Gå til innhold

Catalyst 9.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg har giddet å lese artikler som omhandler siste Catalyst-oppdatering, men nå ble jeg positivt overasket. Dere har jo faktisk testet driverene og skrevet noe selv, ikke bare klipp og lim. Veit HW-redaksjonen har fått endel pepper for det siste dagene så dette likte jeg veldig godt! Dere kan når dere vil :)

 

Nå ringte Tollpost og kommer med nytt skjermkort innen en halvtime, så det er for j****i at jeg er på jobben..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Hos meg bugger 8.12 driveren ganske mye på 3870x2 kortet. Har lagt inn 9.2 driveren og nå virker det som alle feilene er vekke. Har Vista 64-Bit.

Skjønner heller ikke hvorfor det skal være så vanskelig å lage en driver som har bedre ytelse.

Lenke til kommentar

 

Det er dessverre en sideeffekt av AMD sine månedlige drivere, og måte de lages på.

 

 

9.2 fungerer iallefall greit på de kortene jeg har prøvd de på (3650, 3850, 3870, 4850 og 4870).

Jeg kan ikke si at jeg har noe bedre erfaring med Nvidia's drivere - har jeg driverrelaterte problem med skjermkort. så er det som regel med ett av Nvidiakortene mine (to 8800 GTX, 8800 GT og GTX 285)

Så som Nvidiamann ville jeg ikke kastet stein i glasshus, heller være enig om at både ATI og Nvidia trenger å ta seg i sammen ;)

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

 

Det er dessverre en sideeffekt av AMD sine månedlige drivere, og måte de lages på.

 

 

9.2 fungerer iallefall greit på de kortene jeg har prøvd de på (3650, 3850, 3870, 4850 og 4870).

Jeg kan ikke si at jeg har noe bedre erfaring med Nvidia's drivere - har jeg driverrelaterte problem med skjermkort. så er det som regel med ett av Nvidiakortene mine (to 8800 GTX, 8800 GT og GTX 285)

Så som Nvidiamann ville jeg ikke kastet stein i glasshus, heller være enig om at både ATI og Nvidia trenger å ta seg i sammen ;)

For siste gang så er jeg ikke nvidia-mann!

Fordi vi jobber mye med nvidia hardware på jobben så betyr ikke det at jeg ikke det at jeg ikke har ATI kort i noen av mine private maskiner.

 

Dine problemer med nvidia hardware er fullstendig off-topic for denne diskusjonen.

 

Det jeg derimot ønsket å få frem er at AMD sin måte å utvikle drivere er ikke optimal. Sikkert fint for uvitende sluttbrukere som tror at alt nytt er best, men det hender faktisk ofte at ting som fungerte i forrige driver er brukket i neste. Du kan lese mer om det her:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3462

Lenke til kommentar
Rart de ikke klarer å lage en driver som gir bedre ytelse og som er problemfri... Jeg er fortsatt på 8.12 på mitt 4870x2... Ser ingen grunn til å oppdatere...

Det er dessverre en sideeffekt av AMD sine månedlige drivere, og måte de lages på.

 

Nå skal du være forsiktig med å kaste stein når du selv befinner deg i et glasshus.

Nvidia er selv trege med nye drivere og det kan ta laaaaaaang tid før driveren blir bra nok.

Sliter faktisk enormt med vifteprofilen og stabiliteten til Nvidia driveren personlig , med mindre jeg setter en vifteprofil manualt I rivatuner så vil jeg få hyppige BOD's da av en eller annen grunn det ser ut som at vifteprofilen ikke vil fungere som den skal 50% av tiden.

 

Når det gjelder måten driveren lages på så får du nesten opplyse oss om hvordan dette foregår hos Amd og hvorfor det skulle være så utrolig mye dårligere enn Nvidia sin 2-4 oppdateringer i året. Er du kanskje programmør av drivere selv siden du kommer med denne uttalelsen?

 

Edit : Tror nok man skal ta en artikkel fra Anandtech med en klype salt da jeg personlig mener det er en yttringsmening artikkelforfatter kommer med og ikke nødvendigvis en sannhet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Nå skal du være forsiktig med å kaste stein når du selv befinner deg i et glasshus.

Nvidia er selv trege med nye drivere og det kan ta laaaaaaang tid før driveren blir bra nok.

Sliter faktisk enormt med vifteprofilen og stabiliteten til Nvidia driveren personlig , med mindre jeg setter en vifteprofil manualt I rivatuner så vil jeg få hyppige BOD's da av en eller annen grunn det ser ut som at vifteprofilen ikke vil fungere som den skal 50% av tiden.

Hva har Nvidia med dette å gjøre????

Det er dere som nevner Nvidia i denne diskusjonen, ikke jeg...

Hvis jeg ikke kan si noen ting jeg er misfornøyd med hos en produsent som jeg faktisk har to grafikkort fra (HD4870 og Mobility Radeon x600) uten å bli beskylt for å "kaste stein i glasshus" så har jeg ikke noe mer å gjøre i denne delen av forumet.

 

Når det gjelder måten driveren lages på så får du nesten opplyse oss om hvordan dette foregår hos Amd og hvorfor det skulle være så utrolig mye dårligere enn Nvidia sin 2-4 oppdateringer i året. Er du kanskje programmør av drivere selv siden du kommer med denne uttalelsen?

Ja, jeg har vært en driverutvikler, har andre arbeidsoppgaver nå.

Jeg mener at problemet til AMD er at de har for mye fokus på å få ut en ny driver. Nå var 8.12 en veldig god driver. Kjører den selv hjemme. Når 9.1 kom så dukket flere bugs som var i tidligere drivere opp igjen, og ytelsen ble dårligere i mange applikasjoner. Det samme så vi også i fjord fra 8.10 til 8.11. Det kommer også en haug med hot-fixer for å lappe på dette. Jeg tror AMD kunne løst mye ved å slippe driver anhver måned. At en WHQL-sertifisering tar over 2 uker hjelper heller ikke AMD.

 

PS! Siden du nevner Nvidia... De har faktisk kommer med 8 drivere (WHQL) siden Juni 2008.

Lenke til kommentar
Lenge siden jeg har giddet å lese artikler som omhandler siste Catalyst-oppdatering, men nå ble jeg positivt overasket. Dere har jo faktisk testet driverene og skrevet noe selv, ikke bare klipp og lim. Veit HW-redaksjonen har fått endel pepper for det siste dagene så dette likte jeg veldig godt! Dere kan når dere vil :)

 

+1. Positiv overraskelse. :)

Lenke til kommentar
At en WHQL-sertifisering tar over 2 uker hjelper heller ikke AMD.

Jeg må nesten spørre. Kreves WHQL-sertifisering på noen måte?

Nei.

Mulig at Windows kommer med en advarsel, men kan ikke huske å ha sett det.

 

WHQL er primært en inntektskilde for Microsoft..

 

En annen produsen pleier ofte å legge ut driverene som "WHQL-kandidater" så fort se er sent inn til Microsoft, og legger ut WHQL-versjonen så fort den er klar.

 

182.05 (Beta)(10. feb) -> 182.06 (WHQL)(17. feb)

 

182.05 ble sent inn 4. februar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...