Gå til innhold

Kindle 2 gjør suksess


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan utdype hva en ebokleser gjør/er? :thumbup:

 

Hvis du hadde orket å klikke på artikkelens to linker, så hadde du funnet det ut....

Done, er litt lat når det gjelder de linkene :roll:

Altså grovt sett en "PC" som viser elektroniske bøker? Hvorfor ikke bare kjøpe en minibærbar?

Lenke til kommentar
Noen som kan utdype hva en ebokleser gjør/er? :thumbup:

 

Hvis du hadde orket å klikke på artikkelens to linker, så hadde du funnet det ut....

Done, er litt lat når det gjelder de linkene :roll:

Altså grovt sett en "PC" som viser elektroniske bøker? Hvorfor ikke bare kjøpe en minibærbar?

 

Fordi minibærbare varer kortere, er større, bråker mer, og ikke misnt har en skjerm det er slitsomt å lese på?

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd og lese på disse?

blir øynene like sliten som de blir av og lese på en pc?

ser de har suport for .pdf. Å kunne laste ned manualer og bøker

for og lese de på sengen hadde vært flott.

 

Jeg har prøvd. Det er omtrent like lite slitsomt som å lese på papir. De har support for pdf, men avhengig av pdf-dokument så kan det ta laaaaaang tid å skifte side. Store pdf'er går sideskift dessverre relativt tregt på, men om man bruker andre format er sideskift relativt raskt. Men de fleste av dingser på denne størrelsen er treige på pdf'er. Jeg har en Nokia N800 som jeg bruker som ebok-leser, og den er også treig på pdf. Men på format som er tilpasset (typisk ren tekst, rtf, html ++) så er den veldig rask :)

Lenke til kommentar
takk daffyd

er det baklys på disse og kan det eventuelt justeres

 

Sony sitt er den enaste med lys (som lyser inn fra sidene). Det er ikke baklys....det er det som er hele pointet med disse ebook lesere.

 

Er en grei gjennomgang av SONYs sitt

.

 

Jeg er uenig med daffyd ang å lese. Disse har noe gråere bakgrunn enn bøker, kontrasten er ikke like gode som papir enda men det er uansett MYE behageligere enn å lese på en LCD monitor.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
takk daffyd

er det baklys på disse og kan det eventuelt justeres

 

Sony sitt er den enaste med lys (som lyser inn fra sidene). Det er ikke baklys....det er det som er hele pointet med disse ebook lesere.

 

Er en grei gjennomgang av SONYs sitt

.

 

Jeg er uenig med daffyd ang å lese. Disse har noe gråere bakgrunn enn bøker, kontrasten er ikke like gode som papir enda men det er uansett MYE behageligere enn å lese på en LCD monitor.

 

Har du selv sony sin e-book leser? Den så ganske grei ut og spesifikasjonsmessig så ser det ut som den støtter langt flere formater enn andre ebook lesere. Veldig kjekt at den også kan zoome godt inn på pdf filer noe jeg har savnet på andre ebook lesere.

Lenke til kommentar
Det er jo et kjent fenomen at man får dårligere syn (firkantede øyne :p ) av å se for mye på TV, PC-skjermer og ellers skjermer generelt. Er det noen som vet hvordan det er med slike skjermer?

 

Et kent fenomen, eller bare en "urban legend"?

 

AtW

 

 

*Selvopplevd* (Nå er det jo ikke sikkert det er akkurat skjermtittingen som har gjort det, men mest sannsynlig... Iallefall medskyldig :p )

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Per i dag er det ikke én ebook leser jeg kunne tenke meg å kjøpt (selv om jeg har veldig lyst på en :hrm: ). De har knøttsmå skjermer, en haug med ubrukelige taster, tykke og stygge. Hvorfor klarer de ikke lage bedre og større skjermer til disse leserene når skjermteknologien har kommet så langt som i dag? (Iphone i A5 format? :hmm: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...