Gå til innhold

Microsoft satser hardt på Rare (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muligens litt dårlig formulert, er fult klar over at studioet aldri har vært ute av drift i så forstand. Heller at det har vært svært lite aktivitet hos studioet, noe det står ovenfor:

 

(...) men siden de ble overtatt av Microsoft har de gått svært så stille i dørene.
Lenke til kommentar

Hvem er det som skriver disse artiklene? Rare gir jo ut minst like titler nå for tiden, som noen gang tidligere. Det var stille i en periode i forrige konsollgenerasjon, hvor Rare kun kom ut med Starfox Adventures, Grabbed by the Ghoulies og Conker-remaken. Men siden XBox 360 ble sluppet har vi fått en bråte spill fra Rare. PDZ, Kameo, Viva Pinata 1 og 2 samt Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts. Dessuten driver de stadig å finpusser eldre katalogtitler og slipper dem på XBox Live (Banjo Kazooie, Jetpac samt flere). Nevnte jeg forresten at Rare også laga avatar-systemet for det nye dashboardet?

 

Hva med å la noen som faktisk har litt innsikt i spill skrive artiklene. Artikkelforfatter er sikkert en hyggelig fyr, men jeg tviler på at spilling er en av hans største interesser - i motsetning til oss som faktisk leser disse tekstene.

Lenke til kommentar
Hvem er det som skriver disse artiklene? Rare gir jo ut minst like titler nå for tiden, som noen gang tidligere. Det var stille i en periode i forrige konsollgenerasjon, hvor Rare kun kom ut med Starfox Adventures, Grabbed by the Ghoulies og Conker-remaken. Men siden XBox 360 ble sluppet har vi fått en bråte spill fra Rare. PDZ, Kameo, Viva Pinata 1 og 2 samt Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts. Dessuten driver de stadig å finpusser eldre katalogtitler og slipper dem på XBox Live (Banjo Kazooie, Jetpac samt flere). Nevnte jeg forresten at Rare også laga avatar-systemet for det nye dashboardet?

 

Tar litt kritikk på denne ja, i.flg kilder jeg brukte utga Rare kun 2 spill ifjor, hvorav ett av de to var til DS. I tillegg sto det at Banjo-Kazooie ikke var utviklet av Rare (noe som tydeligvis ikke stemmer etter litt nærmere undersøkelse), derfor gikk jeg utifra at siste spill var Viva Piñata: Trouble in Paradise som ble utgitt i September i fjor. I sammenligning er dette nokså få spill i forhold til tidligere nivå. Ei har noen av de nylige produserte spillene blitt de braksuksessene som tidligere titler (med Viva Piñata som unntak).

 

Hva med å la noen som faktisk har litt innsikt i spill skrive artiklene. Artikkelforfatter er sikkert en hyggelig fyr, men jeg tviler på at spilling er en av hans største interesser - i motsetning til oss som faktisk leser disse tekstene.

 

Her er jeg nok ikke enig - jeg vil påstå jeg er en særdeles lidenskapelig spiller, og bruker nok alt for mange timer på spill hver dag. Det er dessverre ikke alltid like lett å holde følge på alt som kryper og går av spill, særlig når man selv ikke har noen egenerfaring med de - Det siste jeg selv spilte fra Rare var Perfect Dark til N64. Derfor måtte jeg i dette tilfellet ty til diverse kilder som dessverre ikke var helt korrekte.

 

Setter kjempestor pris på slik tilbakemelding, engasjerte lesere som er villig til å komme med konstruktiv kritikk er gull verdt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det er bare et svært nær-bilde av Johanna Dark fra Perfct Dark Zero. Bildet i sin helhet ble brukt som cover-art for spillet også.

post-58162-1236029895_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Perfect Dark er fremdeles det beste spillet jeg har erfart så langt. Desverre så har alle nøkkelpersonene forlatt selskapet for lengst, det er ikke mulig å gi PD64 en verdig etterfølger med det nåværende teamet. Selv om Microsoft kaster penger etter de vil det fortsatt bli middelmådige titler. De er ikke lenger hva de var, jeg ser ikke poenget i å investere i dette selskapet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Perfect Dark 2 hadde vært konge, husker atmosfæren fra den første, dessverre var de litt uheldig med den andre og lagde en rar motor som ikke på nær brukte kraften i X360.

Men jeg har tro alikavel på at de kan bruke noen nye kjente motorer pga penger fra Microsoft. TLAD ble jo bedre enn forventet da Microsoft drysset penger på Rockstar.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...