Gå til innhold

Oppgradert Eee 1000 er rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

9,5 timer, høres lovende ut :)

 

Litt sparsomt med spesifikasjoner iht til den prisen man må betale, så blir litt vanskelig å vite om den er dyr eller billig i forhold til hva du får for samme prisen hos konkurrentene.

 

Noen som vet om denne kommer med Linux, og eventuelt om prisen blir billigere med Linux?

Lenke til kommentar
så litt bedre batteri, flere farger og tastatur. resten er samme maskina?

 

denne kommer vel med XP tvang den også? slik at en potensiell pris på 3000,- er nå 4000,-?

Tror nok ikke det er snakk om en tusenlapp, men om man har lyst skal man ha mulighet til å få refundert lisensbeløpet om man ikke godkjenner det. Synes selv det er bedre å støtte de som gir valgmuligheter for både Windows og Linux. Har sett på Dell sine, men forventer at all HW skal være kompatibelt med Linux ut av boksen så mye som mulig (vet ikke om 10" tilfredsstiller disse kravene, ikke alle de andre utgavene tilfredsstiller disse kravene), og batterilevetiden bør være på minst over 6 timer.

Lenke til kommentar
så litt bedre batteri, flere farger og tastatur. resten er samme maskina?

 

denne kommer vel med XP tvang den også? slik at en potensiell pris på 3000,- er nå 4000,-?

Tror nok ikke det er snakk om en tusenlapp, men om man har lyst skal man ha mulighet til å få refundert lisensbeløpet om man ikke godkjenner det.

Kan du utdype dette? Er litt interesert i denne laptopen, men siden den bare kommer bundla m windows er det litt irriterende å betale for det når jeg ikke skal bruke windows.

Lenke til kommentar
så litt bedre batteri, flere farger og tastatur. resten er samme maskina?

 

denne kommer vel med XP tvang den også? slik at en potensiell pris på 3000,- er nå 4000,-?

Tror nok ikke det er snakk om en tusenlapp, men om man har lyst skal man ha mulighet til å få refundert lisensbeløpet om man ikke godkjenner det.

Kan du utdype dette? Er litt interesert i denne laptopen, men siden den bare kommer bundla m windows er det litt irriterende å betale for det når jeg ikke skal bruke windows.

En gammel og kanskje uttadert artikell, og fra utlandet, men mente jeg hadde lest noe om dette en eller annen gang:

http://www.hardware.no/artikler/fikk_refun...-kjopesum/33485

 

Har ikke lest alle innleggene og funnet ut hva de har kommet frem til, gjaldt England, men lisensavtalen burde vært noe i samme duren. Uansett, om du kjøper produktet uten å få mulighet til å lese avtalevilkårene før kjøp, og dermed bestemmer deg for å ikke godkjenne før du tar lisensen (følger vel med som dokument eller så må man igjennom lisensen ved første pålogging tror jeg), tror jeg de enten må refundere beløpet på OS'et eller at du må levere tilbake maskinen med Windows og få hele beløpet tilbake.

 

 

Fant også denne, enda eldre (2003):

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ost...en/3271502.html

– Du kan laste Linux gratis ned fra nettet og forlange Windows-lisensen refundert i databutikken, sier Marcus Hareide Gabenius.

 

 

Dette kan jo også være aktuelt for mange Windowsbrukere, da de kanskje har en ledig lisens liggende hjemme som de ønsker å bruke. Sett at jeg kjøper Windows 7 når det kommer for å installere det må maskinen min, om jeg skal kvitte meg med denne vil lisensen være ubrukt, hvorfor skal jeg da betale for en ny?

 

Ble litt usikker, sikkert noen som kan utdype hvordan dette fungerer, eller om det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Som flere andre sier her.

 

"To little, to late"

Denne burde i det MINSTE hatt GN40 fra intel parret med N280. Samt at oppløsningen fortsatt er for dårlig.

 

Men fortsett gjerne å lansere gårsdagens produkter mens vi venter på det vi vil ha i dag. Det som er synd med hele denne trenden er at en haug folk mot bedre viten støtter alle disse dårlige produktene ved å kjøpe dem.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jepp, synd at folk handler mer på grunnlag av hype enn på grunnlag av kvaliteten til produktene. Det gir bare produsentene vann på mølla til å pumpe ut ennå flere lavkvalitets overhypede minibærbare. Jeg sitter trygt på gjerdet til det dukker opp gode minibærbare til en akseptabel pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...