Gå til innhold

Windows 7 får .mov-støtte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv bruker jeg Media Player Classic, men vet ikke om det støtter .mov

Med rett kodek, for eksempel Quicktime Alternative, kan du spille av .mov i nesten hvilken som helst videospiller, som Media Player Classic eller Windows Media Player. Så det er allerede mulig å få WMP til å spille av .mov, det er bare ikke offisielt støttet fra Microsofts eller Apples side.

 

VLC er unntaket her, VLC bruker ikke eksterne kodeker slik som de andre mediaavspillerne så den kan spille av nær sagt hva som helst "out of the box".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Selv bruker jeg Media Player Classic, men vet ikke om det støtter .mov

 

Har ikke funnet noe som bruker like lite ressurser, og samtidig gir så god kvailtet på HD-materiale, og jeg har lett en stund..

:yes: Jeg syns også MPC er best med tanke på effektivitet og kvalitet. Men kvaliteten er vel basert på hvilke kodeker du bruker. I VLC er de innebygd, det fungerer vel sånn passe.

 

Quicktime Alternative er en kodek til f.eks MPC som gjør at du kan spille av .mov-filer. Fungerer veldig bra, spesielt til å se trailere og slikt.

 

edit: Skriver for sakte :/

 

F.eks k-lite først da kan du spille allt.

En annen fin pakke uten alle mulige kodeker er CCCP til MPC.

 

Kvifor kan ikkje Microsoft like godt leggje inn støtte for alle dei vanlege formata? Er det nokon som har rettigheiter på til dømes .avi og andre format? Dei er no vel interreserte i at so mange som mogleg bruker deira mediaspelar?

Er det ikke noe av det samme som med Paint? Man kan ikke ha for mange avanserte funksjoner for da vil konkurerende programmer klage på at man ikke får et valg?

Sånn som EU bestemte om IE og Windows nå nettopp.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Kalvegodt(1546)

16:21, man 2.mar

Kvifor kan ikkje Microsoft like godt leggje inn støtte for alle dei vanlege formata? Er det nokon som har rettigheiter på til dømes .avi og andre format? Dei er no vel interreserte i at so mange som mogleg bruker deira mediaspelar?

 

..

 

De har gjort det. Har enda ikke hatt behov for codecs på W7. Unntaket er .mov, men de har jeg for lengst lært meg sky som pesten.

Lenke til kommentar
Men Quicktime Alternative og VLC Media Player spiller ikke av via browser, så om Windows får .mov støtte slepper vi å installere quicktime.

 

Tror det var dette som er tanken bak det hele.

Det stemmer ikke. Med Quicktime alternative så kan du se mov rett fra nettleseren. Sitter å ser på mov filer fra apple.com akkurat nå.

Endret av Lucifer24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...