Gå til innhold

Retromoro: Trenger du litt helgeunderholdning? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gjerne til et forferdelig lydspor.

 

WTF?

 

Er det noe som er tidløst med første mario, er det jo musikken.

Håper ikke det er dette nivået "nyegamer" skal holde.

 

Hehe, var vel heller et forsøk på en form for ironi, er fult klar over hvor mange som verdsetter Mario-musikken til det overjordlige ;)

 

Dårlig humor må du nok forvente massevis av fra "nyegamer", ihvertfall fra min side :)

Endret av The Stig
Lenke til kommentar

Utrolig taktisk av artikkelforfatter å uttrykke at Mario-musikken er forferdelig, for deretter å påstå at han forsøker seg på ironi. Snarere -innrømmer- å forsøke seg på ironi - et helt linjert utsagn i en ellers seriøs tekst vil dessverre ikke kvalifiseres som ironi. Etterpå ler du av å ha truffet en nerve hos leserne, som om det ikke var nok med å provosere i selve artikkelen. Utrolig uprofesjonelt, men gratulerer med ansettelsen.

 

Forøvrig uinteressant artikkel om flashspill fra ifjor, som bommer totalt allerede i overskriften. "Retromoro"? Dette er aldeles ikke retro. Greit at dere prøver å pøse på med retromateriell fordi dere vet at det slår an, men vær så snill, vær korrekte. Jeg prøver ikke å være "den kyniske drittsekken" i kommentarfeltet, beklager hvis det virker sånn, men vi brukere er ikke helt blinde.

 

Min misnøye gjelder kun denne artikkelen, så ikke noe vondt blod :)

 

(Takk for YouTube-bidrag, jeg tror det gjør saken enormt mye bedre...)

Endret av Canvas
Lenke til kommentar

Hmm, tydelig at jeg bør svare for meg her. Hadde jeg ant at den lille kommentaren skulle skape såpass sterke reaksjoner hadde jeg nok latt være. Jeg fikk god tilbakemelding på den før publisering, ergo lot jeg den stå i god tro om at den ville bli godt mottatt. Hvorvidt den fungerer som ironi eller ei mener jeg blir nokså subjektivt, da jeg som sagt fikk god respons på den under skriving, men i ettertid kan jeg forsåvidt forstå at noen ikke syns den passer inn.

 

At jeg ler av leserne derimot, sier jeg meg ikke enig i - om noen, ler jeg av meg selv. Det var på ingen måte planlagt å støte noen med innlegget ovenfor, snarere et forsøk på en unnskyldning bekledd som litt "helge"-humor. Hvis noen derimot tolket det annerledes må jeg beklage nok en gang.

 

Hvorvidt spillene passer under som retro eller ei er vel litt så som så, flesteparten av spillene er nokså gamle - noe som påpekes av ingressen, "våre favoritter". Favoritter er som regel tidløse. Jeg tror forøvrig at "retro slår godt an" hadde lite med kategoriseringen å gjøre, men heller hva redaksjonen følte artikkelen passet under.

 

Alt i alt må si jeg takk for konstruktiv tilbakemelding, det er av den jeg lærer. Jeg lover at jeg skal overvurdere nøye(re) til neste gang hvorvidt det faktisk passer inn med litt kamuflert humor - da ditt innlegg tydelig viser at den tolkes svært forskjellig. I mine øyne var det som sagt morsomt, men tydeligvis ikke i dine.

Lenke til kommentar

Takk for svar også :)

 

At det er en subjektiv sak er bare tull. Det kan vel de fleste her være enige med meg om. "Ironi forutsetter at mottakeren forstår at tingene ikke er hva de sies at de er eller hva de synes å være." Super Mafia Land er forøvrig et dritkult spill.

 

...tok du den siste setningen som ironi? Nei. Jeg har ikke etablert en spøkefull tone, og det virker malplassert. Det er ingenting som tyder på at jeg egentlig mener det motsatte. Likevel, fra min side er det ment som ren ironi.

 

Men, ja, nok pirk. Hva du sier gjør meg egentlig veldig lite, følte bare det var på sin plass å korrigere. Nå når du sier det var humoristisk ment føler jeg meg bare som en surpomp, haha. Alltid bra med humor, ingen tvil. Om dere insisterer på å kalle ett år gamle flashspill for "retro", får jeg bare si dere om det. Er visst bare jeg som har reagert, så det er tydeligvis ingenting alvorlig.

 

Men som sagt, du burde nok ikke vurdere hvorvidt du skal inkludere kamuflert humor eller ei - du burde vurdere hvorvidt det faktisk a) er forståelig eller b) er morsomt.

 

Ferdig med den saken.

 

EDIT: Typo.

Endret av Canvas
Lenke til kommentar

Hehe, retromoro... it's so retro! :dribble:

 

edit@artikkelforfatter: Er ikke vondt ment, men det er ikke så lett å hoppe etter wirkola. Vi er vant til skyhøy kvalitet på artiklene fra gamer.no. Snodig at tek.no trodde det skulle være så enkelt å erstatte norges beste spillside gjennom tidene. Det har blitt observert at nostalgi er populært, så er det liksom bare å putte ordet "retro" inn i artikkelen så er den saken biff..? :roll:

 

Var det ikke forresten nettopp en artikkel om gamle spill her på hvaskaljeghete?

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar
Hahaha...

