Gå til innhold

Iphone dominerer mobilsurfingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke slik at i Iphone abbonnementene inkluderer ett visst antall minutter for datatrafikk? Vil tro at dette slår kraftig ut på slike statistikker. Hadde jeg på min Diamond hatt f.eks 10 timer gratis surfing hver måned, hadde jeg ganske sikkert brukt de opp...

Lenke til kommentar

60% er ganske heftig. Men man skal ikke glemme at iphone eiere får som regel et billigere eller ubegrenset data-abonnement. Selv, kan jeg surfe ubegrenset på min iphone, og det drar jeg god nytte av. Blir sikkert lastet ned 2-3 gb med data ned i måneden, fra når jeg leser nyheter, ser videoer, lasted ned podcaster og hører på nettradio. Forsøker man å gjøre dette med en vanlig telefon, koster det deg skjorta....

Om teleoperatørene kunne vært litt mer løssluppene på datatrafikken på alle telefoner, ville det nok vært en litt mer jevnere statistikk!

Endret av smileyy
Lenke til kommentar
Var kanskje litt uklar i innlegget. Mente forsåvidt at _ALLE_ telefoner er dyrere å surfe med, enn iPhone, når det kommer til abonnementet! Telefonen er såklart uavhengi av prisen.

Forsåvidt er det motsatt. Iphone er dyrest å surfe med fordi den ikke kan benytte Opera Mini. Abonnementet står man fritt til å velge selv.

Lenke til kommentar

Selv om disse tallene skal gjelde for hele verden bærer det preg av at en majoritet kommer fra det amerikanske markedet.

 

Som hobgoblin skulle jeg gjerne sett litt mer detaljer, som feks antall sidelastninger per terminal og browserer fordelt på plattformer. En slags State of the Mobile Web, men for alle browsere. Med tanke på Opera Mini vs. Safari hadde det også vært interessant å vite trafikkmengde / antall sidelastninger-raten.

 

Hadde vi også fått tilgang på regionsoppdelt statistikk er jeg sikker på at Symbians standard-browser hadde kommet høyere opp i Europa da Symbian-plattformen er mer utbredt her enn i USA.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...