Gå til innhold

Sony Ericsson varsler krisetall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som fortjent når man ikke har vært innovativ på en evighet.

Makan til kjedelig mobilmerke skal man lete lenge etter i de siste årene.

 

Nei man trenger ikke lete lenge, bare se litt lengre bort i hylla, der hvor Nokia holder til. Der snakker de også om store underskudd og sviktende mobilsalg, som allerede har ført til masseoppsigelser. Så da må vel deres telefoner være langt kjedeligere? Eller tror du muligens tallene kommer som følge av finanskrisen, som forøvrig alle andre tror? Mulig ikke du og jeg har merket så mye til finanskrisen, men jeg kan love deg at det er mange, mange som har denne tett på kroppen nå. Og da skifter man selvfølgelig ikke ut den fullt brukbare mobiltelefonen sin. Ikke for å snakke om alle bedriftene som nå sliter, og ikke godtar at ansatte skal ha et nærmest bruk og kast forhold til mobiltelefoner. Eller tror du folk flest svømmer i penger, men ikke gidder å kjøpe seg ny telefon pga. at de er blitt så forbaska kjedelige? :no:

Lenke til kommentar

Nja, Xperia X1 er jo forsåvidt et interessant produkt selv om det stort sett bare er en HTC-mobil med rebranding. Ellers liker jeg C702, om du ser bort i fra problemene modellen har. C905 er jo grei også, men jeg savner en skikkelig spennende multimedia-modell fra dem. Trenger ikke qwerty på privatmobilen min og håper den nye Idou blir bra om den kommer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Er nok litt overbevist på at sony ericsson dør snart jeg også.. for det første vil ericsson ut av firmaet, men tror hovedproblemet ligger i at de ikke har noen gode ideer når det gjelder fornyelser.

 

Sony ericsson lanserte kameramobilen, de lanserte musikkmobilen, men det eneste de har gjort er å åpne markedet, ikke overta det.

 

Musikkmobil:

som en seriøs tilbyder av musikkmobil burde to ting vært implementert raskt

 

# fjerne se-kontakten og bytte den ut med en vanlig jackplugg og en mini usb. man kan bruke et godt headset, og blir enkelt å koble til pc

 

# lage en mobil med gode høyttalere (headset og speaker) som kan konkurrere på markedet

 

 

Kameramobil

 

# fokusere på optikk, ikke på hvor tynn telefonen skal være

 

 

de måtte også kommet med noen "nye" design. hver gang de gir ut et nytt "konsept" er det alltid tragisk med masse feil, knappesystemet og den half-assed touchskjermen på k850i er et godt eksempel.

Lenke til kommentar
Som fortjent når man ikke har vært innovativ på en evighet.

Makan til kjedelig mobilmerke skal man lete lenge etter i de siste årene.

 

Helt enig her! De var VELDIG nice før, men nå! BLÆHH.... De har enda ganske kvalitet på mobilene da, men etter HTC (Touch diamond, pro, HD etc... Touch.... Apple iPhone etc.. ) kom på markede, med trykkskjerm og alt slags tøfft så har det gått nedover!

Lenke til kommentar

De var ikke først nei, men K750i var banebrytende hva gjelder mobilkamera i sin tid. Tror veldig lite på at det er "kjedelige" telefoner som har gjort at Sony Ericsson sliter. Det er ikke akkurat gode tider hos de andre produsentene heller, så finanskrisen har mye skyld i det her samtidig som markedet er ganske mettet. Det hjelper fint lite å lansere all slags teknobomber når folk flest ikke har råd til å kjøpe!

Endret av Panic
Lenke til kommentar

Jeg støtter innslaget om at det er kjedelige telefoner, jeg var en ekstrem SE-fan før... W800i, K750i, K800i, W900i, S700.. De hadde utattelig mye fete modeller som kom og jeg så alltid fram til neste release, men etter K850i har det bare gått nedover for min del. K850i fikk jeg aldri råd til, men jeg fikk vite at det var mye trøbbel med den merkelige touch-løsningen de hadde valgt. K810i skuffet, de kjipe tastene gjorde at jeg begynte å miste troen.

