Gå til innhold

Windows 7 kan nedgraderes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det aller verste er at sinnssykt mange xp brukere nedgraderer startmenyen til Windows 95 meny. Hva er vitsen med det ? Hvorfor gjør folk det ? Du mister utrolig mange snarveier og muligheter. Min teori på dette fenomenet er at folk ikke bruker start menyen i hele tatt, de bruker skriveborde i stede, noe som er utrolig tungvindt og rotete.

Lenke til kommentar
Damn, kun 1 uke til livssyklusen til WinXP går ut!

Det er ikke noen stor dramatikk over det. Det eneste det betyr er at man må betale for support på XP. Microsoft selger fortsatt XP på en del maskiner ut 2009. Alle eksisterende XP-brukere kan fortsette å bruke XP og alle for oppdatert til SP3 og de siste søvrispakkene. Kritiske oppdateringer kommer sikkert fortsatt, men mer ubetydelige oppdateringer må man nok betale for.

 

Det aller verste er at sinnssykt mange xp brukere nedgraderer startmenyen til Windows 95 meny. Hva er vitsen med det ? Hvorfor gjør folk det ? Du mister utrolig mange snarveier og muligheter. Min teori på dette fenomenet er at folk ikke bruker start menyen i hele tatt, de bruker skriveborde i stede, noe som er utrolig tungvindt og rotete.

Hørt om hurtigstart? Mye enklere enn å gå inn på startmenyen eller lukke alle vinduene slik at man ser skrivebordet. Jeg har ikke krympet startmenyen på windows-maskinen min, men skjønner folk som gjør det. Den fulle menyen tar unødvendig mye plass og sløser areal på blant annet mye brukte programmer (som man likevel har på hurtigstart) og har en del knapper man bare bruker hvert fjerde skuddår. De knappene/programmene man trenger oftest bør man ha på hurtigstart (eller hurtigtaster). De man bruker middels sjeldent bør være skjult bak startknappen. De man bruker veldig sjeldent bør skjules ennå lengre bak i hierarkiet.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva jeg synes.. hvor lenge skal man sitte å gnuge på dette snart 10 år gamle os'et?

til det kommer noe bedre.. (hva ellers?)

 

XP har stadig fått forbedringer opp gjennom årene. Selv om det fyller 7,5 år snart så betyr det ikke at vi sitter med et like uferdig og ustabilt OS som i oktober 2001. XP har blitt stadig mer stabilt og det blir stadig lengre mellom alvorlige feil.

 

Kjøper man en ny maskin i 2009 så vil jo jeg tro at windows 7 vil være mer kompatibelt med dagens hardware enn XP?

Maskinvareprodusenter bruker tid og penger på å utvikle drivere for nye OS. Windows 7 har ~3 års tid med driverutvikling. XP har ~8 år. XP har også større markedsandel slik at det ofte er mer lønnsomt å prioritere drivere for det først. Microsoft har også bidratt til driverutvikling, men driverne som følger med OSet er som regel strippet for funksjonalitet. (skjermkortdrivere er et godt eksempel på det). Driverstøtten som XP har opparbeidet seg gjennom ~8 år er definitivt større enn den Vista har opparbeidet gjennom ~3 år. Så vidt jeg vet er det svært uvanlig at produsenter lanserer noe med drivere til Vista men ikke til XP. Med andre ord har nok XP fortsatt betydelig bedre driverstøtte enn Vista/Win7.

Lenke til kommentar
Det aller verste er at sinnssykt mange xp brukere nedgraderer startmenyen til Windows 95 meny. Hva er vitsen med det ? Hvorfor gjør folk det ? Du mister utrolig mange snarveier og muligheter. Min teori på dette fenomenet er at folk ikke bruker start menyen i hele tatt, de bruker skriveborde i stede, noe som er utrolig tungvindt og rotete.

 

Nå er jeg ikke helt med? Classic start-menu er jo greiere om man faktisk bruker start-menyen, og man kan jo fritt legge til d esnarveiene men vil ha der?

 

AtW

Lenke til kommentar
Damn, kun 1 uke til livssyklusen til WinXP går ut!

Det er ikke noen stor dramatikk over det. Det eneste det betyr er at man må betale for support på XP. Microsoft selger fortsatt XP på en del maskiner ut 2009. Alle eksisterende XP-brukere kan fortsette å bruke XP og alle for oppdatert til SP3 og de siste søvrispakkene. Kritiske oppdateringer kommer sikkert fortsatt, men mer ubetydelige oppdateringer må man nok betale for.

