Gå til innhold

Iphone får MMS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På høy tid....men kjipt at Netcom ikke har gjort det samme! De har jo lovet en mms løsning til iphone i evigheter. Den Visual Voicemail funksjonen på iphone er jo også inaktiv fortsatt... noen som vet når det skal komme på plass?

 

 

NetCom snakket om at de skulle komme med samme program som TeliaSonera gjør i Sverige, så det kommer nok til Norge om ikke alt for lenge..

Lenke til kommentar
På høy tid....men kjipt at Netcom ikke har gjort det samme! De har jo lovet en mms løsning til iphone i evigheter. Den Visual Voicemail funksjonen på iphone er jo også inaktiv fortsatt... noen som vet når det skal komme på plass?

 

Ja, og de sier at det kommer mest mulig i løpet av andre kvartal, så jeg vil satse på at i løpet av mai/juni vil det være lansert.

 

Endelig får steinaldermobilen iPhone noen få av de samme egenskapene som alle andre mobiler har hatt i mange år allerede! Hurra!

 

edit: bare at iPhonekundene må betale ekstra for dette?

 

Næmmen har du gått deg vill? ITavisen er andre veien.

Lenke til kommentar

Ikke nok med at apple ikke har mms i iPhone fra før, men det koster å sende mms + at man må kjøpe programmet også. Dette er en av grunnene til at jeg ikke har iPhone. iPhone er en ipod Touch med en j***** dyr å ubrukelig mobil chip planta inn.

Lenke til kommentar

Dette er en kommentar på håpløs journalistisk integritet hos Amobil, ikke på iPhone eller Apple eller MMS som elendig standard.

 

Iphone får MMS

Nei, det gjør den ikke.

 

Apple selger nå et MMS-program til svenske Iphone-brukere.

Nei, det gjør de ikke.

 

Årsaken er at Mobispine, som har laget programmet, venter på en oppdatering av Iphones programvare.

 

*sukk*

 

Kan dere ikke være så vennlige å begynne med litt SKIKKELIGE saker snart Amobil? Dere var på god gli for to-tre år siden, men så gikk det på ræva så det holder.

Lenke til kommentar

ynes egentlig at det er bortkastet journalistikk å kommer opp som "skryt" at mms-program nå kan fåes kjøpt til iphone hos en enkelt operatør i sverige. (se&hør søppel )

For det første synes jeg det er forkastelig at man må betale for en "oppdatering" til din tlf, som er en selvfølge på ALLE andre mobilmerker.

 

Og for det andre så synes jeg det er rart at folk faktisk synes er greit å betale 3-6000,- for en "multimedia" tlf som ganske enkelt ikke holder vanlig bruksstandar som en bør forvente seg av en tlf i denne prisklassen.

 

Har hatt ufattelig mangen telefoner siden det kom mobiltelefoner til verden (3-400 stk) og jeg må tilbake til en Siemens som jeg tror var den første jeg hadde...den hadde ikke MMS, fordi det fantes ikke.....

Lenke til kommentar
ynes egentlig at det er bortkastet journalistikk å kommer opp som "skryt" at mms-program nå kan fåes kjøpt til iphone hos en enkelt operatør i sverige. (se&hør søppel )

 

Dette er interessant for oss som har iPhone, siden vi da ser at MMS blir lansert i flere og flere land. NetCom vil lansere MMS til iPhone her i Norge nærmere sommeren også.

 

For det første synes jeg det er forkastelig at man må betale for en "oppdatering" til din tlf, som er en selvfølge på ALLE andre mobilmerker.

 

Dette er mer pga. det ikke er Apple selv som har utviklet dette, men en tredjepartsutvikler. Da vil de selvfølgelig ta betalt med tanke på utviklingskostnader osv.

 

Og for det andre så synes jeg det er rart at folk faktisk synes er greit å betale 3-6000,- for en "multimedia" tlf som ganske enkelt ikke holder vanlig bruksstandar som en bør forvente seg av en tlf i denne prisklassen.

