Gå til innhold

Test: Dell Latitude E6400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en maskin rettet mot arbeidsmarkedet. Hvorfor i alle dager får den da trekk for mangel på blu-ray? Tror ikke det er så mange som har behov for blu-ray i en jobb-maskin..

 

Dette er en tendens jeg har merket meg i flere av testene i tek.no-nettverket.. Ting testes ut i fra testerens preferanser, ikke hvilket segment produktet er rettet mot.. Og da blir det jo helt feil..

Lenke til kommentar

Bra test etter min mening.

 

Er enig med "Filthpig" om kommentarer om BD, men det er vel kanskje noen som kan tenke seg til det også, selv på en business maskin.

Det er ikke usannsynlig at dette kommer som ekstrautstyr senere.

 

I tillegg synes jeg ikke testing av spill passer.

 

Alt i alt en god test som viser at dette er en utmerket maskin og det er det.

 

Jeg har selv en slik ;-) (det farger nok mine meninger) og har en fullspekket sådan.

 

Jeg har ikke hatt en bedre bærbar maskin noensinne!

 

Jeg har 9 cellers batteri og har med W7 batteritid på opp mot 7-8 timer, ved meget lett bruk.

Lenke til kommentar
Prisene der er villedende, og siden dette er en bedriftsmaskin får man gjerne diverse rabatter avhengig av konfigurasjon. Når det er snakk om Dells bedriftsmaskiner er det alltid anbefalt å ringe dem for et tilbud.
Synd at det ikke er like lett å bestille en Dell bedriftsmaskin som det er å bestille HP eller Lenovo sine bedriftsmodeller, disse får man jo så godt som overalt og i tillegg vises inkl.mva pris direkte samt at man får standard angrerett på privatkjøp.
Lenke til kommentar
Synd at det ikke er like lett å bestille en Dell bedriftsmaskin som det er å bestille HP eller Lenovo sine bedriftsmodeller, disse får man jo så godt som overalt og i tillegg vises inkl.mva pris direkte samt at man får standard angrerett på privatkjøp.

Nå vet jeg ikke hva du legger i "lett", men det er da vitterlig ikke verre enn å besøke Dell.no, finne pcen, specce den slik man vil og gå gjennom en betalingsprosess? Ang. mva. kan du ta prisen du får til slutt og gange med 1,25. Kanskje litt mer tungvint, men det er ikke mange tastetrykkene som skal til.

 

Hvorfor kan man ikke få vanlig angrerett?

Lenke til kommentar

Der er ikke "onboard" serie port men det får man med E-Port Plus.

 

Har en del POS utstyr som krever dette så jeg har hatt en gammel stasjonær maskin stående for dette formål, nå kan jeg pensjonerer den heldigvis.

E-Port Plus har rs-232, parallelport og et hav med skjerm utganger +++

 

Det eneste den ikke har er 4 kjerner, det hadde vært optimalt.

 

Det som gjør den så bra i mine øyne er vekt, størrelse, oppløsning på skjerm, god batteritid, liten lader, esata, utmerket tastatur, støtte for 8GB minne.

 

Jeg har ingen negative ting å si om maskinen etter noen måneders intensivt bruk.

 

Det er en business laptop så ikke kjøp den hvis du trenger en spille maskin. Høytalerne er OK men ikke mer.

 

edit:

For de som må ha rs232 med seg ut i felten har Dell en Legacy mini docking port replikator som jeg er rimelig sikker på har dette.

 

Link

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Stort sett alle tester som kjøres her kan man googles seg til på engelsk også, det er ikke poenget. Jeg tror det vil gjøre testene her mye mer interessante, ikke bare for meg, hvis man har live boot av linux CD eller USB som fast del av programmet. Jeg har vanskelig for å se for meg hvilken enkeltstående test av de som kjøres som vil være mer populær.
Lenke til kommentar
Har selv en E6500 som jobb pc og er fornøyd med den.

Eneste minuset er at det veldig fort blir stygge riper.

 

Hvor får du riper?

Min har jeg med meg overalt og den er strøken.

 

Da den er sort vises støv lett, det er det eneste "minus" hvis jeg skulle tvinge meg til å finne noe negativt.

Lenke til kommentar

Har tatt inn denne modellen på jobben til en kunde, mulig det var et mandagseksemplar men vi fikk den fort i retur fra kunden. Disken gikk etter 2 dager, og magnesimchassiset var da skeivt(ikke bunglete). Kunne bøye hele pc kroppen frem og tilbake med letthet så holdt den seg slik etterpå. Mistenker at dette har presset i stykker disken. Denne modellen styrer vi derfor unna å går for Hp eller andre Dell modeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...