Gå til innhold

Få bedre kontroll i Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette et program som holder oversikt over alle andre program på PCen? Betyr det at programmet varsler om tilgjengelige oppdateringer for alle programmer?

 

Bra at de har en norsk (bokmål?) språkversjon.

 

Hva er egentlig forskjellen på free (som i gratis, ikke frihet) og plus-utgavene?

"Real-Time Protection & Access to PLUS Info" synes jeg er alt for lite info.

 

Er dette et populært program blant leserne siden det skrives så mye om det? (1 2 3)

Lenke til kommentar
Er dette et program som holder oversikt over alle andre program på PCen? Betyr det at programmet varsler om tilgjengelige oppdateringer for alle programmer?

Nei. Det er laget for å fange opp når det skjer endringer i systemet. Hvis noe f.eks. legger seg inn i oppstarten spretter den opp og sier fra. Den holder og styr på endringer, slik at du kan gå inn og eksempelvis se når en service først dukket opp.

 

Hva er egentlig forskjellen på free (som i gratis, ikke frihet) og plus-utgavene?

"Real-Time Protection & Access to PLUS Info" synes jeg er alt for lite info.

Det er ikke så mye å si om det. PLUS Info = online tilgang til en database som har detaljert info om en del prosesser. Real-Time = kjappere varsel når noe f.eks. endrer hosts fila enn i gratisversjonen. Husker ikke hva laveste intervall i gratisversjonen er, men mener det er 2 eller 5 minutter. Realtime betyr i realiteten en forsinkelse på et par sekunder.

 

I praksis får du mao. en rimelig fullverdig opplevelse av å teste gratisversjonen. Det er nærmest som en donasjon å anse hvis du kjøper fullversjon.

Lenke til kommentar
Hmm, kjekt program igrunn... Men jeg ser ikke helt vitsen i å betale for "PLUS-versionen" når gratisversionen er såpass omdekkende...

Tanken med forskjellene er ikke å "tvinge" folk til å kjøpe PLUS versjonen, slik mange andre applikasjoner gjør, men å gi de en bitteliten bonus hvis de gjør det. Heldigvis gjør nok det til å holde gratisversjonen gående med, i praksis, full funksjonalitet.

 

Personlig gjorde jeg det for å støtte utvikleren med noen kroner. Det er det beste programmet av typen jeg har testet, og i løpet av et par dager ble det med i "ville ikke klare meg uten" kategorien.

Lenke til kommentar
Det er det beste programmet av typen jeg har testet, og i løpet av et par dager ble det med i "ville ikke klare meg uten" kategorien.

 

Hva gjorde at dette programmet kom inn i den kategorien? Kan du gi konkrete eksempler? :)

Jeg hadde ikke det helt store behovet da. Jeg ville ha et program som fortalte meg når ting la seg inn til autostart. Utrolig hvor mye som vil legge inn noe søl i oppstarten. Adobe Reader og Quicktime er velkjente men langt fra alene.

 

Jeg testet en rekke programmer av typen og WinPatrol var det jeg likte klart best. Etter et par dager ville jeg følt meg blind uten.

 

Dette er ikke noe antivirus program eller en brannvegg. Det er laget for én ting, å fange opp "viktige endringer" som blir gjort i systemet. Nye oppstartsprogram, nye servicer, nye activex komponenter osv. Med WinPatrol vil du ikke plutselig oppdage 30 nye toolbars i IE uten å begripe hvor i hule de kom fra, f.eks.

 

Det er lite, enkelt, og gjør jobben. Gratis er det og, med mindre du føler det er verd å støtte med et par kroner. Ikke installerer det drivere eller gjør andre uhumskheter (finnes til og med en portable versjon som kjører fra USB pinne). Mao, det er ingen grunn til å ikke bare hente ned og se på det hvis man overhodet er interessert i et program av denne typen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Mener å ha brukt WinPatrol siden..tja 2007? Genialt program som alltid bare "er der" og gir beskjed hvis noe skummelt skulle se. Anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...