Gå til innhold

Endelig felles ladestandard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hittil er det bare et fåtall telefoner som bruker Mini-USB for å lade fra de nevnte produsentene, men HTC bruker allerede standarden i alle sine telefoner.

Motorola har også brukt miniUSB i flere år nå.

 

Var det ikke snakk om at standarden skulle bli microUSB, fordi dette krever mindre plass innvendig i enheten? Uansett, miniUSB er jo mye mer utbret, og dette er et veldig positivt steg i riktig retning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

jeg kom plutselig på at jeg må lade mobilen...

 

Ellers er det jo godt å se at de ikke lenger skal kjøre ekstrautstyr-lock-in på laderfronten. Dvs. noen av fabrikantene og ikke før etter 2012...

Lenke til kommentar

Trodde jeg så feil de tre første gngene jeg leste "samsung". De må jo være den desidert største verstingen når det gjelder kabler og mobiltelefoner. Tror knapt nok noen hos samsung har fullstednig oversikt over hvor mange ulike de har i bruk på forskjellige modeller bare i dag.

 

Litt sent da, jeg kommer neppe til å bytte ut i780-en min med det første. Men den sære og håpløse proprietære koblingen til lader og headset/handsfree kunne jeg klart meg uten.

Lenke til kommentar

HVORFOR ikke Sony Ericsson? Hvorfor har de heller ikke vanlig lydutgang? SE skuffer STORT!

 

Betyr dette at jeg må lade telefonen via datamaskinen? Det er nemlig slik det høres ut.

 

Nei, det følger med vanlig lader for stikkontakt med Mini-USB-plugg

Endret av TommyNator
Lenke til kommentar
HVORFOR ikke Sony Ericsson? Hvorfor har de heller ikke vanlig lydutgang? SE skuffer STORT!

 

Betyr dette at jeg må lade telefonen via datamaskinen? Det er nemlig slik det høres ut.

 

Nei, det følger med vanlig lader for stikkontakt med Mini-USB-plugg

 

sitter å erger meg over det samme. SE har den desidert dårligste ladekontakten.

Lenke til kommentar
Skeptisk. Fremtiden ligger i MicroUSB. Tvilsomt også at Nokia plutselig skal begynne med lading via MiniUSB.
Ditto.

 

MicroUSB brukes allerede på en stor andel kompaktkameraer, og har etterhvert også dukket opp på MP3-spillere. Å setter seg som mål å bytte til en allerede gammel standard flere år frem i tid høres ut som noe kommune-Norge ville gjort...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...