Gå til innhold

AMD fyller år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD fikk vel brukbart fotfeste allerede da Athlon XP prosessoren for socket-A (462) fikk positivt rykte på seg (Palomino) så tidlig som i 2001. Athlon 64 som kom i 2003 (socket 754 og senere 939) var jo knall prosessorer sammenliknet med intels.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Dæven....husker da jeg fikk min socket A, hehe...

De andre på jobben satt med sine "Kjøleskapkabinett-nedkjølte" eller "vannkjølte" celeron prosessorer...

og der kom jeg , en blyant, litt fikling vanlig kjøler... og gjorde rent bord :D

 

 

Gode gamle dager ;)

Lenke til kommentar

Socket A og Athlon XP var skikkelig fotfeste ja.

I allefall den gangen Nvidia kunne lage brikkesett og nForce 2 kom, makan til ytelse i den pakken ja.

Kraftig forbedring fra gamle SDR RAM til DDR RAM var det også (Prøvde en test med en Duron på ett eldre brikkesett så over på nForce 2 med CPUen)

 

AMD var også de første som sprengte GHz muren.

Lenke til kommentar

Jeg husker den aller første "hjemmelagde" PCen vi fikk her hjemme. Det var en PC med XP 1800+ prosessor på 1,6ghz. Etter har vi hatt både 3200+, 4200+, men dessverre ikke noe mer før vi kjøpte E6300, Q6600 og tilslutt E8400. Jaja, tidene forandrer seg :)

 

Gratulerer med dagen AMD!

Lenke til kommentar

Husker jeg bygde en pc med en Athlon 64 3800+, jeg var så misunnelig, hadde selv en P4 3Ghz.

For et par dager siden skulle jeg sette opp en pc for en venn, det ente på Phenom II X3 720 BE pga. den flåtte prisen, gleder meg til han får delene i posten, da skal det overklokkes så det ryker etter ;)

Grattis Med Dagen AMD

Endret av lars_era
Lenke til kommentar

Ohhåhåhåhå.. herlige tider, ja. Mimrer tilbake til da jeg monterte min Socket 939 Opteron 165, med to skinnende gigabyte med RAM - var et monster på den tiden! Tok jo helt av når jeg i tilleg smalt inn to XFX 7600 GT XXX (de med 1,1ns minne :cool:) og klokket Opteronen til 3 GHz. Da var den ikke bare et monster, men det var som å ha en atomeksplosjon under panseret :D

Lenke til kommentar

Gratulerer AMD.

 

Takk for mange fantastiske innovasjoner, produkter, og oppkjøp av ati var ikke dumt, tidspunket var nok feil.

 

Håper dere lever 40 år til, og kriger med intel og nvidia, for å bringe oss priser som er fine for lommeboka. Håper ikke nvidia intel og via dør heller. :p

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

Blyanttrikeset ja :green: Synd at AMD ikke har satset skikkelig / ikke har lykkes på det bærbare markedet. AMD på bærbare er i alle fall i følge myten synonymt med varme og støyende maskiner. Ingen Atom konkurrent og nå som Intel kommer med CULV plattformen sin i sommer, håper jeg virkelig at AMD kommer med en konkurrent og ikke bare papirlanseringer.

Lenke til kommentar

Ble kompis med en sliten Palomino i tidlig 2000-tall, så en litt mer klokkevillig Barton (med syke 512kb cache!), så en hissig Denmark, og en enda villere Manchester (som trodde den var en FX-62 med amputert cache), og nå en Deneb som venter i posten. Av en eller annen grunn har jeg alltid handlet når AMD har et konkurransedyktig produkt :D

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...