" privat... :)

Lenke til kommentar
Unnskyld min uvitenhet... Har ikke hørt noe om denne diskusjonen...

Men hvorfor plinger det inn mail flere ganger om dagen på iPhonen min...?

Uten å ha mail åpen, telefon ligger låst...

 

Fordi du bruker Apple's egen mailapplikasjon? Denne kan, som flere av Apples egen programvare, kjøres i bakgrunnen. Installerer man derimot bedriftens pushmail-applikasjon (feks. DME, eller hvilketsomhelst 3.parts program), kan ikke det kjøre i bakgrunnen.

 

Jobber man i en større bedrift, krever de som regel at man benytter et device management produkt, feks. det nevnte DME (med pushmail, killpill, felles sikkerhetsinnstillinger, AD integrasjon osv), noe det innebygde mailprogrammet (eller Exchange ActiveSync) ikke støtter. Dette er noe som fungerer uten problemer, både på Symbian og WM, og disse platformene vil (ihverfall inntill Apple endrer policy) være standard-platformene til disse bedrifter.

Lenke til kommentar

hmm, du ser ut til å bekrefte en mistanke jeg hadde når jeg først leste denne artikkelen, covah.

 

eksisterende telefoner (winmob, symbian) har gjerne løsninger tilgjengelig som ligner mye på det en ser på pcer.

 

altså muligheten for sentralstyring.

 

det vil altså ikke være den enkelte bruker som bestemmer hva som legges inn av programvare, fordi denne er stengt ned fra sysadmin sin side, og bestemt gjennom it-policyen til ledelsen.

 

hvor stor kontroll har sysadmin for slik på iphone? jeg vet bedrifter kan sette opp sin egen appstore, men har dem mulighet for å stenge ned tilgangen på hoved-appstore?

 

og hvor mange er det som har kjøpt seg en iphone privat, og snakket seg til kontoinfo på exchange serveren i lunchen?

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...