Gå til innhold

Nå kan du jailbreake Iphone 3.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt ordvalg (jailbrake). Det beskriver jo godt det at man kjøper en telefon som er buret inne i fengsel og kan gjøre den til en fange på rømmen ved å prestere noe så vanskelig som å bryte ut av fengselet. Et alternativ er å kjøpe en telefon som er fri i utgangspunktet. ;)

Lenke til kommentar

For de fleste er det ikke noen alternativ å kjøpe noe som helst som ikke er bundet da mobilen da koster flere tusen, og om det var slik ville det ikke bli solgt på langt nær så mange mobiler som det faktisk gjør.

 

Utfordringen er at folk betaler 399,- for noen som faktisk er en vare som egentlig koster flere tusen kroner, så behandler de produktet som om det kostet 25,-

Lenke til kommentar

Dinsdale: Jeg prater ikke om å bryte ut av kostbare abbonementer, men om å få muligheten til å installere programvare uten Apples godkjenning og sensur av utvalget.

 

Når du likevel sporer inn på abbonement så må jeg bare påpeke at telefonen koster mange tusen uansett hvordan man gjør fordelingen mellom betal med en gang eller betal bit for bit over lang tid.

Lenke til kommentar

@Simen1: Morsomt ord, ja, uten at man trenger ta det helt bokstavelig lenger. Uttrykket "jailbreaking" for iPhone skriver seg fra mer enn halvannet år tilbake, da det ikke fantes noe SDK, ikke noen App Store, og da iPhone kun var tilgjengelig i USA. Men for all del, dersom noen tror at det finnes en telefon på markedet som er "fri" så må de jo gjerne kjøpe denne...for min del ser jeg både frihet og ufrihet i hver og en av de ulike telefonene som finnes, og bruker til daglig en telefon som gir meg frihet der det teller mest for meg og der "ufriheten" har stadig mindre betydning i praksis.

 

PS. Er det dette du mener med en "fri" telefon? :

http://www.amobil.no/artikler/fjerner_mode...a_android/68906

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Velvel, jo mer frihet man har, jo flere problemer følger med på kjøpet. Jailbreakede iPhones er ofte tregere og mer ustabile enn iPhones som ikke er tuklet med. Full frihet er i prinsippet glimrende, men i praksis er Apples løsning dessverre best for de som ønsker en problemfri telefon, og det er brorparten av brukerne.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

iphone og ipod touch kommer altid til å kunne bli jailbroken.

Grunden er at det er ikke feil i program vare som gjør at det kan skje.. men feil i selve hardware..

Dev Theam har enda ikke sluppe noen jailbroke for 3.0 løsning.

Og grund for det er at 3.0 er enda i beta.. hvorfer cracke noe som ingen vil bruke om par uker..

Men har man følgt med hva dev theam har gjort for å JB så er det enkelt å få gjort det med 3.0 også.

En anen god grund til å ikke oppgrader til 3.0 er at mye av standar programmene som brukes på en JB ipod\iphone er enda ikke competible med 3.0 så vil ikke fungere..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...