 

3-6000 kroner var da litt av et gap. iPhone har aldri kostet 6000 kroner. I disse dager koster 8GB-versjonen 2800 kroner uten binding. MMS er også en gammel teknologi som begrenser seg selv. Hvem vil sende et nydelig bilde av soloppgangen når bilde må komprimeres ned i 300KB før den kan sendes? Da er e-post bedre skikket til slikt bruk. "Ja, men ikke alle har satt opp e-post på mobilen"- Ja, men svært få hadde MMS-innstillingene lagret heller når dette ble lansert. Så dette er en dårlig unnskyldning.

 

Har hatt ufattelig mangen telefoner siden det kom mobiltelefoner til verden (3-400 stk) og jeg må tilbake til en Siemens som jeg tror var den første jeg hadde...den hadde ikke MMS, fordi det fantes ikke.....

 

 

Men så hadde ikke Siemensen en 3,5" fargeskjerm, berøringskjerm, kamera, mp3-spiller og muligheten for 3D. Så å sammenligne iPhone med en gammel Siemens blir rett og slett for slapt.

Lenke til kommentar
ynes egentlig at det er bortkastet journalistikk å kommer opp som "skryt" at mms-program nå kan fåes kjøpt til iphone hos en enkelt operatør i sverige. (se&hør søppel )

 

Dette er interessant for oss som har iPhone, siden vi da ser at MMS blir lansert i flere og flere land. NetCom vil lansere MMS til iPhone her i Norge nærmere sommeren også.

 

For det første synes jeg det er forkastelig at man må betale for en "oppdatering" til din tlf, som er en selvfølge på ALLE andre mobilmerker.

 

Dette er mer pga. det ikke er Apple selv som har utviklet dette, men en tredjepartsutvikler. Da vil de selvfølgelig ta betalt med tanke på utviklingskostnader osv.

 

Og for det andre så synes jeg det er rart at folk faktisk synes er greit å betale 3-6000,- for en "multimedia" tlf som ganske enkelt ikke holder vanlig bruksstandar som en bør forvente seg av en tlf i denne prisklassen.

 

3-6000 kroner var da litt av et gap. iPhone har aldri kostet 6000 kroner. I disse dager koster 8GB-versjonen 2800 kroner uten binding. MMS er også en gammel teknologi som begrenser seg selv. Hvem vil sende et nydelig bilde av soloppgangen når bilde må komprimeres ned i 300KB før den kan sendes? Da er e-post bedre skikket til slikt bruk. "Ja, men ikke alle har satt opp e-post på mobilen"- Ja, men svært få hadde MMS-innstillingene lagret heller når dette ble lansert. Så dette er en dårlig unnskyldning.

 

Har hatt ufattelig mangen telefoner siden det kom mobiltelefoner til verden (3-400 stk) og jeg må tilbake til en Siemens som jeg tror var den første jeg hadde...den hadde ikke MMS, fordi det fantes ikke.....

 

 

Men så hadde ikke Siemensen en 3,5" fargeskjerm, berøringskjerm, kamera, mp3-spiller og muligheten for 3D. Så å sammenligne iPhone med en gammel Siemens blir rett og slett for slapt.

 

 

sammenligner ikke en gammel Siemens tlf opp mot en Iphone.

poenget mitt var at idag burde slikt som MMS være en selvfølge i alle telefoner uansett prisklasse.

Og det at det er noen andre som produserer mms programmet for apple...vel klart de vil ha peng for det. men det burde no apple strengt tatt seg ut av. Igjen sier jeg at ALLE andre mobilprodusenter har mms funksjon integrert i telefonene de produserer. Selvagt ikke de telefonene som kun har en svart/hvit skjerm da selvsagt, men ellers..

Lenke til kommentar
På høy tid....men kjipt at Netcom ikke har gjort det samme! De har jo lovet en mms løsning til iphone i evigheter. Den Visual Voicemail funksjonen på iphone er jo også inaktiv fortsatt... noen som vet når det skal komme på plass?

