Gå til innhold

Viser hvem som ringer - uansett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

rent teknisk så er det nok ingenting som stopper det fra å fungere, siden operatøren nok vet hvem som ringer selv om nummeret er sperret for allment innsyn. men jeg gjetter meg til at noen høyt på strå vil ha enkelte ord å si om lovligheten av en slik tjeneste.

 

er innimellom jeg har følelsen av at telefoni er vill vest på andre siden av atlanteren...

 

forøvrig virker det som dem har en ganske paradoksal holdning til privatliv der borte. dem er livredde for innsyn fra styresmaktene, men gir omtrent blanke i hva info som store firma samler inn.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
forøvrig virker det som dem har en ganske paradoksal holdning til privatliv der borte. dem er livredde for innsyn fra styresmaktene, men gir omtrent blanke i hva info som store firma samler inn.

noe som er artig da myndighetene har muligheten til å samle inn informasjon om privatpersoner fra bedriftene som de i utgangspunktet ikke kan samle inn fra privatpersoner.

Lenke til kommentar
en slik tjeneste [kan] være god å ha for de som blir plaget av telefonterrorister.
War on Prank Calling? :roll:

 

Vil dette funke på iPhone?
Hvorfor i all verden spør du om det? Og, hadde du tatt det tiden til å klikke på linken i artikkelen ville du sett at det skal fungere på en hvilken som helst telefon... Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Telefonnr. fjernes i det siste leddet av kommunikasjonen, altså siste mast/antenne/base før den går til mottaker av sammtalen.

 

Hvis du setter opp egen Asterisk server(http://www.asterisk.org/) og kjører telefon-bruken din igjennom den når du er i nærheten kan du lett se hvem den event. telefonterroristen er.

 

Det hadde i allefall vært kult om denne muligheten hadde fungert for GSM nettet vi har her i Norge.

 

Edit: Skriveleif.

Endret av Diddern
Lenke til kommentar
Hvis du setter opp egen Asterisk server(http://www.asterisk.org/) og kjører telefon-bruken din igjennom den når du er i nærheten kan du lett se hvem den event. telefonterroristen er.

 

det vil vel ikke fungere med mindre en har en eller annen avtale med operatør, eller?

 

for om en bare setter opp en asterisk server som ruter samtaler videre så vil jo siste stedet før terminering, slik operatør ser det, være sentralen før asterisk serveren?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er ikke lovlig i norge, så det vil ikke være en tjeneste som kan lanseres her.

Man må ha særlig dispansasjon for å kunne ha det.

Akkurat hva er det som ikke er lovlig?

Om du snakker om og sette opp Asterisk server, så er det fult mulig, for det kjenner jeg ikke til, men det er vel ikke slik denne tjenesten virker? Ettersom jeg har skjønt det er det snakk om en enkel viderekobling til et gratisa nummer hvor mottaker betaler samtalen, og får da også se nummeret som ringer. Så blir samtalen koblet tilbake til mobilen din, og vips så kommer nummeret frem.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...