Gå til innhold

Nå er mobil BankID her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg kunne sverget på at bankid var bevist hullete som en sveitserost...

 

Det var en forsker ved UiB som viste enkelte svakheter, men alle var basert på social engineering. Teknologien bak BankID skal være solid. Og mobilløsningen funker som en drøm :D

BankID har teoretiske feil og mangler, ting som kan og burde vært rettet opp i. For meg står det som et spørsmålstegn hvordan norske banker med alle sine skarpeste hjerner klarer å lage system som har banale feil i grunntanken.

 

Nå er ikke dette å i at det ikke er trygt, det er, for den observante og oppmerksomme nettbruker helt trygt. Men med en løsning som ikke ville vært spesielt vanskeligere eller mer jobb for brukeren kunne man fått et system som var tinfoil-hat-trygt.

 

Når det gjelder den mobile linken håper jeg det er krav om SSL/TLS i browserene ende-til-ende, da er denne linken like trygg som pluggen i veggen hjemme.

Lenke til kommentar

Hmm, mener at det er bort i mot et års siden Skandiabanken kuttet ut kodekort. Jeg har brukt bankid et år nå med mobil.

 

Glem kodekort og andre plastikk kodegeneratorer som gjerne ligger alle andre steder enn der man skulle ønske at de var når man trenger den.

 

Skandiabanken var det den het igjen ja.......

GRATIS i bruk OVERALT !!!!!

Lenke til kommentar
Blir vell litt verre for oss som har Sparebanken.

Her må du i tillegg til kodeenheten også ha bankkortet ditt som skal settes inn i enheten.

Og jeg tror ikke de vil gi slipp på den løsningen så lett dessverre.

 

Kodekalkulator på mobil er nå pågang hos 2 leverandører.

Du kan da logge deg inn ved å få en engangskode som presenteres i din mobil.Dette kommer i bank og forsikring.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...