Gå til innhold

Test: Nokia Messaging


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt denne en stund jeg også og liker den veldig godt.. bare hatt litt problemer med synken når jeg har lest epost på pc-en min(den er fortsatt ulest på mobilen - selv etter synk) så håper det er noen av forbedringene i den nyere versjonen.

 

Likte det forbedrede guiet, selv om det ikke er så mye som er gjort.. mer fargerikt :D

Endret av Raptus_
Lenke til kommentar

^^Enig i det. Men om det er nok som ber om en mulighet for og få varsel som med SMS kanskje de legger til en mulighet hvor brukerne kan velge måten de blir varslet på.

 

Jeg er hvertfall kjempefornøyd med Nokia Messaging. Ser ingen grunn til og ikke bruke det.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt fornøyd med Nokia Messaging. Prøvde det

for noen uker siden.

 

For det første så ville ikke "one touch" knappene på min E71 fungere

med programmet installert. Dermed kunne jeg ikke fortsette og bruke det.

 

Jeg fikk heller ikke til å abonnere på undermappene mine (IMAP), disse

fikk jeg ikke opp i klienten på telefonen, selv om jeg hadde krysset

av for dem. Og hvorfor en begrensning på 5 mapper, selv om det ikke

har noe og si hvis det ikke fungerer.

 

Jeg liker heller ikke at e-post siteringen/kommenteringen ikke fører

RFC konvensjoner, som å legge til en ">" på hver linje av den siterte

e-posten. HTML i e-post er dog ikke noe jeg savner, og klarer med

fint uten.

 

Ved reply-all på en mail med kun én mottager, får du kun svart sender.

Dvs. at mottar du en mail på en e-postliste/diskusjonsliste får du ikke svart til listeadressen, kun sender.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har brukt Nokia Messaging en stund. Dette er et program som overhodet ikke er perfeksjonert. Den har for mange mangler til at jeg er villig til å betale for tjenesten. Det har riktignok en fet GUI (graphical user interface), men du kan f.eks. ikke redigere postkassene du har lagt til. Jeg liker at Messaging henter inn data fra mailtjeneste leverandørene når man skal legge til en ny postkasse. Dette gjøres automatisk. Alt man trenger å gjøre, er å taste inn mailadresse, og passord. Det jeg ikke liker, er at mange av mailboksene mine ikke har støtte for å sende epost, bare motta. Jeg kan som sagt heller ikke gå inn og endre info om pop3/smtp/imap manuelt, og da faller noe av vitsen med dette programmet bort. Jeg kan kune sende mail fra gmail og hotmail postboksene mine.

 

Jeg opplever også tjenesten som noe ustabil. Plutselig hadde Messaging mistet passordet til samtlige av mine 6 mailbokser, slik at jeg måtte installere progr. på nytt. Nokia tillater ikke at man kan lagre "exe" filen på lokal disk, så man må laste det ned på nytt, hver gang.

 

Dette er tross alt en hittil gratis beta prøveversjon, men hvis Nokia skal ha betalt for tjenesten, synes jeg burde rette opp i de vesentlige manglene.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...