Gå til innhold

Introduserer Eee med optisk enhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Både pris og størrelse begynner jo å ligne på 12-13" bærbare. Da kjøper man heller det. Denne har jo en stor ramme rundt skjermen.

Helt enig, når de begynner å komme opp mot prisen til 13" bare med lavere spesifikasjoner tror jeg jeg kommer til å skifte blikket over på "vanlige" minibærbare.

Lenke til kommentar
Ikke bare jeg som synes disse blir fysisk større og større. Trodde poenget var at de skulle være små og lette.

Jeg syns liksom 7" modellene var passe jeg, om de bare kunne slanket rammen og satt inn en større skjerm med høyere oppløsning. (Bare fyllt ut rammeplassen som er der med en større skjerm).

Lenke til kommentar
Ikke bare jeg som synes disse blir fysisk større og større. Trodde poenget var at de skulle være små og lette.

Jeg syns liksom 7" modellene var passe jeg, om de bare kunne slanket rammen og satt inn en større skjerm med høyere oppløsning. (Bare fyllt ut rammeplassen som er der med en større skjerm).

var det dem gjorde med 900.

Lenke til kommentar
Tidligere varianter av nettmaskinene har ikke hatt integrert optisk enhet for avspilling av CD og DVD. Denne store mangelen vil selskapet nå gjøre noe med.

For et par-tre år siden ville det vært en stor mangel. Nå er optiske enheter stadig mer på vei ut, særlig for de tynneste og letteste bærbare.

 

De som fortsatt vil ha optisk stasjon kan jo ha en ekstern en. Da slipper de å drasse den med seg hver eneste gang de skal flytte PCen og den kan brukes med flere maskiner.

 

Forøvrig er det kjipt at ikke skjermen klarer å vise 720p HD-oppløsning.

Lenke til kommentar

Er helt naturlig utvikling dette, starte med et "underlegent" produkt for så å spise seg oppover mot bedre og bedre produkter.

 

Spørsmålet er vel om det henger igjen noen fordeler fra Eee-konseptet som gjør at disse nye og bedre modellene f.eks. blir billigere og/eller mindre/lettere enn tilsvarende fra andre selskaper?

 

Det er ikke jeg så sikker på, og tror egentlig de bare utnytter merkenavnet de skapte seg..

 

Når det er sagt, så er det viktigste at de minste og billigste maskinene (de vi tydeligvis vil ha?) ikke forsvinner, slik at vi kan velge dem, og hvis de fortsetter å selge gjør de neppe det..

Lenke til kommentar
Når det er sagt, så er det viktigste at de minste og billigste maskinene (de vi tydeligvis vil ha?) ikke forsvinner, slik at vi kan velge dem, og hvis de fortsetter å selge gjør de neppe det..

skal en tro kommentarene her på forumet (ikke at dem nødvendigvis er representative for hvermannsen i norge eller verden forøvrig) så er ønsket kraftigere maskiner, noe jeg frykter produsentene vil ta som en markør på at dem også kan skru opp prisen...

Lenke til kommentar
På asus sine sider så sier de at den klarer 720p... men specsa sier 1024x600 ... øh?

Den har kraft nok til å spille av filene, men klarer ikke å vise det på den innebygde skjermen. Man må altså koble den til en ekstern skjerm for å få vist den fulle oppløsninga. Som en liten trøst så får man i hvert fall sett en nedskalert versjon av filmen når man er på farta.

Lenke til kommentar
Av en merkelig grunn har Asus valgt en treig PATA-disk på 4200 RPM, til motsetning fra tidligere varianter som har kommet med SSD-enheter.

En treig PATA disk som er raskere en den enda treigere SSD-disken som ble brukt\brukes i tidligere\andre varianter av EEE!

 

Har selv prøvd en 1.8¨ 3600rpm 30Gb harddisk i en "minipc", og ble betydelig raskere. (XP)

Lenke til kommentar

Optisk stasjon i en bærbar? Herregud så 90-talls! Hvem bruker vel optiske medier i dag, og i hvert fall i en bærbar? Jeg ser for meg at man tar med seg et lass med CDer på ferietur i tilfelle man ønsker å installere noen programmer man har på en CD, som ikke finnes på nett, og som man ikke allerede har installert før man drog på ferietur. I tillegg bør man jo ha med seg hele musikksamlingen sin på CD, for ikke å nevne alle DVDene. Mye mer praktisk å ta med seg alle CDene i stedet for å spille av musikken fra Spotify eller fra harddisken på nett-Pcen. Ja, jeg er ironisk nå hvis noen skulle lure...

 

Jeg har fremdeles ikke kjøpt meg en nett-PC, da jeg enda ikke har funnet en modell som tilfredsstiller mine krav.

 

Jeg ønsker meg:

- Ca. 10" eller 11" skjerm, uten tykk svart kant rundt.

 

- Lavest mulig strømforbruk! Trenger ikke å se HD-video på nett-PCen. Det er mye viktigere med lang batterilevetid. Dvs. 3-4 timer duger ikke. Min vanlige bærbare PC klarer fint 5 timer vanlig bruk.

 

- Under 1 kg. Hvis ikke, så tar jeg heller med min vanlige bærbare PC.

 

- Innebygget mobilt bredbånd, slik at det virkelig blir en nett-PC.

 

- Ingen roterende harddisk. Det holder med en liten lynkjapp SSD. Det gjør ingenting at den har liten lagringsplass, så lenge det er plass til OSet og de viktigste programmene. Resten lagres online, jf. innebygget mobilt bredbånd eller på f.eks. SD-minnekort. Og ja, minnekortleser er praktisk, slik at man slipper å drasse på USB-kabel til digitalkameraet, mobiltelefonen osv.

 

- GPS, ingen krav, men ønskelig. Praktisk å ha med kart på båttur og biltur osv.

 

Det aller viktigste med en nett-PC for meg er at jeg kan surfe på nettet fra hvor som helst, og for å få det til må den ikke veie for mye, ha god batterikapasiet og ha mye større skjerm enn en mobiltelefon.

 

Noen som tror jeg noengang vil få oppfylt mine ønsker? Synes for øvrig at utviklingen går i feil retning.

Lenke til kommentar

1. Optisk enhet på en netbook, bare tull! Vi bruker minnepenner på 32GB nå.

 

2. N280 og GN40, bra! Har ventet på dette i en evighet.

 

3. 1024MB RAM begrensning. Ren forbrukerfiendtlig Idioti!

 

4. Oppløsning nevnes ikke? er den noe annet enn 1280*800 er det skivebom.

 

5. Innebygget mobilt bredbånd? Tull, det er fordyrende og utdatert i morgen, kjøp et expresscard.

 

6. Så lenge netbooks holder seg inntil maks. 12" er jeg fornøyd. Over det kan minibærbare dekke.

 

7. Fokus på bedre batterilevetid må være mulig på ellers såpass "svake" maskiner.

 

 

Og nei disse produktene er ikke det samme som andre minibære og det er håpløst at folk ikke klarer å forstå forskjellen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...