Gå til innhold

Gmail med angreknapp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God idé, men den kunne godt vært 30 sekunder i stedet for 5.

 

Ellers så har jo google muligheten til å innføre en utvidet angrefunksjon dersom mottageren bruker gmail. Slik ønsker jeg denne utvidede angrefunksjonen: Mulighet til å angre på en epost dersom mottager ikke har lest den ennå. Det forutsetter selvsagt at mottageren bruker gmail slik at google har kontroll på om mottageren har lest eposten eller ikke.

Lenke til kommentar

Det hadde heller ikkje vore dumt med ein form for mellomlagring av e-poster. Du bestemte f.eks. at all e-post sendt i tidsrommet mellom 07:00 og 06:58 vart sendt 06:59. I staden for å lagre ein kladd så sender du e-posten. Om du ikkje angrer i løpet av dagen blir e-posten sendt.

Lenke til kommentar

Enig med større tidsrom. Skulle vært egendefinert, men med makstid,

slik at folk ikke uheldigvis putter inn 1 uke for sending.

 

Det hadde heller ikkje vore dumt med ein form for mellomlagring av e-poster. Du bestemte f.eks. at all e-post sendt i tidsrommet mellom 07:00 og 06:58 vart sendt 06:59. I staden for å lagre ein kladd så sender du e-posten. Om du ikkje angrer i løpet av dagen blir e-posten sendt.

 

Er med på tanken, men tror det ville ført til enorme bølger med

masse trafikk, potensielt overbelaste en del flaskehalser.

Tenk 10 bedrifter med 1000 ansatte sender/mottar 5-10 mail når

dem kommer om morgenen, godt mulig en utdatert server ikke

takler den mengden. (men rein gjetning fra min side da)

Endret av Jon Ivar
Lenke til kommentar
God idé, men den kunne godt vært 30 sekunder i stedet for 5.

 

Ellers så har jo google muligheten til å innføre en utvidet angrefunksjon dersom mottageren bruker gmail. Slik ønsker jeg denne utvidede angrefunksjonen: Mulighet til å angre på en epost dersom mottager ikke har lest den ennå. Det forutsetter selvsagt at mottageren bruker gmail slik at google har kontroll på om mottageren har lest eposten eller ikke.

På trege maskiner er 5 sekunder gått før nettsiden har oppdatert seg.

 

Men jeg har tenkt litt på det noen ganger, at det burde bli en ny standard for epost der sender kan angre (frem til mottaker har lest) og at sender har mulighet til å se om mottaker har lest eposten (som med rekommandert brev). Hadde leverandørene blitt eninge om en standard kunne denne funksjonaliteten blitt på tvers av leverandører, Google, Microsoft, Yahoo, AOL osv. Og hvis mottakeren ikke har den nye typen epost, så kan smtp-serveren (sender) være såpass smart at den sender som en "vanlig" epost. Det er ikke vanskelig å gjennomføre bare viljen er på plass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

hehe... god ide, men som flere påpeker, 5 sek er "en vits".

Bør heller ha en "rage-protector/drunken-poster" knapp som utsetter forsendelse 24t.

Det hadde vært nyttig.

Eller f.eks. her på forumet...:

Ett script... som "popper opp" ett vindu med meldingen din med rød ramme og rød knapp, default knapp er grønn (cancel).. med tittel:

"Vil du virkelig sende denne meldingen?! Vil den bidra konstruktivt i debatten?! Ønsker du ferie fra forumet!?"

Noe sånt...

Lenke til kommentar
Sånn skulle man hatt på mobilen som en valgfri ekstratjeneste. Meldinger sendt etter midnatt natt til søndag burde legges på vent til dagen etter :p

Man kan velge å ha på goggles på egendefinerte tidspunkt, som tvinger deg til å løse noen matteoppgaver av valgfri (valgfri i settings, ikke der og da) vanskelighetsgrad før du får sende mailen.

Lenke til kommentar

dette har vise likheter med det å slett filer på harddisken.

 

noen ha muligheter til angre slettingen noe som er standard

andre ønsker slette file så godt at det ikke skal være mulig å få denne datafilen tilbake

og noe ønsker muligheten til å likevel få filen tilbake når slettingen er gjort permanent .

det spørs bar hvo mange nivåer man skal gå .

 

 

i stedet for å tilbakekalle sendt epost er det like greit å sende en ny der den gamle er med og du skriver at du har ved en feiltakelse sendt en epost til vedkomende og ønsker den eposten kansellert

Lenke til kommentar
God idé, men den kunne godt vært 30 sekunder i stedet for 5.

 

Ellers så har jo google muligheten til å innføre en utvidet angrefunksjon dersom mottageren bruker gmail. Slik ønsker jeg denne utvidede angrefunksjonen: Mulighet til å angre på en epost dersom mottager ikke har lest den ennå. Det forutsetter selvsagt at mottageren bruker gmail slik at google har kontroll på om mottageren har lest eposten eller ikke.

Det vil ikke funke om brukeren henter ned epost med POP. Mange leser heller ikke eposter med en gang selv om de ser at de er kommet. Med Google notifier så får du et pling på desktopen hver gang det kommer en ny epost. Om eposter begynner å forsvinne så hadde jeg blitt rimelig opptrekt.

 

Enkelte gruppevare-systemer har en slik angre-funksjon til bruk internt, men hvor utbredt det er å aktivere det vet jeg ikke. Det er en ganske ekstrem funksjon, i mine øyne i hvert fall.

 

Jeg finner i hvert fall Googles løsning mye bedre, selv om fem sekunder kanskje er litt lite av og til.

Lenke til kommentar
Det vil ikke funke om brukeren henter ned epost med POP. Mange leser heller ikke eposter med en gang selv om de ser at de er kommet. Med Google notifier så får du et pling på desktopen hver gang det kommer en ny epost. Om eposter begynner å forsvinne så hadde jeg blitt rimelig opptrekt.

 

Enkelte gruppevare-systemer har en slik angre-funksjon til bruk internt, men hvor utbredt det er å aktivere det vet jeg ikke. Det er en ganske ekstrem funksjon, i mine øyne i hvert fall.

 

Jeg finner i hvert fall Googles løsning mye bedre, selv om fem sekunder kanskje er litt lite av og til.

Tanken er at en kan angre fram til brukeren har lastet ned med POP3, da blir den på samme måte som hvis en har websiden oppe regnet som lest og en kan da ikke angre.

 

Og helt enig i at 5 sek er for lite, 30-600 sek som en kan sette selv hadde vært fint.

Lenke til kommentar

En funksjon jeg har savnet lenge, men som mange andre har tenkt etter å ha lest om 5 sekunder, så tenker jeg det samme. Hvorfor kan ikke brukeren sette angretiden selv ? Et halvt minutt hadde vært perfekt.

Hvorfor dette ikke har kommet før undrer nå jeg veldig på. Man har da kunnet redigere sine innlegg i forum i lange tider, og jeg bruker dette heeeele tiden.

 

 

.. slik jeg også måtte med dette innlegget hehe

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Synes også at brukeren selv skulle kunne bestemme hvor lenge det skal være mulig å angre. Har ofte glemt å legge ved en fil, ganske pinlig å måtte sende mailen enda en gang. Dette er kort og godt en genial funksjon. :thumbup:

Gmail har faktisk en funksjon som gir deg beskjed om du forsøker å sender en epost med ordet attachment (eller lignende) uten at du har lagt ved et vedlegg. Er usikker på om den er oversatt til norsk.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...