Gå til innhold

Så mange irriterer du


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan kan du komme fram til det? Hvis jeg blir påtrykt andres privatliv fordi de høylytt prater i telefonen på tob eller buss så får jeg vite masse jeg abuolutt ikke er ineressert i. Hvis jeg er ute og har avtalt å treffe en venn(inne) og han/hun blir sittende i telefonen eller sitter og texter halvparten av tida er det klart jeg blir irritert.

 

Problemet her er vel at det er snakk om prating i telefonen på offentlige steder og alt for mange har ikke vett til å skjønne at fordi om det er såpass bråkete rundt deg at du hører den i andre enden dårlig behøver du ikke å heve stemmen. Har opplevd alt for mange ganger at folk "underholder" en hel buss/togvogn eller et kafé-lokale med sin halvdel av samtalen.

Lenke til kommentar
Oppsiktsvekkende at det er flere som irriterer seg over høylytt prat på buss enn snikfotografering.

"Nei bare ta spionbilder av meg, bare du snakker med en behersket stemme på bussen."

 

Dette er vel fordi mobilprating er mye mer utbredt enn snikfotografering. Du legger bedre merke til høylytt mobilsnakking på bussen, enn en snikfotografering. Om det virkelig er snikfotografering så merker du det jo ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Oppsiktsvekkende at det er flere som irriterer seg over høylytt prat på buss enn snikfotografering.

"Nei bare ta spionbilder av meg, bare du snakker med en behersket stemme på bussen."

 

Dette er vel fordi mobilprating er mye mer utbredt enn snikfotografering. Du legger bedre merke til høylytt mobilsnakking på bussen, enn en snikfotografering. Om det virkelig er snikfotografering så merker du det jo ikke i det hele tatt.

Så derfor:

"Jeg vet at det fins folk som snikfotograferer meg, men jeg ser det ikke. Derfor irriterer det meg ikke."?

 

Undersøkelsen var vel om hvilket fenomen som var mest irriterende, ikke hvor utbredt det var.

Lenke til kommentar
Oppsiktsvekkende at det er flere som irriterer seg over høylytt prat på buss enn snikfotografering.

"Nei bare ta spionbilder av meg, bare du snakker med en behersket stemme på bussen."

 

Dette er vel fordi mobilprating er mye mer utbredt enn snikfotografering. Du legger bedre merke til høylytt mobilsnakking på bussen, enn en snikfotografering. Om det virkelig er snikfotografering så merker du det jo ikke i det hele tatt.

Så derfor:

"Jeg vet at det fins folk som snikfotograferer meg, men jeg ser det ikke. Derfor irriterer det meg ikke."?

 

Undersøkelsen var vel om hvilket fenomen som var mest irriterende, ikke hvor utbredt det var.

 

Jeg tenker bare sånn at om jeg ikke merker snikfotograferingen, så irriterer det meg ikke der og da. Men når jeg sitter på bussen med folk som snakker høylytt rundt meg, da irriterer det meg lett.

 

Om folk hadde fotografert meg like ofte og mye som høylytt telefonsnakk på bussen, da hadde nok det også irritert en del.

 

Kan hende det bare gjelder meg, men slik tenkte nå jeg det.

Lenke til kommentar
Dette irriterte meg tidligere, men etter jeg kjøpe meg en slik "jammer" har det utviklet seg til det underholdene... :)

 

Du vet at jamming av mobilkommunikasjon er veldig ulovlig, sant? :)

 

Overrasker meg forresten litt at det er flere som blir irritert av at folk er uhøflige (snakker på bussen) enn av at folk gjør noe ulovlig (snakker uten handsfree, tar snikfoto). Tipper at klisjé-effekten kicker inn litt her: det er ikke nødvendigvis slik at en ville blitt irritert av det, men en vet at en burde bli irritert av det, og dermed blir en irritert.

Lenke til kommentar
[..]

Du vet at jamming av mobilkommunikasjon er veldig ulovlig, sant? :)

[..]

.. HVA?! :whistle:

 

Neida, er klar over det. Og det er ikke noe jeg går rundt med til vanlig.

Var vel egentlig bare en dupeditt jeg bare var nødt til og teste ut :)

 

Irriterer meg egentlig ikke på dette området, men det og se frustrasjonen til folk som snakker høylytt på bussen når telefonen deres plutselig mister signalet, er veldig morsom.

Værtfall de første 2 dagene, etter det har jeg ikke brukt den...

Lenke til kommentar
Så derfor:

"Jeg vet at det fins folk som snikfotograferer meg, men jeg ser det ikke. Derfor irriterer det meg ikke."?

 

Undersøkelsen var vel om hvilket fenomen som var mest irriterende, ikke hvor utbredt det var.

 

Jeg vil tro at det handler om hva folk opplever som et irritasjonsmoment. Når jeg tenker snikfotografering så tenker jeg folk som bevist prøver å ta bilder på en diskret måte slik at den de tar bilder av ikke oppdager det. Det er svært irriterende når man ser at folk gjør dette, men dersom det noe som irriterer en 1 gnag i året, mot høylytt prating som irriterer flere ganger i uka så er høylytt prating et større irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om at å bruke en jammer er direkte motbydelig arrogant, for ikke å si risikabelt for liv og helse. Jeg ville ikke vist mye nåde til den tosken av en kontrollfreak som med sin jammer forhindret f.eks. en 113 samtale i en nødsituasjon.

 

Jeg her heller ingen fan av høylydt mobilprat på bussen, men jeg har da såpass med omløp i toppen at jeg lar være å gamble med liv og helse bare fordi jeg har issues med at folk prater.

 

Noe som funker like bra er "unnskyld meg, kunne du dempe deg litt?". Trenger ikke være værre enn det, det får da være grenser for anti-sosiale tendenser.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke så ofte jeg er plaget av at folk snakker i telefonen på kino, men de sitter ofte og sender meldinger. Og det er ganske forstyrrende når en forran deg, eller ved siden av lyser opp halve rekka med å sitte å knaste....

 

Ja til "jamming" i kinosaler. Er jo vakt der om det skjer noe...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...