Gå til innhold

Intel kutter prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes fortsatt at X25M 80GB er for dyr. Hovedproblemet er ikke prisen per GB men at det ikke finnes noen mindre.

 

For øyeblikket koster X25M 80GB fra 3333 kr. Dersom vi legger til grunn samme avanse for nettbutikkene så vil den koste 2900 kr etter priskuttet. Hadde Intel hatt en på 40GB til 1450 kr eller 20GB til 725 kr så hadde jeg kjøpt en straks.

Lenke til kommentar
En strippet versjon av Vista fungerer like bra og tar opp rett over 4gb om jeg ikke tar så alvorlig feil ;) Men 40Gb er nesten minimum som systemdisk, det må uansett fastslåes. Vært moro med mange 20Gb disker i RAID da!

Spørs vel litt hva slags operativsystem som kjøres, da?

 

Jeg hadde klart meg lenge med en 16GB SSD-disk. Muligens 8 óg.

Lenke til kommentar

HWBruker: Jeg bruker XP + Ubuntu. Holder i lange baner med 20GB til OS og programmer. Med 40 GB hadde jeg hatt godt med tumleplass for bilder og sånt også. Jeg kunne mest tenkt meg 1 stk på 40 GB siden den bærbare kan arve den når den når jeg får lyst på noe råere og billigere til den stasjonære (Altså litt frem i tid. F.eks en PCIe SSD)

 

Vært moro med mange 20Gb disker i RAID da!

Definitivt! Men da blir det dårligere plass på de(n) bærbare som skal arve SSDen etter hvert.

 

Hva er forskjellen mellom X18 og X25?

X18 = 1,8 tommer størrelse

X25 = 2,5 tommer størrelse

Lenke til kommentar
20GB var litt lite, vista tar jo en 13GB eller noe? Nå husker jeg ikke eksakt siden jeg sitter på jobb. Se bort i fra innlegget hvis du kjører en ikke bloated linux distro.

 

Må ikke glemme at til desktop bruk så kommer fort RAID0 inn i bildet, SSD gjør det jo veldig skarpt i RAID0 og jeg betaler mer enn gjerne litt ekstra for 3x - 4x 20GB kontra 1x 80GB!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...