 

Gamer.no - Hvaskaljeghete

---------- 1 - 0 ------------

 

(Gamer har sikkert allerede scoret, men dette var ihvertfall soleklart mål)

 

Hmm, nå er jeg ikke helt sikker på at jeg skjønner hva du mener. Det var aldri planen å etterligne Gamers "Ukens nettutgivelser", hvordan du trakk den konklusjonen lurer jeg litt på - deres artikler omhandler spill utgitt i uken som gikk, vi presenterer en neve flashspill vi vil dele med våre lesere. Det eneste jeg kan se som fellesnevner er at begge ble publisert i helgen.

 

 

Hehe, retromoro... it's so retro! :dribble:

 

edit@artikkelforfatter: Er ikke vondt ment, men det er ikke så lett å hoppe etter wirkola. Vi er vant til skyhøy kvalitet på artiklene fra gamer.no. Snodig at tek.no trodde det skulle være så enkelt å erstatte norges beste spillside gjennom tidene. Det har blitt observert at nostalgi er populært, så er det liksom bare å putte ordet "retro" inn i artikkelen så er den saken biff..? :roll:

 

Her syns jeg kanskje du trekker litt vel mange forhastede konklusjoner - TEK har vel såvidt jeg vet aldri sagt de skal erstatte Gamer.no, de har derimot sagt at de ønsker å bygge opp en konkurransedyktig side som skal "bygge på samme kvaliteter som forgjengeren ble kjent for – både når det gjelder redaksjonell kvalitet og tilhørende tjenester". At det skulle bli enkelt har vel heller ingen antydet, snarere tvert i mot.

 

Som sagt ovenfor tror jeg kategoriseringen under "retromoro" hadde mer tilhørighet å gjøre, enn noe annet. At saken automatisk blir biff om den files under retromoro kan jeg garantere at ingen har tenkt.

 

Håper dette oppklarte litt, jeg setter som sagt ovenfor stor pris på tilbakemelding - så lenge den er konstruktiv :)

 

--

 

Til slutt vil jeg gjerne si at jeg personlig har stor beundring for kvaliteten på innholdet til Gamer.no - jeg har selv vært trofast leser gjennom mange år, og leser de selvsagt fortsatt. At mine artikler blir sammenlignet med deres tar jeg bare som et kompliment, selv om det kanskje ikke er ment slikt fra alle ...

Lenke til kommentar
Det var aldri planen å etterligne Gamers "Ukens nettutgivelser", hvordan du trakk den konklusjonen lurer jeg litt på

Jeg lurer litt på hvorfor du trekker konklusjonen at jeg trakk konklusjonen at dere forsøkte å "etterligne" Gamers artikkel. Mitt poeng var egentlig bare at gamers artikkel var langt mer interessant.

 

Det eneste jeg kan se som fellesnevner er at begge ble publisert i helgen.

Vel, det finnes et par fellesnevnere til.

 

Begge artiklene omhandler småspill. Gamers artikkel har også en seksjon med gratisspill, bla.a et flashbasert spill. Det at gamers artikkel i tillegg inneholder mye mer er vel bare positivt.

 

Men som jeg skrev over, det var ikke meningen å antyde at du etterliknet artikkelen til gamer. Jeg pekte simpelthen på en artikkel hos gamer som jeg syntes holdt høyere kvalitet, derav 1-0-kommentaren.

 

Her syns jeg kanskje du trekker litt vel mange forhastede konklusjoner - TEK har vel såvidt jeg vet aldri sagt de skal erstatte Gamer.no

Hvorfor er det en forhastet konklusjon at denne nye spillsiden skal erstatte gamer.no??

 

Tek.no:

"Vi jobber nå for fullt med å dra i gang vår nye spillsatsning, som overtar etter Gamer som Tek.no-nettverkets spillside."

 

Jeg vet ikke hvordan du definerer "erstatte", men jeg synes "overta etter" er rimelig synonymt i denne sammenhengen.

 

At saken automatisk blir biff om den files under retromoro kan jeg garantere at ingen har tenkt.

Jeg vet ikke om det er biff man har tenkt, men saken blir ihvertfall ikke biff på den måten. Det krever nok litt dypere entusiasme enn som så. Men for å forsøke å være litt konstruktiv: Jeg får rett og slett inntrykk av at artikkelen er litt "lett", litt overfladisk og ikke så gjennomarbeidet. Jeg tror liksom heller ikke helt på at dette er "favorittspillene" dine. Men kanskje jeg tar feil, det er mulig jeg mistet tråden litt etter SuperMario-misforståelsen.

 

Håper dette oppklarte litt, jeg setter som sagt ovenfor stor pris på tilbakemelding - så lenge den er konstruktiv :)

Jeg gjør så godt jeg kan ;)

Lenke til kommentar

Hei og takk for konstruktiv kritikk! Det er sånt vi alle trenger for bli bedre!

 

Bare så det er klart: Det er absolutt ingen som har ment at det blir lett å fylle tomrommet etter Gamer.no. Ingen er mer lei seg enn Tek.no-nettverket for å ha mistet Norges beste og største spillside. Det er så langt fra noen ideell situasjon som man kan komme, men vi må bare brette opp ermene, se fremover, og legge sten på sten. Med det rammeverket og den erfaringen vi har, har vi god tro på at vi skal klare det - men det er selvsagt ikke gjort over natten.

 

Jeg er veldig glad for at vi har fått med oss flinke skribenter som The Stig på laget. Med sånne dedikerte skribenter og ikke minst engasjerte lesere skal vi klare å bygge opp en spillside av høy kvalitet. Så får vi justere kursen etter hvert mens vi går, basert på tilbakemeldinger og rammebetingelser ellers :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...