Gå til innhold

Åpner egne butikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eplebutikk om igjen..

 

Er forsåvidt ingen dum ting å ha fysiske faghandlere hvor man kan tafse på ting. Bare de klarer å holde prisnivået nede og kunnskapen oppe.

 

Mistenker at "vi" som leser hw.no og bygger selv ikke vil kjøpe noe derfra, men heller bestille fra nettet og bygge som vi alltid har gjort.

 

Målgruppen må være de samme som holder eplebutikkene gående? Jeg vil kalle de casuals, i dataverden ;)

Lenke til kommentar

Hmm.. Apple har jo i det minste lekre maskiner å vise frem.

 

Microsoft driver jo stort sett med tilbehør og programvare. Ikke så spennende å tafse på det akkurat, særlig ikke når man finner akkurat det samme på nærmeste el-varehus.

 

Kan bli interessant og se hvordan dette går.

Lenke til kommentar
har fått inntrykk av at apple brukere benytter genius "baren" som en slags lege for sine digitale "barn".

 

ring og avtal time, og lever så produktet for undersøkelse og feilretting, så tar dem seg kanskje en kopp på starbucks mens dem venter...

 

Det er det vi kalte kundeservice i gamle dager.

 

Microsoft tar penger for dette via sine s.k. "kundeservice" pr. telefon. De har forøvrig enda ikke greid å forklare meg hvorfor jeg skal kjøpe og innstallere ekstra programmer for å gjøre deres produkt sikkert. I min verden er dette Microsoft sitt ansvar, ikke mitt.

Lenke til kommentar
har fått inntrykk av at apple brukere benytter genius "baren" som en slags lege for sine digitale "barn".

 

ring og avtal time, og lever så produktet for undersøkelse og feilretting, så tar dem seg kanskje en kopp på starbucks mens dem venter...

 

Det er det vi kalte kundeservice i gamle dager.

 

Microsoft tar penger for dette via sine s.k. "kundeservice" pr. telefon. De har forøvrig enda ikke greid å forklare meg hvorfor jeg skal kjøpe og innstallere ekstra programmer for å gjøre deres produkt sikkert. I min verden er dette Microsoft sitt ansvar, ikke mitt.

apple tar også betalt for slikt, utover standard garanti-tid, via "kjøp" av utvidet garanti-tid. jeg tviler på at du kan svinge innom på den måten utenom garanti-tiden...

 

og om en virkelig skal snakke om å ta seg betalt for service, så bør en ta en titt på bedriftsavtaler for slikt...

 

og når det gjelder å selge ekstra for å sikre maskin eller ikke, kan godt være microsoft er skuddredd etter bråket det har vært rundt IE og WMP...

 

og apple har jo en "morsom" ordning når det gjelder oppdateringer innimellom. mener å huske at iphone kunne bli oppdatert med app store gratis når 3G utgaven kom, mens ipod touch skulle dem ha 20 dollar for å oppdatere, eller noe i den dur.

 

jeg vil si det slik at begge firma har svin på skogen om en leter lenge nok. det er bare spørsmål om hvilke svin en finner akseptable.

 

hah, dream on.. de kommer på vilje til å ansette clueless bastards som kun skal betjene kassa :p support får du på via dyre spesialnummere skal vite ;)

 

vel, jeg har lest ett og annet om varierende kvalitet på apple sine "genier" også...

 

var vel en kar som opplevde at dem prøvde samme problemløsning flere ganger når han var innom angående oppstartsproblemer.

 

ja, løsningen virket der og da, men problemet om igjen etter noen dagers bruk...

Lenke til kommentar
Håper ikke dette kommer til Norge. :hmm:

 

Jeg håper veldig at de butikkene kommer til Norge, så slipper jeg å bedrive gratis kundeservice til de fleste slektningene og vennene mine.

Ser for meg en lys fremtid der jeg bare kan henvise til microsoft butikken for hjelp til alle de som gnåler på meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...