Gå til innhold

Nokia E75 i butikkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig er jeg ikke overbevist.

En ting jeg irriterer meg over er at de har lagt på/av knappen på legg på/avbryt knappen. Allerede har jeg skrudd av telefonen fordi jeg på bl.annet på E66 la meg til en vane med å trykke flere ganger på legg på for å avbryte det jeg holdt på med. Det som skjer nå er at avslutt menyen kommer opp så klarer jeg å trykke inn OK knappen slik at telefonene skrur seg av.

 

Telefonen i seg selv, er kvalitetsmessig bra på mitt eksemplar vertfall. Slideren er robust og sitter fast. Kan ikke merke at det er bevegelser når jeg skriver på det vanlige tastaturet. Det vanlige tastaturet er ikke like bra som på f.eks E66, tastene er glatte og stikker knapt ut i det hele tatt. Det gjør det enkelt å gli over feil knapp. Menynavigeringsknappen er noe slapp, denne mener jeg burde vært mye mer utpreget.

 

Fulltastaturet syns jeg var herlig, knappene har ikke den glatte overflaten men har ganske ru overflate. Knappene detter lett inn, og det er ingen problem å treffe rette knapper.

 

De medfølgende hodesettet HS-43 syns jeg var veldig grei og telefonen har endelig 3,5mm jack støtte.

 

Baksiden av telefonen, er i samme utfølelse som e66 med sporete metall overflate.

 

Irriterer meg også at VALG og Meny knapp f.eks er same knapp med forskjellige trykkpunkt som skiller de. Jeg liker at disse fire knappene er dedikert.

 

jeg liker telefonen, men tror mange klarer seg med E66, og lett faller tilbake til E66 eller E71 for de som er avhengig av fulltastatur.

 

E75 har forøvrig det samme varslingslyset som E66/E71 har (blinkende hvitt lyst på mitre knapp.

Endret av Solsviken
Lenke til kommentar

Solsviken: Hvordan er skjermen på E75 kontra E66 ?? Vi sliter bigtime med E66 her på jobben og har til nå sendt 8 stk på reperasjon på 3 mnd'er pga sprekte LCD-paneler. Skjermene sprekker mens de ligger i horisontale bærevesker, i lomma etc. De tåler rett og slett ikke en skit. Flere av de ansatte som nå har fått ødelagt skjermene sine er av den overforsiktige typen som gjerne kan ha en mobil i flere år uten at den tar kvelden. Og brått når de nå får E66 får de alle ødelagt skjermene sine. Det er noe som ikke rimer. Har søkt opp via google og vi er ikke de eneste som melder om denne typen problemer med E66.... Dekk-glasset over LCD-panelet er rett og slett bare ei tynn plasthinne og gir null beskyttelse.

 

Kan du bekrefte at E75 har bedre konstruksjon her? Ser ingen grunn til å begynne å kjøpe E75 istedenfor E66 hvos problemet er identisk på disse.....

Lenke til kommentar

Valg/avbryt/svar/legg på knappene er lett å treffe, da disse er de ytterste knappene. "Hjem/Visk/Kalender/mail knappene er litt verre treffe, selv om det ikke er vanskelig vel og merke, så er det lett for å treffe retningsnavigeringsknappen eller de ytterste jeg nevner helt i starten.

 

På mitt eksemplar skal slideren ha god skryt.

Se Youtube for eksempel. Den er hard, slik at den ikke sklir ut eller tilbake uten press fra eks. fingern din.

Se filmen hos Youtube

 

Solsviken: Hvordan er skjermen på E75 kontra E66 ?? Vi sliter bigtime med E66 her på jobben og har til nå sendt 8 stk på reperasjon på 3 mnd'er pga sprekte LCD-paneler. Skjermene sprekker mens de ligger i horisontale bærevesker, i lomma etc. De tåler rett og slett ikke en skit.

 

Her på jobben er det mange som har brukt E66 tidligere, ingen har opplevd samme problem som du beskriver. Ingen her bruker veske på telefonen, så den ligger ikke horisontalt i forhold til livet, men loddrett i lomme. Høres merklig ut at den ikke skulle tåle dette, men siden så mange på jobben din har opplevd dette må det jo nesten ligge noe i det.

 

Nokia E75 og E66 kommer begge to fra fabrikken i Finland, og E75 ser ut som er bygd ut i fra de samme materialet som på E66. Siden du ikke finner så mye på google om problemet vil jeg anta det ikke er rapportert som et stort problem til Nokia ergo de ikke har gjort noe spesielt mellom disse to i skjermområdet.

Endret av Solsviken
Lenke til kommentar

Siden noen av deltakerne har kjennskap til E71: Det er en supertelefon, den beste jeg har hatt hittil, MEN: åssen i det aller innerste og heiteste får man skrevet svenske tegn? På alle andre telefoner har jeg kunnet trykke på f.eks. o-tasten til jeg får frem en ö, men med E71 er det jo ikek en drøss med tegn på hver tast. Chr-tasten henter kun frem tegn, og om jeg prøver å endre skriftspråk har jeg norsk, dansk, islandsk, men ikke svensk. Hilfe, bitte?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...