"voicemail-funksjonen" funker helt fint hvis du oppdaterer telefonen din med nummeret til mobilsvar.

Lenke til kommentar
iPhone har aldri kostet 6000 kroner

https://prisguiden.no/product.php?product_id=96960

https://prisguiden.no/product.php?product_id=96962

 

edit: merk at den eneste som koster under 7500 (hvis du påregner frakt) per dags dato, er netcomlåst

 

edit2: og jeg vet at det finnes billigere måter å få tak i en iPhone på, poenget mitt er at quote er uriktig. Med mindre man ønsker å trikse med netcombinding, noe tydeligvis ikke alle er like begeistret for (ref min egen tråd om bindingsavtale), eller ønsker å kjøpe en amerikansk importert, opplåst versjon uten norsk garanti, hvordan får man da tak i en ulåst iphone til under 6000 kr?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Tingen her er at du prøver å finne det dyreste alternativet. Og selvfølgelig vil du finne noe da. Tingen er at iPhone ikke er så dyr som alle vil ha det til, og bruker man hodet (noe tydligvis mange ikke gjør) så er ikke iPhone dyr i det hele tatt.

 

Og priser fra 2800 kroner synes jeg er langt fra dyrt, men jeg vet godt at det er folk der ute som synes det motsatte.

 

sammenligner ikke en gammel Siemens tlf opp mot en Iphone.

poenget mitt var at idag burde slikt som MMS være en selvfølge i alle telefoner uansett prisklasse.

Og det at det er noen andre som produserer mms programmet for apple...vel klart de vil ha peng for det. men det burde no apple strengt tatt seg ut av. Igjen sier jeg at ALLE andre mobilprodusenter har mms funksjon integrert i telefonene de produserer. Selvagt ikke de telefonene som kun har en svart/hvit skjerm da selvsagt, men ellers..

 

Joda, men nå var iPhone egentlig ment for det amerikanske markedet. Jeg vet ikke hvor utbredt MMS er der, men jeg tviler på at det er like utbredt som her i Europa, uten at jeg kan garantere at dette stemmer.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar
Tingen her er at du prøver å finne det dyreste alternativet. Og selvfølgelig vil du finne noe da. Tingen er at iPhone ikke er så dyr som alle vil ha det til, og bruker man hodet (noe tydligvis mange ikke gjør) så er ikke iPhone dyr i det hele tatt.

Hvordan kan du påstå at jeg prøver å finne det dyreste alternativet?

Jeg er klar over at man vil få en totalpris på ca 4500 hvis man bestiller med binding til italk small og så bryter bindingen straks. Mange vil imidlertid være skeptisk til en slik løsning, fordi det er for "tungvindt" (ikke at jeg selv har problemer med det). I tillegg er det nok mange som ikke er klar over denne muligheten. Finn.no er også et alternativ, der folk selger opplåste telefoner importert fra usa uten norsk garanti. Selv ville jeg ikke kjøpt derfra.

 

Hvilke andre alternativer da? Hvilke forhandlere selger ulåst iPhone billigere enn 6000 kr?

7500 kr var det eneste jeg klarte å finne uten binding og/eller lås, som ikke selges via et bruktmarked!

 

edit: hvorvidt 2800 kr er dyrt er jo relativt alt etter telefonmodell. Jeg ville riktignok ikke hatt iPhone selv til den prisen, men akkurat det er irrelevant i denne sammenheng. Hvor har du denne prisen fra?

 

edit2: jeg leter gjennom finn.no, og det aller billigste jeg finner som ser ut til å være helt ubrukt, er 3000 kr. Det er imidlertid ikke en forhandler, men en privatperson som selger, altså neppe noen garanti o.l.

1. gen 8GB

dette her var faktisk det aller billigste som kunne vært aktuelt for meg dersom jeg i mine villeste drømmer skulle ønske en telefon med eple på. Egentlig ville jeg neppe lete gjennom finn.no i utgangspunktet, fordi jeg prinsipielt ikke vil kjøpe telefon gjennom privatpersoner.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...