Gå til innhold

Godbiter fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Huff, MS pluss sikkerhet = Nagging, dette vil jeg ha mindre av og færre hull typen sikkerhet.

Da igjen spiller ikke min mening noen stor rolle, jeg skrotet IE for lenge siden.

 

Tja, sikkertheten til MS er ikke så dårlig bare folk faktisk bruker Windows Update. Dette gjelder egentlig alt av programvare.

 

Adobe er jo ikke bedre på sikkerhet eller mindre propitær enn MS heller

Lenke til kommentar

Vel... Silverlight er jeg -litt- mer positiv til enn det meste annet Redmond lirker av seg, mest fordi det er utviklet en åpen variant, Moonlight, som er skrevet i Mono. Der har Adobe noe å hente.

 

Adobe er det perfekte eksemplet på hva som skjer i et konkurransefritt miljø: Elendige produkter med svært lav utviklingsrate. Nettopp slik Windows har vært frem til Apple og GNU/Linux begynte å glefse markedsandeler, og nettopp slik Internet Explorer var frem til Firefox/Opera filleristet den etter alle kunstens regler. Jeg ønsker derfor Silverlight velkommen, dog under tvil med Netscape og Internet Explorer 6 friskt i minne. La oss håpe på en sunn konkurranse som alle (til og med oss GNU/Linux-brukere) nyter godt av, uten skitne triks fra (spesielt) Microsoft sin side, mtp den enorme dominansen de har på skrivebordsmaskiner.

 

Oh, det hadde forresten vært kurant om Moonlight ble utviklet mer eller mindre i takt med Silverlight.. Moonlight kom for ikke lenge siden i v1.0, Silverlight kommer nå i v3.0... :hrm:

Lenke til kommentar
fått full introduksjon på skolen om silverlight... genialt og mange ganger bedre en flash... men det krever litt datakraft, programvare og i noen tilfeller en del hastighet på nettet...

 

Som det meste fra tunge MS ;) Men dersom de bidrar til at vi alle får et bedre produkt, uansett om man bruker Flash, *light eller kanskje en annen konkurrent som dukker opp, så er det bare bra!

Lenke til kommentar
Visual Studio kommer i nyere og dyrere versjoner hele tiden virker det som. Er det noen grunn til å oppgradere fra 2008 eller skal en bare vente?

 

Kan ikke si oppgraderingen fra 2005 til 2008 ga meg så veldig mye, så dersom det dreier seg om like lite er det kanskje like greit å glemme det...

 

Vet ikke hva du bruker VS til, men det er ganske ok forbedringer i VS C++ fra 2005 til 2008. Store deler av Technical Report 1 er for eksempel med i en feature pack for 2008.

 

Håper C++0x kommer med i VS2010, men tviler i grunnen litt. VS2012 service pack 3 kanskje? :(

Lenke til kommentar

Ser ut som om kun deler av C++0x kommer i VC++ 2010. Men jeg skulle vel kanskje googlet litt før jeg ga opp alt håp :blush:

 

"Since C++0x was still baking when we did VS2010 planning this meant that a few very important but very large or incomplete features will probably not make it into VS2010. Personally my deepest regret is that Variadic Templates will not make VS2010. From the community we also often hear that Concepts is another widely anticipated feature, but this too will miss the cut for VS2010."

http://www.codeguru.com/forum/showthread.php?t=466607

 

Forhåpentligvis kommer resten i en service pack eller lignende.

Lenke til kommentar
fått full introduksjon på skolen om silverlight... genialt og mange ganger bedre en flash... men det krever litt datakraft, programvare og i noen tilfeller en del hastighet på nettet...

 

Om det krever mer datakraft enn flash, så har det allerede diskvalifisert seg på mange områder flash brukes i mine øyne. FLash er allerede horribelt nok når det gjelder bruk av kraft.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Oh, det hadde forresten vært kurant om Moonlight ble utviklet mer eller mindre i takt med Silverlight.. Moonlight kom for ikke lenge siden i v1.0, Silverlight kommer nå i v3.0... :hrm:

 

Er det slik at disse versjonsnumrene følges likt på begge sider ?

Lenke til kommentar
Oh, det hadde forresten vært kurant om Moonlight ble utviklet mer eller mindre i takt med Silverlight.. Moonlight kom for ikke lenge siden i v1.0, Silverlight kommer nå i v3.0... :hrm:

 

Er det slik at disse versjonsnumrene følges likt på begge sider ?

 

Tror ikke det, men jeg ser for meg at det er en del forskjeller mellom Silverlight 3 og Moonlight 1.. Kjenner jeg MS rett har de vel frigitt akkurat nok dokumentasjon for at de mest grunnleggende silverlight-funksjonene fungerer i Moonlight, og så gir de bæng i hele greia og lar moonlight seile sin egen sjø mens de selv satser beinhardt på silverlight og legger til nye funksjoner etc som vi ikke-windows-brukere kan se langt etter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...