Gå til innhold

En liten fugl kvitret om Modern Warfare 2 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Coop :thumbup:

 

Alt det andre :thumbdown:

 

Det virker som om de har tenkt å lage et spill som er klin likt ener'n. Vet ikke om jeg gidder det. CoD4 var knallbra og det er spilt sikkert ett par hundre timer hos meg, men gidder jeg en runde til med litt bedre grafikk? Tror ikke det.

Lenke til kommentar

L85A2 er da en forholdsvis kortløpet angrepsrifle?

 

Det blir heller ikke helt riktig å oversette 'stopping power' til 'grovere kaliber' da kaliber kun angir størrelsen på kula mens stopping power-perken gir 40% økt dødelighet og derfor hvor mye ballistisk kraft et skudd leverer som avgjøres av en kombinasjon av kaliber, utgangshastighet og sikker en helt rekke andre fysikkgreier andre kan forklare langt bedre.

 

Gledelig at C8 kommer med. Jeg spiller fortsatt CoD4, og spesielt multiplay-systemet er herlig. En oppfølger fra samme utvikler, med co-op, lenger story og et forbedret multiplay-system hadde vært konge. :D

Lenke til kommentar
L85A2 er da en forholdsvis kortløpet angrepsrifle?

 

Det blir heller ikke helt riktig å oversette 'stopping power' til 'grovere kaliber' da kaliber kun angir størrelsen på kula mens stopping power-perken gir 40% økt dødelighet og derfor hvor mye ballistisk kraft et skudd leverer som avgjøres av en kombinasjon av kaliber, utgangshastighet og sikker en helt rekke andre fysikkgreier andre kan forklare langt bedre.

 

Gledelig at C8 kommer med. Jeg spiller fortsatt CoD4, og spesielt multiplay-systemet er herlig. En oppfølger fra samme utvikler, med co-op, lenger story og et forbedret multiplay-system hadde vært konge. :D

Kanskje han mente L96A2?

Egentlig blir det kjedelig å innføre C8 og andre "M4-kopier" med mindre de skal putte inn problemer som klikk og våpenpussing.

Lenke til kommentar
L85A2 er da en forholdsvis kortløpet angrepsrifle?

 

Korrekt det. Liten glipp som hadde skjedd der - skulle stå SR-25M, som er en israelsk snikskytterrifle. L85A2 er forøvrig med den også :)

 

Det blir heller ikke helt riktig å oversette 'stopping power' til 'grovere kaliber' da kaliber kun angir størrelsen på kula mens stopping power-perken gir 40% økt dødelighet og derfor hvor mye ballistisk kraft et skudd leverer som avgjøres av en kombinasjon av kaliber, utgangshastighet og sikker en helt rekke andre fysikkgreier andre kan forklare langt bedre.

 

Enig - endret litt på dette. Realistisk sett er det jo flere faktorer som kan gi et våpen høyere skuddkraft, grovere kaliber, lengre løp, helmantlede kuler, og mer. Derfor ble det forkortet til kun grovere kaliber.

Lenke til kommentar
Egentlig blir det kjedelig å innføre C8 og andre "M4-kopier" med mindre de skal putte inn problemer som klikk og våpenpussing.
C8 er jo ofte brukt av spesialstyrker, og en C8SFW kan jo erstatte G36C mht kjapp ladetid og høy treffsikkerhet. Hadde også likt om de erstatter P90 med 40-skudds MP7 (high-level SMG) og G3 med HK417 (battle rifle). Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
C8 er jo ofte brukt av spesialstyrker, og en C8SFW kan jo erstatte G36C mht kjapp ladetid og høy treffsikkerhet.

Hvorfor ikke HK416? SFW og M4 er jo samme våpenet, med unntak av kraftigere pipe og annet stasj som ikke blir synelig på spill. Dessuten vil alle tre oppføre seg likt på spill.

 

 

På tide at skjønnheten Steyr AUG A1 blir med i spillet og, nesten skammelig hvis denne ikke kommer med nå

Du finner ikke et mindre modifiserbart våpen, altså.

Lenke til kommentar

Hmm, de er da nokså vidt forskjellige våpen? P90 er et kort og lite våpen, med stort magasin og ekstrem skuddhastighet. Ergo ypperlig egnet for bruk innendørs og på korte distanser, men dårlig egnet på avstand grunnet svak presisjon. L85A2 er en helautomatisk rifle med bullpup-system, noe som gir det en nokså treg skuddtakt, men til gjengjeld høy presisjon. Ergo egnet til operasjoner på middels til lang avstand grunnet god treffsikkerhet - men mindre egnet for avstand i små miljøer grunnet lengden.

 

Så derfor lurer jeg på hvordan/hvorfor du mener at sistnevnte skal ta over for førstnevnte? I og med at de er to svært forskjellige våpen, henholdsvis en maskinpistol og en rifle.

Endret av The Stig
Lenke til kommentar
Hmm, de er da nokså vidt forskjellige våpen? P90 er et kort og lite våpen, med stort magasin og ekstrem skuddhastighet. Ergo ypperlig egnet for bruk innendørs og på korte distanser, men dårlig egnet på avstand grunnet svak presisjon. L85A2 er en helautomatisk rifle med bullpup-system, noe som gir det en nokså treg skuddtakt, men til gjengjeld høy presisjon. Ergo egnet til operasjoner på middels til lang avstand grunnet god treffsikkerhet - men mindre egnet for avstand i små miljøer grunnet lengden.

 

Så derfor lurer jeg på hvordan/hvorfor du mener at sistnevnte skal ta over for førstnevnte? I og med at de er to svært forskjellige våpen, henholdsvis en maskinpistol og en rifle.

 

Vel er P90 ekstremt kort da, iallefall fra fremre hånd til ytterste tupp, men L85/SA80 er tross alt en av de korteste angrepsriflene som finnes (FA-MAS er vel egentlig eneste konkurrenten av de svært utbredte) og således godt egnet til små miljøer... på skalaen der angrepsrifler befinner seg iallefall :)

 

Forøvrig er det ikke nødvendigvis bullpup designet som gjør skuddtakten lav. FAMAS G2 er også bullpup design og yter ca 200 rpm mer enn P90 (1100 vs 900).

 

Men det blir flisespikkeri. Bra at de tar med dette våpenet... Steyr-AUG er forøvrig også, som nevnt, ønsket :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...