Gå til innhold

Kritisk hull oppdaget i Foxit Reader


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Detaljer kan man finne her.

 

5) Solution

 

Update to version 3.0 Build 1506 or version 2.3 Build 3902.

 

======================================================================

6) Time Table

 

27/02/2009 - Vendor notified.

28/02/2009 - Vendor response.

09/03/2009 - Public disclosure.

 

 

Det er bare å oppdatere Foxit Reader, så er man sikker. Gjøres enkelt via Hjelp - Se etter oppdateringer - Velge evt. oppdateringer under "Reader"-listen.

Lenke til kommentar

Godt at de er såpass raske til å oppdatere programmet. Jeg fikk oppfordring om å oppdatere et par timer før denne artikkelen ble publisert.

 

Det ene hullet (i JBIG2) er ikke en del av standardinstallasjonen så det utsetter bare et fåtall av Foxit-brukerne.

 

Forøvrig er det laaaaaaangt igjen før Foxit tar igjen Adobe reader på antall alvorlige sikkerhetshull.

Lenke til kommentar
Viss ikke jeg tar feil, så er det en alvorlig exploit i Adobe sitt PDF-Reader program i omløp, og de har ennå ikke patchet det. Foxit har handlet veldig raskt nå, så dette øker igrunn bare min tillit til Foxit Reader.

Synes å huske jeg oppdaterte den i går natt.

Så hvilken alvorlig exploit skal det være?

 

EDIT:

http://www.hardware.no/artikler/adobe_fikser_reader/68453

Endret av MMDE
Lenke til kommentar

Hvor mange av disse sikkertsproblemene enten adobe eller foxit har "rammet" deg? Ingen tror jeg, jeg har aldri blitt rammet. Det hele blir jo blåst opp i avisen hver bidige gang jo!! Har en brannmur/nat antivirus/antispyware etc. Ikke åpner ukjente program ukritisk.

 

Pst: Kjør en virtuell pc, der kan du prøve ut utrygge filer. Men ha backup av den virtuelle harddisk "just in case".

 

Det største sikkerhetshullet kan en ikke få gjort så mye med uansett. Den mellom stolen og tastaur. :p

 

Til hardware.no: Bug i nettsiden. Jeg måtte inn i forumet for å svare. Funker ikke fra artikkelen. Jeg bruker Firefox 3.0.7

Lenke til kommentar
Hvor mange av disse sikkertsproblemene enten adobe eller foxit har "rammet" deg? Ingen tror jeg, jeg har aldri blitt rammet.

Å bli utsatt for risiko er et betydelig sikkerhetsproblem, ikke bare det å bli direkte utnyttet/kapret.

 

Det hele blir jo blåst opp i avisen hver bidige gang jo!! Har en brannmur/nat antivirus/antispyware etc. Ikke åpner ukjente program ukritisk.

Hverken Foxit Reader eller Adobe Reader er ukjente program, men man kan bli utsatt for risiko likevel. Brannmur/nat/antispyware tar ikke PDF med skadelig innhold. Antivirus gjør kanskje heller ikke det, men det er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...