Gå til innhold

Frister entusiastene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel. Nå vet vel de fleste at kobber leder elektrisitet mye bedre enn gull, så eneste grunnen jeg kan se for at de skal legge på masse ekstra gull er for å ta mer penger for kortet. Grunnen til at man legger et syltynnt lag med gull over kobberet er KUN fordi kobber irrer, og gull gjør ikke det. Jo mindre gull jo bedre. Utrolig sleipt av EVGA å prøve å lure kunder på denne måten, og det blir også faktafeil i artikkelen da gullet vil føre til MER varmeutvikling, ikke mindre.

 

Vil gå så langt som å si at artikkelforfatter har en plikt til å endre artikkelen da det er feilaktig markedsføring.

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

Finanskrise og rekordlite bygging av egne PC'er = Disse prisene?

 

I don't think so. La oss få noen hovedkort i 1000,- kroners klassen, eller glem det. Greit at nordmenn er idioter nok til å betale 3 lapper for overprisete nettpc'er, men det finnes grenser.

Lenke til kommentar
Noen som veit om man kan plassere andre ting enn skjermkort i PCIexpress-porten? Har jo begynt å komme lydkort i det formatet, og regner med at RAID-kontrollere også gjør det.

Hvordan plasserer man slikt? Kan man sette et PCIexpress 1x i en port for skjermkort?

 

Jeg har et striker ii extreme med tre pci-e x 16. I det øverste og i det nederste står det skjermkort, og i det i midten står det et pci-e x1 lydkort. Funker knall.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet Beef Supreme, så har gull bedre kontakt evne enn kobber, mens derimot sølv har lavere motstand, men er vel uansett bortkastet og bruke så mye gull, tror ikke du merker noe forskjell.

Det er akkurat det jeg mener. Kobber har dårligere kontaktevne fordi det irrer. Derfor legger man på ett nanometer tynnt lag med gull (som ikke irrer) sånn at man ikke får økt motstand av gullet, men slipper irringen fra kobberet.

 

Det optimale hadde som du sier vært pinner av sølv med ett vanlig tynnt lag med gull over.

 

Det er ikke bare bortkastet å bruke så mye gull, det virker også mot sin hensikt og lurer forbrukerene til å tro at de har noe som er bedre enn alle andre, når de faktisk har noe dårligere.

 

Edit: Utrolig at de klarer å sette sammen et helt hovedkort, men de klarer ikke dette:

"Fantastisk god link"

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

Jeg byttet nylig ut XFX 780i SLI (LGA 775) med et Gigabyte GA-EP45 UD3P som for det første klokker utrolig bra, er stille, veldig stabilt -og fordi det kostet meg 1300,- bøkks. Jeg ser ikke for meg at jeg skal bruke bortimot 3 ganger den summen på et HK.

 

Gi oss et HK til 1000-1500 kr. som klokker rævva av de andre -da blir det interessant..!

Lenke til kommentar
Som vanlig er den nederste pic e for tett, ATX standarden må utvides snart.
Desverre er det ikke pga ATX men pga. dårlig layout på kortet :) Det er plenty av X58 kort som fint gir deg dualslot TriSLI og noen gir deg dualslot TriSLI + en ledig port øverst.

 

Dårlig layout. Virkelig trist på et så dyrt kort.

 

EDIT:

Dog gir dette kortet fint TriSLI.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Som vanlig er den nederste pic e for tett, ATX standarden må utvides snart.

 

Enig, synes dette er noe som går igjen på svært mange av X58-kortene. Produsentene er tydeligvis mest opptatt av å trykke flest mulig PCI-Ex spor inn på kortene og tar ikke hensyn til at de fleste mid- og high-end grafikkortene på markedet nå kommer med dual-slot kjøleløsninger.

 

Edit: Hehe, takk for den Theo. For så vidt enig, men personlig foretrekker jeg at det er en ekstra tom plass mellom grafikkortene slik at det kommer litt luft mellom kortene.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Hmm heller ikke rett.

 

Det er flere selv AM2+ ATX HK og andre som tillater tom. 4x9800GX2 ol. Jeg har selv hatt et av dem.

Du må bare kjøpe rett kabinett.

 

Enkelte ATX X58 kort tillater også 6 stk singleslot GPU kort for folding. I det siste har det kommet et ATX X58 kort som tillater 7 stk singleslot GPU kort for bla. folding.

 

Mao. det er mye dårlig layout selv på dyre kort, trist.

 

EDIT:

Det som er bra slotmessig med dette kortet dog, om man ser nøye etter, er at det tillater QuadSLI med 2xGTX 295 som bruker 3 slots for hvert kort, og fortsatt har 2 spor åpne til singleslot kort. Som eks. kan brukes til et bedre lydkort, nettverkskort eller TVtuner kort.

 

Det har også mulighet til TriSLI med 3xdualslot kort + en 8x Raid kontroller og et 1x kort (om alle røde gir 16x).

Kort som selv har 6 stk 16x spor(ikke elektrisk) har de såpass unødvendig tett, at 2xGTX 295 fjerner alle slots og 3xGTX 285 fjerner alle slots(avhengig av hvilke av de 6 slottene som har 16x elektrisk).

 

EDIT2:

Rettelse... GTX 295 bruker selvf. kun 2 slotter... huff.

 

Hugo:

Enig i det og jeg er vel også enig i at entusiastkort bør bevege seg over i E-ATX. Vi kjøper uansett kabinett som takler dem :). Det bør ikke bare være forbeholdt dualsocket Workstation eller Server kort.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tanken er kanskje enklere tilgang for ekstra eSATA slot.

 

EDIT:

Det jeg ikke liker med kortet etter å ha sett videoen er de pulserende LEDsene. Jeg har det samme på mitt Asus P6T6 WS Revolution og det lager en meget svak og ekstremt highpitched lyd i enden av hver puls som jeg hører og har klaget til Asus på. Jeg tipper man opplever det samme på dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Vel. Nå vet vel de fleste at kobber leder elektrisitet mye bedre enn gull, så eneste grunnen jeg kan se for at de skal legge på masse ekstra gull er for å ta mer penger for kortet. Grunnen til at man legger et syltynnt lag med gull over kobberet er KUN fordi kobber irrer, og gull gjør ikke det. Jo mindre gull jo bedre. Utrolig sleipt av EVGA å prøve å lure kunder på denne måten, og det blir også faktafeil i artikkelen da gullet vil føre til MER varmeutvikling, ikke mindre.

 

Vil gå så langt som å si at artikkelforfatter har en plikt til å endre artikkelen da det er feilaktig markedsføring.

 

Fordelen med gull er at det i forhold til kopper ikke har noe tapp på noen som helst måte ved knytte punkter. Dermed er det på vise deler av elektronikken det kan være en fordel å bruke gull fremfor kopper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...