Gå til innhold

RAID-boks fra Patriot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt å se at det er fler som trør i fotsporene til STARDOM og Chieftec. Tror denne fra STARDOM vil være et mer naturlig valg for de som bare vil ha det internt, da prisen er mye lavere.

Personlig syns jeg Chieftec sin SNT1042SS er noe av det tøffeste og mest geniale jeg har sett på lenge. Dessuten utnytter den plassen bedre ;)

Lenke til kommentar
Godt å se at det er fler som trør i fotsporene til STARDOM og Chieftec. Tror denne fra STARDOM vil være et mer naturlig valg for de som bare vil ha det internt, da prisen er mye lavere.

Personlig syns jeg Chieftec sin SNT1042SS er noe av det tøffeste og mest geniale jeg har sett på lenge. Dessuten utnytter den plassen bedre ;)

 

Den chieftech versjonen var kanon rå:D Vet du om den kan holde på 4 Velociraptor?

Lenke til kommentar
Godt å se at det er fler som trør i fotsporene til STARDOM og Chieftec. Tror denne fra STARDOM vil være et mer naturlig valg for de som bare vil ha det internt, da prisen er mye lavere.

Personlig syns jeg Chieftec sin SNT1042SS er noe av det tøffeste og mest geniale jeg har sett på lenge. Dessuten utnytter den plassen bedre ;)

 

Denne har derimot RAID-kontroller, noe de brønnene du lenket til ikke har.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i at chieftech sin løsning så utrolig bra ut. Koster jo faktisk under 600 også .. Hvis muligheten for RAID 5 elns er der, så liker jeg den veldig godt. Det står temmelig lite om produktene på de forskjellige plassene. Kun datakjeden som faktisk nevner at det er RAID muligheter på Stardom boksen...

 

Setter inn 4 x slike så har du (hvis det er støtte for det) relativt god ytelse og sikkerhet! :D

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Må si meg enig i at chieftech sin løsning så utrolig bra ut. Koster jo faktisk under 600 også .. Hvis muligheten for RAID 5 elns er der, så liker jeg den veldig godt. Det står temmelig lite om produktene på de forskjellige plassene. Kun datakjeden som faktisk nevner at det er RAID muligheter på Stardom boksen...

 

Chieftech boksen har ingen mulighet for internt RAID. Du må ha egen RAID-kontroller ved siden av.

Men den støtter vel i hvertfall hot-swap, om du skulle ha bruk for det.

Lenke til kommentar
Chieftech boksen har ingen mulighet for internt RAID. Du må ha egen RAID-kontroller ved siden av.

Men den støtter vel i hvertfall hot-swap, om du skulle ha bruk for det.

 

Nope, jeg går egentlig ut i fra at det ikke er raid støtte på den (though it would be sweeet!!) men på Stardom sin, er det støtte for RAID 0/1

Lenke til kommentar

det som hadde vært virkelig greit hadde vært om en kunne få kjøpt dette som en ferdig pakke, hvor en ikke trengte å knote med noen instillinger for å få raid 1.

 

kunne kjøpt folk en smule tid om noe skulle ryke.

 

lurer på om jeg skal se nærmere på disse produktene, finnes tydligvis en del der ute som en ikke vet om...

Lenke til kommentar

Greit at Patriot-boksen har internal raid, men siden Stardom også har dette i SSD Encloseure boksen sin så vil jeg ikke påstå at Patriot-boksen er så unik.

 

Neste gang jeg bygger server så blir det nok 2 sånne fra chieftec og 8xSG 7200.4 500Gb i raid-10. Skal nok sparke så det holder :D Syns forøvrig også at chieftec har de beste kabinettene om man vil bygge server selv. Lian Li kommer som en god nummer to.

Lenke til kommentar
Chieftech boksen har ingen mulighet for internt RAID. Du må ha egen RAID-kontroller ved siden av.

Men den støtter vel i hvertfall hot-swap, om du skulle ha bruk for det.

 

Nope, jeg går egentlig ut i fra at det ikke er raid støtte på den (though it would be sweeet!!) men på Stardom sin, er det støtte for RAID 0/1

 

Ja, den Gapatrosten linket til har RAID, og er litt dyrere enn den icc linket til, som ikke har mulighet for RAID.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...