Gå til innhold

Alvorlig hull i Adobe Reader


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når HW.no oversetter små nyhetssaker, er resultaten nok et verdiløst oppslag.

 

Det virker som forfatteren ikke skjønner hva han skriver om og ikke har noen kompetanse innen fagfeltet. Jeg kunne like godt ha skrevet artikkelen slik den fremstår nå.

 

Skal den ha noen verdi for leseren av HW.no, må det forklares mer av vha som er problemet og hvordan eventuelt skadelig programvare og "ondsinnede" parter skal kunne utnytte din *nix-baserte maskin (evt. maskiner med det utdaterte Win-systemet).

 

Bare innlegg om at verden går under pga en ny feil, kan HW.no legge på en ticker eller liste som folk kan sjekke.

 

Men det krever mer jobb enn 5 min med et oversetterprogram...

Lenke til kommentar

Noen som vet om dette kan gjøres via regestry?

 

Har googlet litt men ikke funnet mulighet for å disable javascript i Adobe via regestry.

 

Men denne skal vist forhindre IE å åpne PDF'er, noe som sikkert hjelper litt på veien:

[HKEY_CLASSES_ROOT\AcroExch.Document.7]

"EditFlags"=hex:00,00,00,00

Lenke til kommentar

Tror jeg skal hoppe over på Foxit Reader jeg også, har stort sett holdt meg til Adobe Reader Lite, rett og slett fordi det er Adobe Reader jeg har vært vandt med, men det tar jo som nevnt evigheter å åpne PDF-filer i FireFox, samtidig som programmet tar litt vell stor plass og legger seg i unaturlig mange forskjellige mapper fordelt på en haug av filer!

 

Når jeg kjører virus-scan, ad-ware / spyware scan, defragmentering osv.. Så er det alltid Adobe mappa som tar lengest tid, go figure :roll:

Lenke til kommentar
Det er ikke så rart at Foxit er raskere, S-r-ex:

Foxit Reader 3.0: ~ 7,9 MB fordelt på 7 filer og 1 mappe

Adobe Reader 9.0: ~ 227 MB fordelt på 247 filer og 46 mapper

Hvis du synes PDF-leseren til Adobe er svær så kan det jo være morsomt å se på resten av Adobe-produktene også. Kjører Adobe Creative Suite pakken på jobbmaskinen, som i all hovedsak består av fire kjerneprogrammer; Illustrator, Photoshop, Indesign og Acrobat pro. Hele pakka tar omtrent 3.5 GB, noe som er mer enn hele operativsystemet. Sitter man på små disker, f.eks. SSD, så blir dette fort et problem.

Lenke til kommentar
Dette er langt i fra første gang det er alvorlige sikkerhetshull i Adobe Reader. Det er jo litt ironisk at alternative pdf-lesere er tryggere enn originalen. Tror like greit jeg avinstallerer Adobe reader fra jobbmaskina denne gangen. Foxit Reader gjør jo jobben mye bedre.

Adobe får herved fyken her, Foxit Reader blir innstallert.

 

Funker Foxit Reader i Linux foresten? Kan jeg bruke det i Linux Mint 6? Er vel Ubuntu såvidt jeg vet, er fersk på det :whistle:

 

Edit: fant svar på Linux spørsmålet mitt på hjemmesia til Foxit Reader. Funker i Linux å.

Endret av onkelRoar
Lenke til kommentar
Funker Foxit Reader i Linux foresten? Kan jeg bruke det i Linux Mint 6? Er vel Ubuntu såvidt jeg vet, er fersk på det :whistle:

 

Edit: fant svar på Linux spørsmålet mitt på hjemmesia til Foxit Reader. Funker i Linux å.

 

Følger vel med en annen PDF-reader i Linux Mint? Evince eller noe i den dur?

PDF har alltid funket ut av boksen i alle distroer jeg har prøvd de siste årene, ihvertfall.

Lenke til kommentar

For de som er intersert i å disable javascript via en regestry import, her er et tips:

 

Pro:

 

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Adobe\Adobe Acrobat\9.0\JSPrefs]

"bEnableJS"=dword:00000000

 

Reader:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\JSPrefs]

"bEnableJS"=dword:00000000

Lenke til kommentar
Funker Foxit Reader i Linux foresten? Kan jeg bruke det i Linux Mint 6? Er vel Ubuntu såvidt jeg vet, er fersk på det :whistle:

 

Edit: fant svar på Linux spørsmålet mitt på hjemmesia til Foxit Reader. Funker i Linux å.

 

Følger vel med en annen PDF-reader i Linux Mint? Evince eller noe i den dur?

PDF har alltid funket ut av boksen i alle distroer jeg har prøvd de siste årene, ihvertfall.

Stemmer det, ville bare ha det fram i lyset hvis Foxit Reader funker for Linux å, som den jo gjør :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...