Gå til innhold

Radeon HD 4890 er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når en ser på de første prisene, så er GTX275 priset kun en hundrelapp eller to under GTX285, mens HD4890 ligger et langt stykke under dette igjen, cudos ATI... Overklokker man litt, får man GTX285 ytelse eller høyere for 2 lapper med HD4890, og når man ser hvor bra det klokker, kan dette bli en OC favoritt..

Lenke til kommentar
Vil to stk. HD4890 yte bedre enn et stk. GTX 295?

 

Haster med å få svar på dette. :)

 

 

Det vil yte bedre.

 

Clocker du slår du det garantert, enda du klokker max på 295 også. enkelt og greit.

 

ATI er egentlig på ytelses tronen, 4x 4890 fungerer på noen hovedkort.

 

Men 2x 4890 er raskere enn 295.

 

effekt tallene er litt feil og, det bruker ikke 30 watt mer ifølge mange reviews.(alle jeg har sett hitill)

mer 7-15 W mer.

Lenke til kommentar
er 3 millioner flere transistorer i 4890, så burde rettes opp i tabellen deres

Jeg ser at den ene av de tre testene skriver det, men stemmer det? I så fall må det bety en annen brikke enn 4870 og 4850 og da ligger muligheten åpen for at den yter bedre per Hz. Så er det store spørsmålet: Yter den bedre kun på grunn av høyere klokkehastigheter (13,3% raskere kjerne og 8,3% raskere minne) eller har den også fått bedre ytelse per Hz? I såfall, hvor mye/lite?

Lenke til kommentar
http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/HD_...rossFire/6.html

 

Crossfire review av HD4890

 

Yter "langt" bedre enn GTX 295 ^^ :D :D

 

HAR CLUB3D grei kvalitet på sine kort? =)

 

Det jeg mener å spørre om, er om det å kjøpe Club3d vil være det samme som å kjøpe f.eks. ASUS eller XFX?

 

Det blir sikkert 2 stk HD 4890 etter vært på meg da. Kanskje 3 :dribble:

Hvordan yter 2 stk 275 i SLi?

Lenke til kommentar
er 3 millioner flere transistorer i 4890, så burde rettes opp i tabellen deres

Jeg ser at den ene av de tre testene skriver det, men stemmer det? I så fall må det bety en annen brikke enn 4870 og 4850 og da ligger muligheten åpen for at den yter bedre per Hz. Så er det store spørsmålet: Yter den bedre kun på grunn av høyere klokkehastigheter (13,3% raskere kjerne og 8,3% raskere minne) eller har den også fått bedre ytelse per Hz? I såfall, hvor mye/lite?

http://enthusiast.hardocp.com/image.html?i...GFfMV80X2wuanBn

 

Jeg kan jo selvfølgelgi ikke si noe sikkert, men virker slik ifølge flere nettsteder

 

 

Er vist først og fremst at ingenørene hos ATi har gått gjennom prosessene og effektivisert noe her og der, og tydeligvis lagt til ett og annet. Vistnok noe med burst memmory read eller noe slikt, noe man finner igjen på 46x0 serien. Husker ikke hvor jeg leste dette, men det var ett nettsted som hadde gått gjennom den åpne dokumentasjonen til ATI på 4xx0 serien hvor det var noen forskjeller mellom rv770 og rv790.

 

Har man litt flaks, så kan vel nye drivere også få enda litt mer ut av 4890 enn 4870 siden det er litt nytt man kan effektivisere.

Lenke til kommentar

4830 vinner klart på både ytelse per watt og ytelse per dollar. Det frister i hvert fall meg.

 

Den burde vel oversettes til ytelse per krone siden prisene er litt anderledes i Norge enn USA.Laget ikke du noen slike tabeller tidligere (mulig det er mange år siden)?

 

Men er enig i at ett 4830 er ett fint kort, og klarer 4770 å leve opp til smakstesten guru3d hadde av kortet, kan det sikkert bli en ny vinner på effektforbruk/pris/ytelse sammenligningen.

Lenke til kommentar

Supposed improvements in the manufacturing process in which the RV790 is make, could be a likely explanation. We just couldn't stand the noise of one HD 4890 card, and had to literally punish ourselves with that of two. At 51.3 dBA, you may consider a case with noise dampening, a pair of noise-cancelling headphones, or quieter cooling solutions

 

*ler* Si i fra hvordan de bråker når du får de lockbreaker.

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...