Gå til innhold

Brukerne liker ikke Facebook-design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merker meg at det er langt høyere kvalitet på det som 'vennene' mine poster nå enn før redesignet. I hvert fall av det jeg kan se. Folk er blitt flinkere til å dele linker og videoer, de skriver mer interessante ting i statusfeltet og i det hele tatt.

 

Forøvrig så er det vel mer nærliggende å sammenligne nye facebook med Friendfeed enn med Twitter ...

Endret av Thlom
Lenke til kommentar

Folk klager for mye fordi de ikke er vant til det. Som sist gang Facebook ble endret :p da klaget folk også, så ble de vant til det og klaget på det nye som kom nå. Så De blir nok vant til det :D

 

Synes det er blitt mye bedre jeg, selv om jeg ikke bruker Facebook så mye.

Lenke til kommentar
Litt kjipt med at det kjem opp ein "hurtigsvar" vindauge under alt som kan kommenteres. I byrjinga lurte eg på om eg hadde kommentert på fylla eller noko.

Haha, samme her. Tror det egentlig fortsatt hver gang jeg ser profilbildet mitt i kommentarfeltet.

 

Ellers er jeg fornøyd med den nye designen, selv om det kunne stått dato/klokkeslett på nylig aktivitet på egen og andres profiler.

Lenke til kommentar

Jeg er nok en av få siden jeg stiller meg som regel alltid positiv til forandringer og er nok mer åpen til nye ting enn andre.

 

Men det er jo fakta at folk alltid klager og syter over nye ting uansett om det til det bedre eller verre. Dette ligger (vil jeg dristig påstå) i menneskets natur.

 

Og de som påstår du ikke kan se stort annet enn folks statusmeldinger så har du sikkert ikke tatt en titt på linja nederst. Dette er jo applikasjonslinjen til facebook. Her finner du resten av funksjonene.

Endret av saivert
Lenke til kommentar
De som ikke liker designet har høyere sannsynlighet for å delta i stemmegivningen, mens de av brukerne som er likegyldige eller liker designet ikke ser noen grunn til å delta i avstemningen. Dette gjelder spesielt når terskelen for å stemme involverer at man må installere en applikasjon.

 

Akkurat.

 

Tenkte jeg skulle stemme "tommel opp" for moro skyld, men så fikk jeg denne

Allowing New Layout Vote access will let it access your Profile information, photos, your friends' info and other content that it requires to work.

Hvorfor skal jeg gidde det?

Bruker heller noen ekstra minutter på å gjøre meg kjent med designet, enn å sutre..

 

Forøvrig synes jeg designet virker bra til det det er skapt for, nemlig å gi flere oppdateringer om hva venner gjør og poster. Det forrige designet også til en viss grad gjorde greit, selv om det var mer hipp som happ hva som ble oppdatert. Jeg er ikke interessert i at Ola meldte seg inn i gruppen "for oss som ikke spiser løk" eller at Kari ble fan av "Paradise hotel". Nå er alt det gjemt bort på høyresiden, og man får lettere tilgang til bilder, videoer og lenker folk har postet. Sweet.

 

Opplasting av bilder og lenkedeling går raskere, og gruppeinvitasjoner o.l virker mindre påtrengende. Man kan også luke ut oppdateringer fra folk (alle har vel en bekjent som tar quizer hele tida som spammes på forsida..?). Supert.

 

Det første (andre? Uansett, det som var før det forrige) designet var mer rettet mot at man skulle klikke seg inn på de forskjellige profilene og titte. Sløvt.

 

Alt i alt, så er det nye designet mer effektivt (for min del), men jeg kan forstå at det kan virke rotete for folk som er vant med at "sånn skal det være".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...