Gå til innhold

Test: Asus ENGTX285 TOP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Overklokking av skjermkort er da relativt greit å gjøre selv, en trenger ikke å betale ekstra for å la fabrikken gjøre det.

 

Jeg lurer egentlig hvor stor forskjell det er på disse 285GTX kortene, prisene varierer jo endel uten at det tilsynelatende er rare forskjellen på dem. (Prisguide GTX285)

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Jo, det er sammenlignbart, men gir ikke en verdi på skjermkortet alene.

 

Fra teksten:

 

"Dermed er ikke dette en nøyaktig verdi for de enkelte skjermkortene, men en verdi man kan bruke til å sammenligne oppsettene.

 

Når det kommer til effektforbruk ser vi at GTX 285 gjør det meget bra i forhold til motstanderne. Forbruket både med og uten last er betraktelig bedre i forhold til sin eldre bror Geforce GTX 280, men noe over ATI Radeon HD 4870 X2 under last."

 

I følge en test hos anandtech skal 4870x2 ligge ca. 100 W over GTX 285 ved load.

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3501&p=9

Lenke til kommentar

Må si jeg stoler lite på 3dmark...

tror du noen hardware kan ha fordel ovenfor andre hardware, p.g.a navn?

Det ble jo testet en gang tidligere med prosessor...

Merkeli er det også at jeg fikk 12K i 3dmark score, å etter en patch fikk jeg 8K,

men den andre maskinen fikk lik score med samme patch, (forskjellig grafikkort)

Lenke til kommentar

Fin test gutta med alle oppløsninger vi liker å se. :) Må si er jeg godt fornøyd med mitt GTX 285 jeg har hatt en måneds tid nå. Kan godt hende det blir TriSLI med dette etterhvert.

 

Litt synd at dere ikke prøvde å klokke GTX 285 dog.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Overklokking av skjermkort er da relativt greit å gjøre selv, en trenger ikke å betale ekstra for å la fabrikken gjøre det.

 

Det er ikke vanskelig å klokke et kort, men det er en del som likevel ikke gjør det med frykt om at garantien forsvinner, noe som også er korrekt. Men når du derimot kjøper et kort ferdig klokka (selv om det kanskje ikke er fullt så høyt som du kunne tenke deg) får du det på garantien om noe skulle skje. På den måten kan de selge kortene til en høyere pris enn kort som kjører på referanseklokken og fortsatt ha kjøpere. :)

Lenke til kommentar
Det er ikke vanskelig å klokke et kort, men det er en del som likevel ikke gjør det med frykt om at garantien forsvinner, noe som også er korrekt. Men når du derimot kjøper et kort ferdig klokka (selv om det kanskje ikke er fullt så høyt som du kunne tenke deg) får du det på garantien om noe skulle skje. På den måten kan de selge kortene til en høyere pris enn kort som kjører på referanseklokken og fortsatt ha kjøpere. :)

Reklamasjonsrett står veldig sterkt i Norge, og det er veldig vanskelig å bevise at du har klokket kortet ditt så lenge som du ikke flashet en ny BIOS eller gjort fysiske endringer på kortet... :)

Lenke til kommentar

Jojo, jeg er klar over det, men det er likevel mange som ikke vet det, og derfor ikke tør klokke det.

 

Men jeg er forsåvidt enig med deg likevel. Jeg har aldri kjøpt fabrikkoverklokkede kort, og kommer sannsynligvis aldri til å gjøre det heller... Klokker det heller selv. :thumbup:

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Det skal nevnes at produsenter betaler ekstra for brikkene i fabrikklokkede kort. Grunnen til at de gjør dette er at de vil være garantert den og den frekvensen. Det er en grunn til at eVGA og XFX sine kort ofte klokker best, og har høyst frekvens fra fabrikk - de betaler mest.

Lenke til kommentar

Fordi det var fint lite å hente. Kortet var spillstabilt i små perioder opp mot 740/1650/2650, men under konstant last var det fint lite å hente desverre. Tror vi har vært litt uheldig med kortet, spesielt med tanke på at det kjørte 20 MHz lavere fra fabrikk en det skal.

 

Mulig det hadde bedret seg litt om vi hadde økt volten et hakk, men uten å røre voltinnstillingene stoppet kortet ved 690/1550/2600 under konstant last.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...