Gå til innhold

Test: Sony Ericsson C510


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Autofokus er på plass, og gjør at kvaliteten på bildene er vesentlig bedre enn mobiler uten denne funksjonen. Anskiktsgjenkjenningen kan velges av eller på.

 

Jeg har et sett litt store fingre og har ingen problemer med tastene på C510, de er heller blant de bedre jeg har prøvd. Passe myke med behagelig respons i tastene.

 

Exchange mail og synkronisering fungerer utmerket, har testet mot flere servere for å se hvor enkelt det er å koble den opp.

Dette er en meget praktisk funksjon på en enkel "dum" telefon, man slipper tanken på en proff/smartmobil.

 

Jeg tør å påstå av mailfunksjonen på denne nesten ligger på høyde med Nokia sitt MailForExchange program.

 

Ellers er den som testen sier en meget slank elegant telefon med mulighet for exchange mail synkronisering.

Lenke til kommentar

FOR en dag!

 

Først leser jeg at Dingz har et problem med FULLTASTATURET til Nokia E75, i rak motsetning til alle kundene våre som hater de ordinære tastene...

 

Så må jeg svelge at Amobil trekker C510 for tastaturet, som er både godt å trykke på + utstyrt med grei størrelse?

 

Folkens, hut dere innom de fysiske butikkene før dere kjøper! Ikke stol på den subjektive oppfatningen til testerne på nett.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal si til denne testen.. Sikker på at det er en c510 dere har?

 

Har brukt denne telefonen en del, men min opplevelse varierer en del fra deres tydeligvis.

 

1) Knappene fungerer utmerket. De har grei størrelse, er adskilte!, er ikke harde og plastikkaktige som på C902. De minner noe om tastene på K800i (som i mine øyne var en kjempetelefon)

 

2) I pakken jeg fikk fulgte det med en stk. Sonyericsson M2 USB adapter som leser M2 kort. (dere burde kanskje sjekke dette opp?) Er dog enig i at en datakabel hadde vært på sin plass.

 

3) Det fulgte også med et minnerkort på 1GB.

 

4) Dere klarer faktisk å få auto-rotate til å vrike som en negativ ting! Om du ligger, står, sitter, henger opp ned spiller da ingen rolle med mindre du vrir på telefonen.. Og det er ikke værre enn å vri telefonen tilbake og vips så er bildet tilbake slik du ønsker det. Sensoren fungerer bra og det tar vel omlag 0,2 sekunder før bildet er endret.

 

5) Lydkvaliteten på denne telefonen er veldig god sammenlignet med de fleste telefoner, ringevolumet er også veldig bra.

 

6) Linsedekselet har ikke åpnet seg en eneste gang i min bukselomme. Det åpner seg ikke selv om jeg fysisk presser telefonen inn mot låret og beveger den.

 

7) K800i var som tideligere nevnt en kjempe telefon, så betalte jeg vel også 3000 kroner med abonnement da den var ny, mens c510 kan kjøpes for 1 krone om man ønsker. Det er mange kameratelefoner som kommer til kort om de ønsker å måle seg med K800i. C510 tar forøvrig bedre bilder enn Nokia5800 og SE's egne W715.

 

Det er vel ca det inntrykket jeg har fått av telefonen. Men klart alle har sine meninger, hvor mange hos dere i Amobil har testet denne telefonen før artikkelen ble skrevet?

 

 

//Sneipen

Endret av _Sneipen_
Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236

Jeg har hatt en C510 helt siden den kom ut på det norske markedet, og må si meg til dels enig med anmeldelsen mht. tastene. Det er god størrelse på tastene, bra plassering, osv. men likevel klarer jeg å bomme mer med disse tastene enn f.eks. K800i. En av hovedgrunnene til at jeg kjøpte denne mobilen var for å få en K800i men i smalere format.

 

Som _Sneipen_ sier, fikk jeg også 1GB minnekort og medfølgende M2 USB-adapter (som var litt surt fordi jeg hadde nettopp kjøpt en slik + 2GB minnekort til min K800i; regnet ikke med å få noe sånt med C510en...).

 

Linsedekselet åpner seg da aldri i lommen?? Gadd ikke lese hele artikkelen, men hvis noen har skrevet det så undrer jeg på om dere faktisk har testet denne mobilen i det hele tatt. Dette var et av de store irritasjonsmomentene med K800i - som nå har blitt rettet opp med C510.

 

Dessverre skulle jeg gjerne hatt tilbake tastene til K800i på min C510...

 

Er det noen med C510 som opplever at menyene henger seg i blant? Tror muligens jeg må oppdatere til nyeste firmware, virker som jeg har fått en ganske tidlig produksjonsmodell med litt buggy software.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...