Gå til innhold

Vesentlig raskere Safari


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Videre skal Safari 4 beta støtte webstandarder på en såpass god måte at den skal klare Acid 3-testen 100 prosent.

Meget bra jobbet Apple! :thumbup:

 

Safari 4 beta kan lastes ned fra apple.com for Windows og Mac.

Windows-varianten kan kjøres i Linux via Wine hvis noen skulle ønske det.

 

http://phorolinux.com/how-to-run-safari-in...using-wine.html

http://blog.wired.com/monkeybites/2008/03/...i-in-ubunt.html

 

Safari har vist blitt veldig populær. Markedsandelen er overraskende 8,29% i følge Hitslink. (Mac OSX har 9,93% markedsandel på OS i følge samme kilde)

 

Håper de kvitter seg med snikinstalleringen av iTunes og Quicktime med Safari 4.

Lenke til kommentar

Å teste en uferdig beta opp mot en flere måneder gammel stabil Firefox-release er vel litt urettferdig. Firefox har hatt ute testversjoner med betydelige forbedringer i JavaScript-ytelse i lengre tid, og det som er virkelig interessant, er hvordan Safari gjør det målt mot disse.

Lenke til kommentar
Å teste en uferdig beta opp mot en flere måneder gammel stabil Firefox-release er vel litt urettferdig. Firefox har hatt ute testversjoner med betydelige forbedringer i JavaScript-ytelse i lengre tid, og det som er virkelig interessant, er hvordan Safari gjør det målt mot disse.

I de testene jeg har sett er Safari 4 rundt 1.5x raskere enn Firefox 3.1 på sunspider.

Lenke til kommentar
..dvs Safari beta er mer enn tre ganger raskere enn Firefox.

Jeg også syntes at bruk av slike wow-utsagn som dette bør stoppes umiddelbart. Det bare sprer FUD som igjen kan skape konflikter.

 

Linjen som er korrekt er at Safari 4 beta er mer enn tre ganger raskere enn Firefox 3.0. Det finnes alltid nightlies av alle browsere som er raskere enn de gamle stable versjonene.

Lenke til kommentar
Er dette noe å erstatte Firefox for?

På min private datamaskiner, så bruker jeg kun Opera og Safari. Jeg har prøvd Firefox endel, men aldri blitt bitt av den basillen, når er det en liten stund siden jeg prøvde Firefox, så det er kanskje på tide å gjøre det igjen, men 3.0 imponerte ikke veldig. Mitt inntrykk av Firefox da jeg initielt prøvde den var at Firefox var rimelig tung og ustabil, 3.0 er bedre, men det er fremdeles noe ved Firefox som ikke tiltaler. Mitt poeng er at det er absolutt smart å prøvde flere nettlesere, det finnes mer enn IE og Firefox der ute... IE8 er også en stor forbedring fra IE7, så verden går fremover.

Lenke til kommentar
Er dette noe å erstatte Firefox for?

På min private datamaskiner, så bruker jeg kun Opera og Safari. Jeg har prøvd Firefox endel, men aldri blitt bitt av den basillen, når er det en liten stund siden jeg prøvde Firefox, så det er kanskje på tide å gjøre det igjen, men 3.0 imponerte ikke veldig. Mitt inntrykk av Firefox da jeg initielt prøvde den var at Firefox var rimelig tung og ustabil, 3.0 er bedre, men det er fremdeles noe ved Firefox som ikke tiltaler. Mitt poeng er at det er absolutt smart å prøvde flere nettlesere, det finnes mer enn IE og Firefox der ute... IE8 er også en stor forbedring fra IE7, så verden går fremover.

 

Rart at du syns FF er tung, og du bruker Opera regelmessing. Makan til bloatware skal du lete lenge etter... jeje.

 

Smaken er som...

 

..dvs Safari beta er mer enn tre ganger raskere enn Firefox.

Jeg også syntes at bruk av slike wow-utsagn som dette bør stoppes umiddelbart. Det bare sprer FUD som igjen kan skape konflikter.

 

Linjen som er korrekt er at Safari 4 beta er mer enn tre ganger raskere enn Firefox 3.0. Det finnes alltid nightlies av alle browsere som er raskere enn de gamle stable versjonene.

 

Jeg antar du liker bruker FF jeg nå. Hadde du reagert på samme måte om det hadde stått:

"FireFox er 3 ganger raskere enn Safari 4!"..neppe

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Linjen som er korrekt er at Safari 4 beta er mer enn tre ganger raskere enn Firefox 3.0. Det finnes alltid nightlies av alle browsere som er raskere enn de gamle stable versjonene.

 

tja, burde ikke det bety enda større forventninger til ferdigversjonen ?

 

Med det er vel kun javascript ytelse det er snakk om her..

Lenke til kommentar
Rart at du syns FF er tung, og du bruker Opera regelmessing. Makan til bloatware skal du lete lenge etter... jeje.

synes som sagt FF 3.0 er bedre enn de tidligere versjonene jeg har brukt.. og er forsåvidt enig i at Opera begynner å bli omfattende, men liker enkelte av funksjonalitetene. Safari blir definitivt brukt mest til surfing, Opera der Safari får problemer og nedlasting..

Lenke til kommentar
Jeg antar du liker bruker FF jeg nå. Hadde du reagert på samme måte om det hadde stått:

"FireFox er 3 ganger raskere enn Safari 4!"..neppe

Jeg bruker ikke Firefox nei, jeg syntes den er altfor treg.

 

Og jeg hadde reagert på akkurat samme måte om det var Minefield (Firefox bleeding edge) som var benchmarket mot andre stable nettlesere (Safari inkludert) så lenge det ikke er spesifisert at det unstable mot stable som blir testet.

 

En av grunnene til det er at alle tre nettlesere har nye JavaScript-motorer på trappene. Safari har Nitro, Firefox har TraceMonkey og Opera har Carakan som alle har ytelse flere ganger høyere enn motoren de erstatter. En hvilken som helst sammenligning uten å spesifisere dette er bare FUD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...