Gå til innhold

Oppdatert grafikk for bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
!!!!!

 

Utrolig. Først vil dem ha kjøperne til å tro at "nye" GTS250/240 er derivater av gt200-brikken, nå vil dem ha folk til å tro at en klokket G92b er et nytt mobilt grafikkbrikkesett basert på gt200?

Helt utrolig.

Hva er forskjellen på GT200-serien og G92b da?

Vet du det?

 

Tydligvis ikke, fordi det er samme arkitektur som ligger i bunnen.

Lenke til kommentar
!!!!!

 

Utrolig. Først vil dem ha kjøperne til å tro at "nye" GTS250/240 er derivater av gt200-brikken, nå vil dem ha folk til å tro at en klokket G92b er et nytt mobilt grafikkbrikkesett basert på gt200?

Helt utrolig.

Hva er forskjellen på GT200-serien og G92b da?

Vet du det?

 

Tydligvis ikke, fordi det er samme arkitektur som ligger i bunnen.

gt200 serien for desktop var normalt MYE kraftigere enn g92b derivater. Det gjør det feil. Det burde egentlig ha blitt kalt 9800gtx+ eller no sånt. Slikt som på desktopene. De gir nå inntrykk av at det er noe slikt som gt200 korta på desktop som er mye bedre.

Lenke til kommentar
gt200 serien for desktop var normalt MYE kraftigere enn g92b derivater. Det gjør det feil. Det burde egentlig ha blitt kalt 9800gtx+ eller no sånt. Slikt som på desktopene. De gir nå inntrykk av at det er noe slikt som gt200 korta på desktop som er mye bedre.

Det har jo alltid vært forskjell på både antall prosessorer og klokkefrekvens på mobile produkter og desktop produkter.

Lenke til kommentar
Sålenge ytelsen er bedre så kan ikke jeg si at jeg bryr meg nevneverdig om hvilken brikke som ligger i bunn. Såklart, om man kan påvise at bruk av GT200-brikke vil være et mye bedre valg så ville jeg gryntet litt.

Sett fra high-level så er GT200 grovt sett en G92 med flere prosessorer/teksturenheter/rops og bredere minnekontroller.

Lenke til kommentar
Hvordan er effektforbruket i forhold til forgjengeren? Om dette ikke har gått opp så er dette en veldig positiv nyhet. (selv om det er ytterst få som kjøper slike skjermkort...)

 

Det er ikke bekreftet, men etter hva jeg har hørt så er det på samme nivå eller lavere...

 

Det er iallefall snakk om en god ytelsesøkning i forhold til 9800M

GTX 280M should be at least 20 percent faster than Nvidia's current mobile flagship Geforce 9800M GTX, and in some games it will be even 50 percent faster.

 

In Crysis the new GTX 280M should be more than 50 percent faster, and you should see similar performance data from Call of Duty: World at War and just slightly over 50 percent in Crysis Warhead, World in Conflict and Mirror's Edge.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...3&Itemid=41

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på GT200-serien og G92b da?

Vet du det?

 

Tydligvis ikke, fordi det er samme arkitektur som ligger i bunnen.

La oss se:

 

2 år

85% flere transistorer 1400 mill mot 754 mill

størrelse 230 mm2 mot 575mm2

dobbelt minnebuss, 512 bit mot 256

forskjellig frekvens 740MHz mot 602 MHz

strømforbruk 240 W mot 145W

annen layout og fordeling på interne regneenheter (finn det ut selv siden du er så smart)

 

[sarkasme]Det er jo tydelig at dette er den samme brikken[/sarkasme]

 

Å sammenligne G92 og Gt200 er som å sammenligne en Opel Kaptein 1976 modell med en Ferrari 430 2008; De har begge 4 hjul, 2 frontlys og et horn. Men meeeeget forskjellig ytelse, layout og alder.

 

Hvis du synes dette er greit nok å lure folk så ok. Jeg synes det er feil.

Lenke til kommentar
2 år

So? Fundamentalt har begge veldig mye til felles med 8800GTX... Det er 3 år gammelt det...

 

85% flere transistorer 1400 mill mot 754 mill

størrelse 230 mm2 mot 575mm2

dobbelt minnebuss, 512 bit mot 256

forskjellig frekvens 740MHz mot 602 MHz

strømforbruk 240 W mot 145W

Ikke noe av dette er spesielt positivt for mobile produkter. GT200 har også DP floating point enheter, dette er heller ikke noe du trenger å bruke opp transistorer på på et mobilt produkt.

 

annen layout og fordeling på interne regneenheter (finn det ut selv siden du er så smart)

Jepp, en TPC (Thread Processing Cluster) har tre SM'er (Streaming Multiprocessors) isteden for to. Dette er en endring som ble gjort blandt annet for å mer effektivt få plass til flere SM'er, men siden kortet kun har 8 TCP i sin SPA så er det ikke det noe problem.

Dette har dog ingen effekt for sluttbruker.

 

Å sammenligne G92 og Gt200 er som å sammenligne en Opel Kaptein 1976 modell med en Ferrari 430 2008; De har begge 4 hjul, 2 frontlys og et horn. Men meeeeget forskjellig ytelse, layout og alder.

Det har ikke slått deg at GeForce GTX 280M og GeForce GTX 280 er to forskjellige produkter?

 

Hvis du synes dette er greit nok å lure folk så ok. Jeg synes det er feil.

Anbefaler det å titte litt på andre kort fra nVidia og en viss annen produsent... Sammenlign mobile produkter med desktop-varienten. Ringer det kanskje da en klokke for deg?

 

Men ja, jeg er enig med deg i at de har dratt renamingen av G92 alt for langt med GTS 240 og 250 eller hva de kommer til å kalle de... :(

 

Edit: Leif

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...