Gå til innhold

Gullselgere plyndrer kontoen din (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm.. jeg skjønte helt ærlig ikke dette her jeg.. :blush:

 

Hvis jeg har en character i WoW, så skjer hvafornoe?

 

Jeg betaler et selskap med EKTE penger (utenom spillet), for så å FÅ "spill-penger & våpen" IN GAME? Og så "angriper" de meg? Eller har jeg misforstått noe nå.. Hvordan blir "jeg" angrepet?

 

Noen som har en teskje til overs? :(

Lenke til kommentar
hmm.. jeg skjønte helt ærlig ikke dette her jeg.. :blush:

 

Hvis jeg har en character i WoW, så skjer hvafornoe?

 

(1)Jeg betaler et selskap med EKTE penger (utenom spillet), for så å FÅ "spill-penger & våpen" IN GAME?(/1) Og så "angriper" de meg? Eller har jeg misforstått noe nå.. (2)Hvordan blir "jeg" angrepet?(/2)

 

Noen som har en teskje til overs? :(

(1): Helt riktig. Du betaler ekte penger for virtuelt gull slik at du slipper å bruke tid på å skaffe dette selv.

(2): Selskapet du kjøper spillpengene fra finner kontonavnet ditt og passordet ditt, og bruker dette til å få tilgang til kontoen din. Der logger de inn på karakterene dine og henter ut alt av virtuelle penger og nyttige gjenstander. Dette overfører de til sine egne karakterer.

 

Nå skal det nevnes at ikke alle selskaper gjør dette, det handler egentlig om sunn fornuft.

Lenke til kommentar

yawn, dette skjer i alle mmo spill. til og med det gamle (med gode) FFxi banner vel en

10k kontoer i måneden pga 3rdparty prog users/hackers og goldfarmers.

 

Men de har laget en liten nice ting som kanskje blir poppis i nye online spill framover:

 

We're pleased to announce that the Square Enix Security Token is now available for purchase via the PlayOnline Viewer! The token greatly increases the security of PlayOnline accounts by requiring users to log on using a one-time password, updated every 30 seconds, which is displayed on the token's screen.

 

Dette er en kodekalkulator, blir som å logge seg inn i nettbanken :)

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

problemet med blizzard sine er at algorytmen brukt i de ble knekt etter 3uker så de gir ikke noe beskyttelse mot de du faktisk trenger beskyttelse mot.

 

forøvrig mista vell runescape alle brukerne sine når de ødela pvp systemet med at istedenfor at den som dreper deg får det du dropper, kan du bare gå tilbake og plukke det opp selv.

at de innførte tidenes mest mislykka metode for og stoppe gullsalg hjalp heller ikke akkurat, deres "geniale" plan var og sette verdier på alt i spillet slik de mente de skulle være så la deg gå maks i 3000gp minus pr halvtime (kan forøvrig være de har endret dette nå da, relativt lenge siden jeg var innom der).

f.eks om en bekjent starta spillet ville ikke du kunne gitt han et ganske grunnleggende sverd til 3.5k som tilsvarer et lvl 7-8grønt våpen i wow.

 

de mistet 30% av spillerne sine påfølgende 2månedene, ikke akkurat bra eksempel for andre selskap i hvordan løse problemet :)

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
problemet med blizzard sine er at algorytmen brukt i de ble knekt etter 3uker så de gir ikke noe beskyttelse mot de du faktisk trenger beskyttelse mot.

 

forøvrig mista vell runescape alle brukerne sine når de ødela pvp systemet med at istedenfor at den som dreper deg får det du dropper, kan du bare gå tilbake og plukke det opp selv.

at de innførte tidenes mest mislykka metode for og stoppe gullsalg hjalp heller ikke akkurat, deres "geniale" plan var og sette verdier på alt i spillet slik de mente de skulle være så la deg gå maks i 3000gp minus pr halvtime (kan forøvrig være de har endret dette nå da, relativt lenge siden jeg var innom der).

f.eks om en bekjent starta spillet ville ikke du kunne gitt han et ganske grunnleggende sverd til 3.5k som tilsvarer et lvl 7-8grønt våpen i wow.