 

Det aller verste er at sinnssykt mange xp brukere nedgraderer startmenyen til Windows 95 meny. Hva er vitsen med det ? Hvorfor gjør folk det ? Du mister utrolig mange snarveier og muligheter. Min teori på dette fenomenet er at folk ikke bruker start menyen i hele tatt, de bruker skriveborde i stede, noe som er utrolig tungvindt og rotete.

Hørt om hurtigstart? Mye enklere enn å gå inn på startmenyen eller lukke alle vinduene slik at man ser skrivebordet. Jeg har ikke krympet startmenyen på windows-maskinen min, men skjønner folk som gjør det. Den fulle menyen tar unødvendig mye plass og sløser areal på blant annet mye brukte programmer (som man likevel har på hurtigstart) og har en del knapper man bare bruker hvert fjerde skuddår. De knappene/programmene man trenger oftest bør man ha på hurtigstart (eller hurtigtaster). De man bruker middels sjeldent bør være skjult bak startknappen. De man bruker veldig sjeldent bør skjules ennå lengre bak i hierarkiet.

 

 

Vel... poenget mitt var at det er rotete, ja folk tenker faktisk akuratt som deg.

Windows tast+D bringer frem skrivebordet.

Hva gjør du om du skal inn på data maskin behandling ? Du må først inn på kontroll panel,Administrasjon også der finner du programmet.

med Min datamaskin på start menyen kan du høyreklikke også trykke behandle vips så er du der. Det er mange slike eksempler. At startmenyen tar plass på skjermen er bare tull, du åpner kun menyen når du trenger den. Den lukker seg av seg selv når du har funnet programmet du skal bruke. Søk er også en del av menyen hvorfor skal du ikke ha muligheten for å søke ? Hvorfor vil du ha søk vekk ? I Windows 7 menyen forandrer hele menyen seg etter hvilket program du har musen over, feks word så kommer siste åpnet dokumenter, eller MSN får du opp diverse valg. The list goes on.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Men såvidt jeg kunne lese gjaldt dette kun volumlisenser, så jeg antar da bedrifter ol. som muligens fortsatt trenger XP i maskinparken. Isåfall er dette nok en misvisende tabloidartikkel fra mr. arsæll

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

@mrMKE:

 

Normale brukere er svært sjelden inne på datamaskinbehandling. Til og med undertegnede som langt fra er normal bruker er særdeles sjelden inne på datamaskinbehandling.

 

Normale brukere bruker en svært begrenset mengde med programmer og da er faktisk hurtigstart, snarveier og Klassisk startmeny langt mer effektiv i bruk for mange. Personlig synes jeg ikke Win 7 menyen med unntak av søkefeltet er særlig effektiv heller.

Lenke til kommentar
Vel... poenget mitt var at det er rotete, ja folk tenker faktisk akuratt som deg.

Windows tast+D bringer frem skrivebordet.

Hva gjør du om du skal inn på data maskin behandling ? Du må først inn på kontroll panel,Administrasjon også der finner du programmet.

med Min datamaskin på start menyen kan du høyreklikke også trykke behandle vips så er du der. Det er mange slike eksempler. At startmenyen tar plass på skjermen er bare tull, du åpner kun menyen når du trenger den. Den lukker seg av seg selv når du har funnet programmet du skal bruke. Søk er også en del av menyen hvorfor skal du ikke ha muligheten for å søke ? Hvorfor vil du ha søk vekk ? I Windows 7 menyen forandrer hele menyen seg etter hvilket program du har musen over, feks word så kommer siste åpnet dokumenter, eller MSN får du opp diverse valg. The list goes on.

Jeg foretrekker også Classic-menyen :p

Og, datamaskinbehandling -> Win+R - compmgmt.msc

Søke? Win+F. Alt er der jeg trenger det på tastaturet.

Dog, jeg er åpen for den nye på Win7. Får se om den gror enda mer på meg.

Lenke til kommentar
Vel... poenget mitt var at det er rotete, ja folk tenker faktisk akuratt som deg.

Windows tast+D bringer frem skrivebordet.

Hva gjør du om du skal inn på data maskin behandling ? Du må først inn på kontroll panel,Administrasjon også der finner du programmet.

med Min datamaskin på start menyen kan du høyreklikke også trykke behandle vips så er du der. Det er mange slike eksempler. At startmenyen tar plass på skjermen er bare tull, du åpner kun menyen når du trenger den. Den lukker seg av seg selv når du har funnet programmet du skal bruke. Søk er også en del av menyen hvorfor skal du ikke ha muligheten for å søke ? Hvorfor vil du ha søk vekk ? I Windows 7 menyen forandrer hele menyen seg etter hvilket program du har musen over, feks word så kommer siste åpnet dokumenter, eller MSN får du opp diverse valg. The list goes on.