 

Etter dette gikk det bare nedover, og jeg mistet oversikt med hva som er forskjellen på modellene, og det kom nye navn (C902, hva faen?) som var litt for high-tech til å grabbe med seg i farten. Xperia var interessant, men den blir igjen alt for dyr og stor.

 

Jeg endte opp med å kjøpe meg en Nokia N95 8gb, og er strålende fornøyd med den enda. Mye praktiske løsninger, stort internminne, og brukbart kamera. Sony Ericsson er fortsatt overlegen på kamera i forhold til Nokia spør du meg. Nokia kan skryte så mye de vil av sin "Carl Zeiss optikk", men min gamle K800i tok mye bedre bilder i 3.2mpx i forhold til min N95 med 5 mpx.

 

Noe SE også ikke har giddet å bry seg om er videokamera. De hadde jo 320x168 (om ikke eksakt, så er den ikke høyere) i maks oppløsning på videoen sin i evigheter, med 15 FPS og helt elendig oppsett. Ikke at man bruker video alltid, men om man først bruker det er det greit at det går ann å se hva det er ihvertfall.

 

Trist, fordi jeg har egentlig veldig troen på SE, og liker de fortsatt veldig godt; men de må komme seg fram i teten igjen, de klarer seg ikke om de fortsetter å komme durende etter.

Lenke til kommentar
Så, dere, hvem mener dere er inovative om dagen? Apple? HTC? Er det egnetlig noen?

 

tja nå om dagen kopierer de fleste hverandre...

 

Sony ericsson

# holder fast på den gamle kontakten sin som jeg mener holder de mye tilbake

# kjedelige /dårlige design valg

# mye problemer ved hver lansering

# skal ha pluss for xperia, men her kunne de også hatt noen forandringer

 

Nokia

¤ +\- samme menyene siden 2002

¤ tendenser til å gi ut "nesten alt" telefoner, (mye bra, men store mangler på et produkt)

¤ har ikke helt skjønt hva markedet vil ha

 

Samsung

% ingen fornyelse i det siste de heller, kjører samme stil

% design som varemerke og dilter etter trendene (f.eks iphone / omnia)

 

Apple

& Lever på en hype, telefon med masse publisitet

& telefon med masse mangler og liten vilje til å se framover å fixe disse

& kjører hardt på innoativt menysystem og design (som jo er apples varemerke)

 

HTC

@ Fokuserer stort på buisnesskunder, men lite oppdatering mot privatmarkedet

@ tydelig hengt opp i "iphone killer" saken

 

så hvem er egentlig innoative? apple hadde sjansen til å ta tronen, men kastet bort dette med å kjøre sin vante stil med "nye" produkter som er så og si like de gamle, noe som gjør at de stiller i sony ericsson og samsung sin gruppe.

 

ingen kommer egentlig med noe nytt, kun det samme gamle i nye forpakninger..

Lenke til kommentar

Jeg mener Samsung er innovative. De kommer jo med OMNIA HD. Den har 3,7 tommer AMOLED skjerm som Samsung selv oppfant. AMOLED er genialt og uten sidestykke...og jeg snakker fra erfaring med Cowons S9 multimediekonge. Aldri har jeg sett video med denne typen kvalitet.

 

HTC var (såvidt jeg vet) først med å legge et skall på Windows Mobile. Dette er mildt sagt en revoluson mange har hengt seg på.

 

Nokia har ikke vært så geniale at det er noe å hoppe i taket for, men jeg tror det nye kameraflaggskipet deres er innovativt. Jeg så et eksempelbilde på Engadget som ga meg håp om at jeg kanskje vil finne en mobil i fremtiden verdt å bruke i det hele tatt til kamera. Personlig mener jeg Nokia lager bra allround-telefoner.

 

http://www.engadget.com/2009/02/13/nokia-s...egapixel-phone/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...