Gå til innhold

Plattformkrigen nærmer seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er vel egentlig første telefon med Symbian OS lansert? Ellers kan jeg opplyse amobil om at Nokia nylig spydde inn et milliardbeløp i Symbin. Hvorfor har dere ingen artikkel på det? Og det tyder på at de har skjønt at deres gamle plattform er utdatert, og at her trengs det nye kluter. Windows 7 blir nok også et meget spennende OS, da vi vet at Microsoft er verdens desidert ledende inne OS og UI. Android vil jeg tro trenger noen år på baken før vi ser en konkurransedyktig versjon, men jeg kan jo ta feil. Apple Mac OS har jo allerede bevist at de kan og de har vel dagens desidert smidigste løsninger.

Lenke til kommentar
Nå er vel egentlig første telefon med Symbian OS lansert? Ellers kan jeg opplyse amobil om at Nokia nylig spydde inn et milliardbeløp i Symbin. Hvorfor har dere ingen artikkel på det? Og det tyder på at de har skjønt at deres gamle plattform er utdatert, og at her trengs det nye kluter. Windows 7 blir nok også et meget spennende OS, da vi vet at Microsoft er verdens desidert ledende inne OS og UI. Android vil jeg tro trenger noen år på baken før vi ser en konkurransedyktig versjon, men jeg kan jo ta feil. Apple Mac OS har jo allerede bevist at de kan og de har vel dagens desidert smidigste løsninger.

Det har vært opptil flere artikler om Symbian-kjøpet.

Lenke til kommentar

Er det virkelig god journalistikk å oppgi "www.wikipedia.com" som en kilde?

 

Kommer Windows Mobile 7 raskt nok?

Raskt nok til hva da? Per i dag er det vel ikke så mange andre operativsystemer som kan true Windows Mobile når det kommer til integrering i pc- og bedriftsløsninger. Derfor har nok heller ikke Microsoft stresset med nye versjoner, men nå som de appellerer til mer enn forretningsfolk og andre med litt større behov så skal vi ikke se bort ifra at de er kjappere med nye versjoner i årene framover.

 

Har dere glemt RIM, eller ser dere ikke på det som en konkurrent?

Lenke til kommentar
Nå er vel egentlig første telefon med Symbian OS lansert?
Nei. Idou er foreløpig kun et konsept. Presentasjonen på MWC var for å vise frem noe de jobber med, og ikke en lansering av et ferdig produkt. De første mobilene med "Symbian Foundation OS" lanseres sannsynligvis i løpet av noen måneder, og er ventet på markedet H2.

 

Jeg liker Android, men vil holde meg til S60v3 ut året (E55).

Lenke til kommentar
Nå er vel egentlig første telefon med Symbian OS lansert?
Nei. Idou er foreløpig kun et konsept. Presentasjonen på MWC var for å vise frem noe de jobber med, og ikke en lansering av et ferdig produkt. De første mobilene med "Symbian Foundation OS" lanseres sannsynligvis i løpet av noen måneder, og er ventet på markedet H2.

 

Jeg liker Android, men vil holde meg til S60v3 ut året (E55).

Jeg gleder meg i hvert fall sykt til Nokias nye OS :D . Håper N97 kan komme med det eller det er muligheter til å oppgradere til det nye OS'et :) .

Lenke til kommentar
Nå er vel egentlig første telefon med Symbian OS lansert? Ellers kan jeg opplyse amobil om at Nokia nylig spydde inn et milliardbeløp i Symbin. Hvorfor har dere ingen artikkel på det? Og det tyder på at de har skjønt at deres gamle plattform er utdatert, og at her trengs det nye kluter. Windows 7 blir nok også et meget spennende OS, da vi vet at Microsoft er verdens desidert ledende inne OS og UI. Android vil jeg tro trenger noen år på baken før vi ser en konkurransedyktig versjon, men jeg kan jo ta feil. Apple Mac OS har jo allerede bevist at de kan og de har vel dagens desidert smidigste løsninger.

 

For min egen del skulle jeg ønske Nokia kunne gå for wm. Hadde n80 over 1 år og det er det desidert verste mobilåret jeg noensinne har hatt. Telefonen var fin den, men os'et kunne jeg skrevet negativt om lenge... Jeg begynner å bli dreven på wm og er særdeles glad at sidrompene på utvikling hos ms endelig ser ut som om de bruker mer enn 2 kalorier. Er utrolig spent på 6.5 og 7.0... regner med at de vil gravlegge nokia, dersom nokia ikke endrer strategi. SonyEricsson kommer til å få mye igjen for deres satsning mot wm over tid. HTC ruler og min Touch HD ligger i armkroken min når familien er på tur:)

Lenke til kommentar
For min egen del skulle jeg ønske Nokia kunne gå for wm. Hadde n80 over 1 år og det er det desidert verste mobilåret jeg noensinne har hatt. Telefonen var fin den, men os'et kunne jeg skrevet negativt om lenge... Jeg begynner å bli dreven på wm og er særdeles glad at sidrompene på utvikling hos ms endelig ser ut som om de bruker mer enn 2 kalorier. Er utrolig spent på 6.5 og 7.0... regner med at de vil gravlegge nokia, dersom nokia ikke endrer strategi. SonyEricsson kommer til å få mye igjen for deres satsning mot wm over tid. HTC ruler og min Touch HD ligger i armkroken min når familien er på tur:)

 

Nå tyder vel alt på at Nokia ikke har tenkt å la Symbian dø ut. 500 mill euro gjør nok sitt til at utviklerne får den kapasiteten som er nødvendig for å henge med. Symbian har mange bra elementer og håper virkelig det vil være et reelt alternativ i neste versjon. Slik det fremstår nå, er det nok slik du sier, akterutseilt. Men har ikke gitt opp håpet.

 

Jeg gleder meg i hvert fall sykt til Nokias nye OS :D . Håper N97 kan komme med det eller det er muligheter til å oppgradere til det nye OS'et :) .

Nokias nye os?

symbian-564x376.jpg

 

Tror nok det er mange gratispassasjerer her. Er nok Nokia som står for den økonomiske delen, så å kalle dette for Nokia sitt nest OS, er vel ikke helt feil. Men hva andre bidrar med, vet jeg ikke, men vet at Nokia satser tungt på å utvikle neste Symbian, og bra er det.

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg i hvert fall sykt til Nokias nye OS :D . Håper N97 kan komme med det eller det er muligheter til å oppgradere til det nye OS'et :) .

Nokias nye os?

symbian-564x376.jpg

Det der er medlemmene i Symbian Foundation, det er Nokia som eier hele Symbian (Symbian Limited) og står for utviklingen av platformen. Nokia vil gjøre Symbian tilgjengelig for alle gjennom Symbian Foundation ;) .

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...