Gå til innhold

Anmeldelse: Resident Evil 5 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette var mye bedre enn 4eren!

Skrekkfaktoren var ikke noe å skryte av i noen av dem, men er ikke det jeg syns er viktigst...

 

Det som gjorde dette mye bedre, var at istedenfor at det kom et par zombier fra tid til annen, som du føler går 3 meter i timen, så kom det flere, og fra flere kanter. Det var ikke så daut i 5eren. Følte at i 4eren, ble det litt slik:

En zombie dukker opp. Du tar opp våpenet og begynner å sikte. Det går tregt, og når du endelig får sikta på hodet og skutt, trenger du haugevis av skudd til. Men du har lang tid, zombiene står nesten stille uansett... *gjesp*

 

I 5eren ble det mer action og slikt, noe som jeg synes var utrolig fet.

Dessuten må jeg bare si at de klarte å lage et mye bedre Afrika enn Farcry 2. Det føltes bare mer afrikansk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Det gikk da ganske klart fram i omtalen at det ble trukket en del for kontrollsystemet.

 

ja ok, trodde ikke noe slikt kunne trekke av så mye, siden det er en vanesak

Lenke til kommentar
Vanesak? Kontrollsystemet er jo direkte dårlig gjennomført og overhode ikke bare noe nytt som krever tilvenning. Har du forsøkt å spille demoen? Ta en runde igjennom den, så forstår du hvordan dette kontrollsystemet rett og slett er dårlig gjennomført

Jeg har runda demoen mange ganger nå. Kontrollsystemet "til tross" så acer jeg den. Jeg klarer å ta livet av alt og alle uten å bli skadet så mye som en eneste gang. Sheva er selvsagt ikke like heldig, men det er en annen sak. Kontrollsystemet er ikke så enkelt som det er i mange andre - mer kommersielle - action-spill, men det er heller ikke meningen. Slik det er nå gir det spilleren en høyere og mer tilfredsstillende mestringskurve og gir spillet en ekstra grad av immersjon. Konklusjon: Du er for dårlig og tar feil.

Lenke til kommentar
Kontrollsystemet er grunn nok til å skippe hele spillet, at det går an å lage noe slikt i 2009 :nei:

 

 

Vanesak? Kontrollsystemet er jo direkte dårlig gjennomført og overhode ikke bare noe nytt som krever tilvenning. Har du forsøkt å spille demoen? Ta en runde igjennom den, så forstår du hvordan dette kontrollsystemet rett og slett er dårlig gjennomført

Bullshit. Kontrollsystemet er perfekt. Lern2play nubz.

Lenke til kommentar

Det som er viktig å tenke på i forhold til kontrollsystemet er at hvor "vanskelig det er å bruke" ikke er det eneste man må vurdere, men også hvor godt det fungerer sammen med resten av spillet.

 

Se blant annet avsnittet hvor jeg skriver om hva som skjer når man møter en fiende som tåler mye. I disse situasjonene passer systemet veldig dårlig. Det er rett og slett ikke noe gøy å skulle snu ryggen til fienden for å løpe noen meter unna, deretter stresse med å snu seg rundt igjen, skyte noen skudd, og så repetere prosessen en haug med ganger. Hvis det faktisk hadde vært mulig å drepe alle fiendene før de nådde frem til deg ved å sikte godt nok, hadde det vært av mindre betydning hvor vanskelig det er å trekke seg tilbake. Men det er det ikke alltid.

 

Et annet moment jeg nevner er at man ikke fritt kan bruke nærkamp som man vil, men isteden vente at spillet forteller deg når det er passelig med et spark, og så trykke på knappen den ber deg trykke på. Jeg synes ikke det føles som om man oppnår så mye selv når det er sånn.

 

Det er ikke alltid så lett å beskrive alle momenter av vurderingen i teksten. Men jeg har også nevnt at brettene er litt lineære og innesluttede, at siste delen av spillet tar bort litt av det som egentlig er sjarmen, at inventory-systemet er grusomt, at "gåteløsningsdelen" er en vits, og at den kunstige intelligensen til Sheva ikke alltid er all verden.

 

Og så et lite sidespor: jeg lurer litt på hvorfor fokuset alltid skal være på å spørre hva som trekker ned, når noe får en gjennomsnittlig karakter. Det er ikke slik at spillet starter på en tier, og så må man finne problemer for å gi det en dårligere karakter.

 

Og glem ikke, karakteren syv står tross alt for "Godt".

Lenke til kommentar
Konklusjon: Du er for dårlig og tar feil.

 

Wow, du er ihvertfall ikke en arrogant drittsekk. Jeg syns i likhet med andre her at kontrollsystemet var grusomt, og ga opp uten engang å runde demoen. Det finnes bøttevis med spill som har vist at det lar seg gjøre utrolig mye bedre enn i RES5, så hvorfor skal man da måtte ta til takke med et halvferdig system?

Endret av Gromlin
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...