Gå til innhold

Microsoft-tap for første gang på 23 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stusset også litt på ordet "tap"... tap er motsatt av vinn. Men her er man vel ute etter det motsatte av vekst. Minkning i omsetning?

 

At omsetningen til Microsoft har gått ned har vel egentlig ingenting å gjøre med verdien på aksjene? Blir vel da noe litt annet enn oljefondet?

 

Hvis Microsoft har mindre omsetning og tjener like mye vil ikke det egentlig være en indikasjon på mer effektiv drift?

Lenke til kommentar
Og hw.no tar ikke til seg kritikken på feilaktige overskrifter. Nå er de gått så langt at de begynner å lyge i overskriften for å tiltrekke seg lesere. Tror nettverket skal være glad for at de har forumet, for ellers hadde nok nettverket tapt.

Vet ikke om jeg vil gå så langt. Men hvis de skal bruke pressemeldinger så mye som i dag, så kan det kanskje være greit at overskriften som brukes ihvertfall likner på pressemeldingen sin. Generelt er jeg mer interessert i egne nyheter og tester, pressemeldinger kan jeg alltids lese andre steder.

Lenke til kommentar

Nå må dere ta dere sammen. Overskriften er helt grei, selv på forsiden er det umulig å unngå å se at det er snakk om nedgang i omsetning. Det sier seg selv at man i selve overskriften ikke kan utdype alle detaljer rund saken. Artikkelen er kort og grei og to-the-point. Så la oss heller komme i gang å synse på tallene. Hvordan ser det ut hos Apple for tiden?

Lenke til kommentar
At omsetningen til Microsoft har gått ned har vel egentlig ingenting å gjøre med verdien på aksjene? Blir vel da noe litt annet enn oljefondet?

oljefondsammenligningen hadde mer med overskriften å gjøre den selve "nyheten".

 

tingen er den at ord som tap og annet blir slengt rundt når det en snakker om er egentlig inntekter eller verdier som kommer under forventet nivå.

 

altså, en har fortsatt tjent penger (eller kan det, om en selger det en har kjøpt inn i påvente av vekst i verdi) men at fortjenesten er under det som ble forventet sist en rapporterte om slikt.

Lenke til kommentar
Nå må dere ta dere sammen. Overskriften er helt grei, selv på forsiden er det umulig å unngå å se at det er snakk om nedgang i omsetning. Det sier seg selv at man i selve overskriften ikke kan utdype alle detaljer rund saken. Artikkelen er kort og grei og to-the-point. Så la oss heller komme i gang å synse på tallene. Hvordan ser det ut hos Apple for tiden?

De trenger ikke å utdype seg i overskriften, vi bare forventer at overskriftene dems er sannheten. Sannheten er at Microsoft har en nedgang i profitt, ikke at de har gått med underskudd

Lenke til kommentar

Grei artikkel, forferdelig overskrift.

"Redusert omsetning for Microsoft" ville vært mye mer passende.

 

Jeg er også helt enig med en del over her at Hardware må roe seg litt med sensasjonsoverskrifter, og gjerne redusere mengden intetsigende microsoftnyheter også. Hvis det trengs sidefyll kan man i det minste klare å holde seg unna sensasjonsoverskrifter på disse artiklene.

Lenke til kommentar

Følg med:

 

1) Regnskapsmessig overskudd er ikke det samme som profitt.

2) Regnskapsmessig overskudd utelukker ikke tap.

3) MS aksjekurs har ingen direkte betyding for resultatet, men realisering av andre aksjeposter kan.

4) Regnskapsmessig overskudd forteller ingenting om balansen (endringer i utsatt skatt, fordringer, gjeld og ikke realiserte tap osv)

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til depping. Er det virkelig så trist at MS mistet noe av overskuddet sitt?

 

Jeg ser at MS skylder på generell nedgang i markedet. Da er det jo interessant å se konkurrentene (i den grad MS har konkurranse) sine resultater:

http://www.apple.com/pr/library/2009/04/22results.html

http://investors.redhat.com/releasedetail....eleaseID=373036

 

Lurer på hvor mye MS taper på å gi bort XP på nett-pc'er, fremfor å få full pris.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...