Gå til innhold

Test: Lenovo Ideapad S10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Dårlig på HD-film? Gjør vel ikke så alt for mye da skjermen ikke har store oppløsningen (1024x600), hvis du ikke skal kjøre eksternt da.

 

Men Lenovo lager gode pc-er. Hadde en X61 før, tror ikke jeg vil ha mindre enn 12". Så X300 frister. (ikke prisen).

Lenke til kommentar

Man kan koble til ekstern skjerm via VGA, har man i tillegg eksternt tastatur og mus, har man en fullverdig docking-mulighet.

 

Dessverre er Atom-prosessoren og det integrerte skjermkortet litt for svak for denne bruken.

Endret av ADT
Lenke til kommentar

- Markedet er ikke trangt.

Det skriker etter gode netbook produkter som fortsatt ser ut til å være manglende. Forhåpentligvis vil vi se en bedring på dette i løpet av 2009. Det er tegn som kan tyde på det.

 

- Noe sen artikkel.

Hvorfor ble ikke denne artikkelen skrevet for 3 måneder siden? Produktet er jo nesten utdatert når jeg leser dette. Dette blir litt gårsdagens nyheter i netbook markedet etter min mening.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Så nå at det er noen som konkrett nevner 3-cessl på s10e, desverre. Leste opprinnelig at e-utgaven hadde 6 som standard...men det var da kanskje ikke helt rett.

 

Oppløsningsforskjellen har i alle fall flere fått med seg. 1024x576 istedenfor 1024x600. Er vel 16:9 og ikke 16:10...

Lenke til kommentar
- Markedet er ikke trangt.

Det skriker etter gode netbook produkter som fortsatt ser ut til å være manglende. Forhåpentligvis vil vi se en bedring på dette i løpet av 2009. Det er tegn som kan tyde på det.

 

- Noe sen artikkel.

Hvorfor ble ikke denne artikkelen skrevet for 3 måneder siden? Produktet er jo nesten utdatert når jeg leser dette. Dette blir litt gårsdagens nyheter i netbook markedet etter min mening.

 

Utdatert? Sammen med dell sine og asus sine mener jeg dette den dag i dag er blant markedets mest interessante nettmaskiner.

 

AtW

Lenke til kommentar
Med den beste skjermen og tastaturet vi har sett på en nett-PC til dags dato...

Har dere prøvd HP mini 2140 sitt tastatur?

Mulig jeg blander med HP mini 2133 - men tror det var pc world som nevnte at det var forferdelig mye gjenskinn i den blanke skjermen.

 

Ellers har jeg lest at asus 1000HE får mye skryt for sitt tastatur(amerikansk sted, ukjent med norsk tast.)

 

Eller så ville jeg sagt:

Har dere prøvd dell mini sine??

 

...

men..

1024x600 ... men er ikke det frykelig lite? til å surfe med, eller bruke programmer? Syns det er forferdelig mange programmer som ELSKER å lage stor gui (siste msn er forferdelig)

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
Mulig jeg blander med HP mini 2133 - men tror det var pc world som nevnte at det var forferdelig mye gjenskinn i den blanke skjermen.

 

Ellers har jeg lest at asus 1000HE får mye skryt for sitt tastatur(amerikansk sted, ukjent med norsk tast.)

 

Eller så ville jeg sagt:

Har dere prøvd dell mini sine??

 

...

men..

1024x600 ... men er ikke det frykelig lite? til å surfe med, eller bruke programmer? Syns det er forferdelig mange programmer som ELSKER å lage stor gui (siste msn er forferdelig)

Mini 2133 og 2140 har samme tastatur. Men 2140 har 10" LED-skjerm. Det hjelper litt, men ja mye gjennskinn ;-).

Etter min mening har 2140/2133 bedre tastatur enn 1000HE (prøvd begge). Dessverre er 2140 litt dyr.

Dell har nettopp kommet med en mini-10 som har et veldig godt tastatur, men denne har en latterlig høy pris.

 

1024x600 er litt lite, men fikser du litt på GUI-et ditt, så går det ganske greit. Men dette er jo en nr. 2/nr. 3 maskin, så du skal jo ikke jobbe så lenge på den uansett.

 

Steeler: Express-card er et pluss, men ikke noe nytt på nett-pcer-

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar

hvorfor de ikke testet den for 3 måneder siden? Hadde HW.no hatt bak enden full av penger så kunne de ha KJØPT en for å lage denne testen. Nå er det ikke opp til HW.no å kjøpe den, heller få et test eksemplar for å gjøre kjøpere bevisste på dets (helst) positive sider og negative sider. Kanskje HW.no ikke fikk hendene sine på en for 3 måneder siden? Makan til syting, tross til en veldig bra skrevet artikkel.

 

Tommel opp til HW.no for alt det de gjør for oss lesere (og sytere) :)

Lenke til kommentar
Lenovo, tidligere IBM..

Bare nei.

 

For lite Thinkpad for å friste meg samtidig som at jeg igjen drar frem min X40 som både er lettere, kraftigere, har høyere oppløsning, større skjerm, lavere pris (brukt), er en ekte IBM Thinkpad og har 2:30/4:30 timer levetid på 3/6 celler batteri.

 

Når kommer de ekstremsmå netbøkene egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...