Gå til innhold

Konkurrentene prøver å bli kvitt Spybot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Det har også vært tilfeller der Norton oppfatter Avg som en potensiell trussel. Ikke at man bør ha flere antivirusprogramer enn ett, men det forekommer jo at man installerer et nytt programm før man fjerner det andre. Så det er en småkynisk kamp mellom produsentene. Men så lenge Avg og Spybot går fint, hånd i hånd, så er jeg fornøyd. =)

Lenke til kommentar

Mitt råd er at Spybot S&D burde også legge til anti-virus funksjonalitet og derfor rydde hele problemstillingen av banen.

Mange anti-virusprogrammer tilbyr også i dag samme funksjonalitet som Spybot S&D, NOD32 oppdager ihvertfall også det meste av adware og slikt.

Og mye adware er direkte skadlig for systemet siden det er så inntrengende.

 

Ser ikke helt hvorfor en skal ha flere programmer som gjør det samme. Du velger det beste programmet til jobben. Mer kokker = mer søl.

Lenke til kommentar

TeaTimer gjør en grei jobb. Det er ingen tvil om at det er hard konkurranse i det markedet disse aktørene deltar i. Av og til skulle jeg ønske det var en historikk-funksjon for TeaTimer, eller er det bare jeg som ikke har funnet den?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Fantastiske og saklige grunnlag HWBruker... :roll:

Har aldri opplevd noe negativt med Spybot her i gården. Utdatert er det ikke, for det kommer oppdateringer nesten ukentlig.

Har kjørt det på en rekke pc-er med dritt på disken og den gjør en god jobb hver gang. At det skal fjerne virus blir for mye å forvente av et program som aldri har sagt på seg rollen som antivirus.

Lenke til kommentar
Fantastiske og saklige grunnlag HWBruker... :roll:

Har aldri opplevd noe negativt med Spybot her i gården. Utdatert er det ikke, for det kommer oppdateringer nesten ukentlig.

Har kjørt det på en rekke pc-er med dritt på disken og den gjør en god jobb hver gang. At det skal fjerne virus blir for mye å forvente av et program som aldri har sagt på seg rollen som antivirus.

 

Åpne google og sjekk seriøse tester, feks opp imot spyware doctor. :roll:

Lenke til kommentar
Har aldri opplevd noe negativt med Spybot her i gården. Utdatert er det ikke, for det kommer oppdateringer nesten ukentlig.

 

Hva hjelper det med at det kommer oppdateringer, dersom Spybot ikke klarer å rense vekk dritten? Nei, gå over til MBAM. Adaware renser heller ikke like godt lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
*snip*

 

Åpne google og sjekk seriøse tester, feks opp imot spyware doctor. :roll:

 

Det var mer et sånt innlegg jeg hadde håpet du kunne ha kommet med. Jeg kan også slenge ut om at alt mulig annet er dritt uten å komme med noe argumentasjon eller kilder fra diverse tester. "Vi uvitende" trengs å informeres om slike tester, i stedet for å bli indirekte latterliggjort. ;)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Har aldri opplevd noe negativt med Spybot her i gården. Utdatert er det ikke, for det kommer oppdateringer nesten ukentlig.

 

Hva hjelper det med at det kommer oppdateringer, dersom Spybot ikke klarer å rense vekk dritten? Nei, gå over til MBAM. Adaware renser heller ikke like godt lenger.

 

 

Rart fordi jeg måtte fjerne MBAM fordi den ikke klarte å fjerne virus og trojaner men det klarte Spybot! Har egentlig begge programmene uten firewall på eller teatime på Spybot også beskyttelse på MBAM, de tar mye ressurses og er dårlig.

 

Uansett jeg bruker begge fordi hender det andre finner mer enn det andre.

Lenke til kommentar

Jeg gikk litt rundt på nette for å laste ned diverse dritt :)

 

Spybot vant av disse, og windows er helt up-todate pluss flash, og adobe reader.

 

http://bildr.no/view/385807

 

Ingen av programmene fant:

 

Errorfix også kalt RegTool

Error Repair Professional

 

 

De virusene som er her så fant Spybot flest så tror ikke folk skal klage så mye på programmet.

 

Disse virusene er til og med gamle, men bare Spybot fant dem men ingen fant som sagt Errorfix også videre som er dårlig.

 

Edit: Alle virus programmene hadde siste database oppdate. Som eksempel: MBAB 1.36 med siste virus database.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fantastiske og saklige grunnlag HWBruker... :roll:

Har aldri opplevd noe negativt med Spybot her i gården. Utdatert er det ikke, for det kommer oppdateringer nesten ukentlig.

Har kjørt det på en rekke pc-er med dritt på disken og den gjør en god jobb hver gang. At det skal fjerne virus blir for mye å forvente av et program som aldri har sagt på seg rollen som antivirus.

 

Åpne google og sjekk seriøse tester, feks opp imot spyware doctor. :roll:

 

Vi får regne med at du O-Store-Allvitende-Guru henviser til ett slikt søk

 

Det kalles å sile informasjon, dvs. kun lete etter det som passer ett allerede forutinntatt standpunkt

 

:D

 

 

 

Spøk til side:

 

Det er veldig sprikende resultater av ulike "tester" av Anti-Spyware/AV.

 

Det eneste som er sikkert er å trekke ut pluggen/ha alt av funksjonalitet slått av i din browser (slik som er default for servere).

Og ikke være pålogget som admin.

 

Utopisk mao... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...