Gå til innhold

Iphone fra Telenor på fredag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feilinformasjon i pressemeldingen eller på Telenors webside?

 

Dere skriver:

Dersom brukerne overskrider den inkluderte datatrafikken er det for øvrig en vesentlig forskjell på Telenors og Netcoms tilbud. Hos Netcom begynner takstameteret å løpe, og du betaler 5 kroner per MB over det inkluderte. I Telenors løsning koster det ikke noe mer å laste ned mer enn den inkluderte datamengden, men nedlastingshastigheten din begrenses.

 

Hentet fra Telenor Mobils prisoversikt for SurfPrat M og L:

Etter inkludert datatrafikk er prisen kr 5,- pr MB. Makspris pr dag er kr 10,-

 

Hvem har rett?

Lenke til kommentar
Si det... Dette er informasjon jeg har fått fra Telenors informasjonssjef.

 

* EDIT: Nettsiden har rett. På XL-abonnementet er det en hastighetsbegrensning over 5 GB.

 

Bra, men ikke bra om du skjønner hva jeg mener. :) Skulle gjerne vært slik du skisser på alle de tre iPhone-abonnementene, men jeg regnet egentlig med at websiden deres hadde rett.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Jeg bytter nok fra djuice zero til SurfPrat M på fredag.

 

Bruker i dag ca 200-300 mb i mnd på iPhone 3G'en min, og kombinert med FriPrat, FriFamilie og en sms-pakke fra Telenor, så vil jeg spare rundt 200 kr mnd i forhold til djuice zero som jeg bruker i dag. :)

 

AGURKNYTT AGURKNYTT!!

 

disse iphone "nyhetene" bør ha tilskriften "DON'T FEED THE TROLL"

 

Hva er agurknytt her? Fjasete innlegg, dette er interessant informasjon for alle som vurderer å kjøpe iPhone 3G fra Telenor.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Kanskje få med at Djuice Explorer ikke kan kombineres med FriFamilie. Jeg lurer egentlig hva planene som Telenor har med Djuice, siden de nå har lansert to abbonement som ikke kan kombineres med FriFamilie.

 

Så dette jeg og, begynner å se ut som om de planlegger å fase ut djuice fra FriFamilie.

Lenke til kommentar
Jeg bytter nok fra djuice zero til SurfPrat M på fredag.

 

Bruker i dag ca 200-300 mb i mnd på iPhone 3G'en min, og kombinert med FriPrat, FriFamilie og en sms-pakke fra Telenor, så vil jeg spare rundt 200 kr mnd i forhold til djuice zero som jeg bruker i dag. :)

 

AGURKNYTT AGURKNYTT!!

 

disse iphone "nyhetene" bør ha tilskriften "DON'T FEED THE TROLL"

 

Hva er agurknytt her? Fjasete innlegg, dette er interessant informasjon for alle som vurderer å kjøpe iPhone 3G fra Telenor.

 

jeg vil si nyhetene om at en telefon som har vært på markedet i to år (ok bare ett i norge, my point still stands) plutselig selges fra telenor... ganske sikker på at slikt IKKE blir tatt opp viss det ikke er en eplelogo på produktet, jeg tør nesten vedde på at det ikke finnes EN eneste annen nyhet i arkivene som tar opp dette med la oss si nokia,se,samsung,siemens eller lg... såååååå, AGURKNYTT!

 

dette "fjasete" innlegget er for å påpeke hvor "fjasete" denne "nyheten" er.

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar
jeg vil si nyhetene om at en telefon som har vært på markedet i to år (ok bare ett i norge, my point still stands) plutselig selges fra telenor... ganske sikker på at slikt IKKE blir tatt opp viss det ikke er en eplelogo på produktet. så... AGURKNYTT!

 

Du får ha din mening, men her kommer Telenor samtidig med flere nye abonnement i samme slengen og nye abonnement blir alltid omtalt. Enten det er en eplelogo involvert eller ei!

Lenke til kommentar
jeg vil si nyhetene om at en telefon som har vært på markedet i to år (ok bare ett i norge, my point still stands) plutselig selges fra telenor... ganske sikker på at slikt IKKE blir tatt opp viss det ikke er en eplelogo på produktet. så... AGURKNYTT!

 

Du får ha din mening, men her kommer Telenor samtidig med flere nye abonnement i samme slengen og nye abonnement blir alltid omtalt. Enten det er en eplelogo involvert eller ei!

 

nye abo er en grei nyhet, men ikke det artikkelen heter eller fokuserer på ;)

Lenke til kommentar

Sikkert ikke helt riktig diskusjon, men man nevner hele tiden at Norge er langt fremme i mobilteknologi og alt det der med 3G, 4G og alt saann, men naar det kommer til gode abonnementer, saa er Norge milevis bak bla. USA.

 

Billigste iPhone abonnementet jeg kan faa her i USA, koster $100 i maaneden, og det er inkludert 450 ringeminutter, ubegrenset data og meldinger. Hadde vi hatt noe saann til den prisen i Norge ville jeg lett gaatt for det, men man maa jo punge ut med over tusenlappen i mnd, for noe i naerheten i Norge.

Lenke til kommentar
Sikkert ikke helt riktig diskusjon, men man nevner hele tiden at Norge er langt fremme i mobilteknologi og alt det der med 3G, 4G og alt saann, men naar det kommer til gode abonnementer, saa er Norge milevis bak bla. USA.

 

Billigste iPhone abonnementet jeg kan faa her i USA, koster $100 i maaneden, og det er inkludert 450 ringeminutter, ubegrenset data og meldinger. Hadde vi hatt noe saann til den prisen i Norge ville jeg lett gaatt for det, men man maa jo punge ut med over tusenlappen i mnd, for noe i naerheten i Norge.

 

Som du sier selv, så er vi langt fremme i alt det der med 3G, 4G og alt sånn. Det du må tenke på er at det hovedsakelig er to mobiloperatørerer i Norge med hver sine millioner med kunder. NetCom og Telenor har stått for ALT av betydelig utbygging av mobilnettverk i Norge, og har dermed brukt SINNSYKT mange milliarder kroner på dette. Ser vi på dette opp mot inntjening, så er det et ganske enkelt å se for seg at de trenger noen kroner for å opprettholde denne utviklingen.

 

I USA bor det noen millioner flere mennesker, og hvert eneste mobilselskap av en betydelig størrelse har nok en del flere millioner kunder enn NetCom og Telenor har til sammen (Null fakta å vise til. Jeg antar.). Ser vi da på inntjeningen i forhold til utgifter som går til utbygging av ny teknologi der, så kan de såklart gjøre abonnementene MYE billigere grunnet flere brukere som genererer mer inntjening, og færre utgifter på utbygging.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...