 

Med klassisk startmeny så dukker min datamaskin opp på skrivebordet. Man høyreklikker på den og velger behandle så er man der. Altså et klikk mindre enn du trenger. Ellers har jeg selv de mest brukte snarveiene på skrivebordet. Hva er vel vitsen med skrivebordet om man ikke har noe der?

 

Uansett er det vel greit at man har muligheten til både vanlig og klassisk startmeny? Da blir vi begge fornøyde! :D

Lenke til kommentar
Det aller verste er at sinnssykt mange xp brukere nedgraderer startmenyen til Windows 95 meny. Hva er vitsen med det ? Hvorfor gjør folk det ? Du mister utrolig mange snarveier og muligheter. Min teori på dette fenomenet er at folk ikke bruker start menyen i hele tatt, de bruker skriveborde i stede, noe som er utrolig tungvindt og rotete.

 

XP meny'n var et rot uten like, Vista sin er ikke et hakk bedre. Hadde jeg bare kunne hatt classic + søkefelte for å skrive in de små..........

Liker ikke XP eller Vista sin startmeny, men søken er virkelig pen for å starte i gang taskmgr og cmd f.eks.....

Lenke til kommentar
Det aller verste er at sinnssykt mange xp brukere nedgraderer startmenyen til Windows 95 meny. Hva er vitsen med det ? Hvorfor gjør folk det ? Du mister utrolig mange snarveier og muligheter. Min teori på dette fenomenet er at folk ikke bruker start menyen i hele tatt, de bruker skriveborde i stede, noe som er utrolig tungvindt og rotete.

 

XP meny'n var et rot uten like, Vista sin er ikke et hakk bedre. Hadde jeg bare kunne hatt classic + søkefelte for å skrive in de små..........

Liker ikke XP eller Vista sin startmeny, men søken er virkelig pen for å starte i gang taskmgr og cmd f.eks.....

 

 

Det er ikke rot det er kun at folk er vanedyr som ikke klarer å se at det er mindre klikk med god bruk av startmeneyen. du kan søke etter hva som helst i søke menyen, film,musikk,dokumenter alle programmer you name it.

 

Du trykker enkelt og greit på windows tasten på tastaturet så har du menyen.

Du tar ikke musen helt ned i hjørnet.

 

I Windows 7 er menyen enda bedre og programene får enda flere snarveier via menyen.

Noe du ikke får på skrivebordet.

 

Skrivebordet skal ikke brukes til å ha snarveier det blir bare rot til slutt.

Hvor mange ikoner har du på skrivebordet ? 10 ? 20 ? 30 ? flere ?!? ja rot..

 

Nei jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke vil ha snarveier på start menyen.

Hvorfor er det så dumt ? i Windows 7 er det enda flere fordeler ved å bruke start linjen og menyen. Men sannsyneligvis så vil alle vanedyr skru dette av.

 

http://3.bp.blogspot.com/_1i34TEnMBWE/SX83...recentFiles.png

 

Det fins så mye bra der ute som gjør ting enklere og bedre, men neida kunne like greit brukt windows 95 dere.

Lenke til kommentar

@mrMKE:

 

Vi snakker ikke om snarveier på skrivebordet her, men kombinasjon av hurtigstart, startmeny og hurtigtaster som gir en optimal arbeidsflyt.

 

Personlig så redesigner jeg alt under Alle programmer, legger mye brukte programmer og applikasjoner enten i hurtigstart, tastaursnarvei eller som faste menyvalg. Den dynamiske delen (akkurat brukt) av startmenyen er satt til 0, ikke det jeg er interessert i, jeg husker hva jeg har akkurat brukt, samt at logikken til den funksjonen er nokså tilfeldig.

 

De fleste av oss vil ha snarveier både her og der, men vi vil ha full kontroll over disse - ikke genererte lister.

 

Og jeg har faktisk ikke funnet ut under Win 7 hvordan jeg skal få til en statisk liste i stedet for generert surr.

 

Og når det gjelder nye "recent files", helt ålreit den, hadde den virket skikkelig for noe annet enn MS sine egne produkter. Så lenge den ikke gjør det, er den verdiløs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...