 

de mistet 30% av spillerne sine påfølgende 2månedene, ikke akkurat bra eksempel for andre selskap i hvordan løse problemet :)

Hvis man betalte for runescape og gjorde masse quests derimot så kunne man trade mer cash "gratis" til folk som hadde gjort masse quests de og. Ettersom ikke alle syntes quests var så forferdelig gøy så gikk ikke det så veldig bra nei. Riktignok fikk de stoppet bottene og sånn, men det nye pvp systemet som fulgte med var helt mongo. Synes heller de burde ha satt en begrensing for hvilke lvler man kunne banke i "Wildy" ettersom de færreste tradet cash med brukerene de farmet med.

 

Men en ting jeg ikke skjønner med artikkelen..hvorfor skal gullselgerene gå etter akkurat din konto, eller gjelder det bare powerlvling som ikke er nevnt i artikkelen?

Lenke til kommentar
hvordan får de tak i brukernavn og passord? Er det så lett å hacke sånn? :ermm:

tenker meg at du må lage en konto på butikkene der som alle andre, med fullt navn adresse etc.

første de da prøver har de uærlige hensikter er vell gjerne samme brukernavn/passord i wow som sikkert vil gi et par kontoer, deretter har de jo en solid mengde info om deg som de kan bruke for forsøke seg på gjette secret question for og sette nytt passord.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Jeg synes helt ærlig dere bør starte å gjøre bedre artikkler enn dette, for det her er virkelig dårlig greier. Her har du rett og slett plukket sammen en artikkel som var fra før utrolig dårlig, og gjor den enda dårligere. Hadde du tatt en titt rundt om på nette så hadde du funnet ut at SOE f.eks ikke gjør noe annet enn Blizzard, de banner også kontoer. Det med at de kjører såkalte "Exchange servere" der du har mulighet til å spille med ekte penger, er ett tilbud de har kjørt utrolig lenge. Mange trives med det, mange tjener til og med penger på det. Man kan se på det som er virtuell handlepalss, og det er i bunn og grunn ikke noe som er ett tiltak mot kjøping av spill valutta mot ekte penger.

 

Når du peker mot CPP (Eller den artikkele du peker til som peker til CPP), så har det hatt dette med betaling av spille tid mot spillpenger en god stund. De fleste bruker dette fordi det er veldig vanlig med flere kontoer i Eve. Om dette er tiltak mot kjøpr av valutta er jeg usikker på, men det virker iallefall for meg at det ligger flere grunner bak dette.

 

"Jagex har rebalansert Runescapes økonomi- og byttesystem" Det sier meg veldig lite.

 

Å i det heletatt referer til en artikkel som presterer å skrive "Per cent" er i grunn ille nok i seg selv.

 

 

En som skriver artikkler for en spillside bør skjønne at folk som får kontoen sin "hacket" har dratt seg selv ned den veien. Det her handler ikke om folk som kjøper virtuellt gull og stopper der. Det her handler om folk som gir bort innformasjon om sin account til andre mennesker som skal spille for dem.

 

Si at det skulle være sant da, så må de som selger gull først å fremst få tak i persondata (som du antagligvis er dum nok til å oppgi) for så å bryte seg inn på blizzard sine servere for å finne ut hva brukernavnet er, for så å få plantet en trojan hos offeret for å få stjelt passordet. Om dette har skjedd deg, så stikk å kjøpt deg en konsoll.

 

Man kjøper ikke gull av en tyrker med hullete klær og svarte tenner på gata til 300 kroner, her er det snakk om å bruke vett. Å internett er like full av tyrkere med hullete klær og svarte tenne som tyrkia.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...