Gå til innhold

AMD røper kommende grafikkbrikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

rævkjørt seg selv ?

 

Phenom II er en veeeldig god cpu. de har tatt 4% markedsandel siden november tilbake, vil ikke si de gjør det dårlig, ikke veldig bra, men ikke dårlig.

 

De tar markeds andel, så må si de gjør noe riktig.

 

Grafikk avdelinga gjør alt riktig, og chipset avdelinga gjør veldig mye bra og =)

Lenke til kommentar
rævkjørt seg selv ?

 

Phenom II er en veeeldig god cpu. de har tatt 4% markedsandel siden november tilbake, vil ikke si de gjør det dårlig, ikke veldig bra, men ikke dårlig.

 

De tar markeds andel, så må si de gjør noe riktig.

 

Grafikk avdelinga gjør alt riktig, og chipset avdelinga gjør veldig mye bra og =)

 

Å ja? Hvor har du fått 4% fra? Drømmene dine?

 

Markedsandeler

 

Intel Corp., the world’s largest maker of x86 chips, gained 0.9% of the market sequentially and controlled 82.1% of shipments in Q4 2008 as AMD’s market share declined by 0.7% to 17%, while Via Technologies’ portion of the market shrank to 0.9%.

 

Kanskje lurt å sjekke opp før du tar et tall ut av løse luften.

 

Edit: Ja jeg er enig i at P2 er en mye bedre cpu enn forgjengeren og gir god konkurranse, men dette har da fortsatt ikke vist seg å endre på markedet.

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

:eek: Hvis tsmc har problemer med 40nm, håper jeg nvidia ikke kansellerer 9600gt green edition på 55nm. Ser ut til at vi kan forvente lengre levetid på hardware framover hvis det blir problematisk hver gang de krymper, noe som egentlig er bra med tanke på at vi slipper å oppgradere hver 6. måned. Men og mange flere ulemper enn fordeler er det med det :(

 

Rv740 skal ha disse spesifikasjonene ifølge rykter:

640sp @ ~700mhz

128-bit gddr5 @3600mhz

Lenke til kommentar

2009 blir et spennende år alikevel på tross av finanskrisen, med mer fokus på energieffektive og krympede løsninger samt mainstream markedet. Det kan man like, så blir det litt mer krutt mot slutten av året.

 

Slik sett er jeg fornøyd med mitt GTX 285 kjøp som vil få en grei levetid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
rævkjørt seg selv ?

 

Phenom II er en veeeldig god cpu. de har tatt 4% markedsandel siden november tilbake, vil ikke si de gjør det dårlig, ikke veldig bra, men ikke dårlig.

 

De tar markeds andel, så må si de gjør noe riktig.

 

Grafikk avdelinga gjør alt riktig, og chipset avdelinga gjør veldig mye bra og =)

 

Å ja? Hvor har du fått 4% fra? Drømmene dine?

 

Markedsandeler

 

Intel Corp., the world’s largest maker of x86 chips, gained 0.9% of the market sequentially and controlled 82.1% of shipments in Q4 2008 as AMD’s market share declined by 0.7% to 17%, while Via Technologies’ portion of the market shrank to 0.9%.

 

Kanskje lurt å sjekke opp før du tar et tall ut av løse luften.

 

Edit: Ja jeg er enig i at P2 er en mye bedre cpu enn forgjengeren og gir god konkurranse, men dette har da fortsatt ikke vist seg å endre på markedet.

 

Hva har Q4 2008 med phenom II å gjøre? Phenom II ble lansert i Januar 2009. Vi vet enda ikke noe om q1 markedsandeler, siden det fortsatt er q1

Lenke til kommentar
rævkjørt seg selv ?

 

Phenom II er en veeeldig god cpu. de har tatt 4% markedsandel siden november tilbake, vil ikke si de gjør det dårlig, ikke veldig bra, men ikke dårlig.

 

De tar markeds andel, så må si de gjør noe riktig.

 

Grafikk avdelinga gjør alt riktig, og chipset avdelinga gjør veldig mye bra og =)

 

Å ja? Hvor har du fått 4% fra? Drømmene dine?

 

Markedsandeler

 

Intel Corp., the world’s largest maker of x86 chips, gained 0.9% of the market sequentially and controlled 82.1% of shipments in Q4 2008 as AMD’s market share declined by 0.7% to 17%, while Via Technologies’ portion of the market shrank to 0.9%.

 

Kanskje lurt å sjekke opp før du tar et tall ut av løse luften.

 

Edit: Ja jeg er enig i at P2 er en mye bedre cpu enn forgjengeren og gir god konkurranse, men dette har da fortsatt ikke vist seg å endre på markedet.

 

Hva har Q4 2008 med phenom II å gjøre? Phenom II ble lansert i Januar 2009. Vi vet enda ikke noe om q1 markedsandeler, siden det fortsatt er q1

 

Okei det var litt dårlig formulert av meg, det tar jeg på min kappe. Poenget var at AMD har ikke tatt tilbake no 4% som det ble hevdet.

Lenke til kommentar

PHII vil nok hjelpe på markedsandelene, men det vil ta tid før de får det over i server og oem segmenter, samt at det deretter tar tid å få kjøperne til å innse forbedringene og deretter påvirke markedsandelene. Det er som å styre oljetankere.

 

Ellers synes jeg laptop CPUene til AMD er et mareritt å orientere seg i om dagen, jeg blir helt grå i ansiktet av LM, ZM, QM, RM, RL og hva de nå kaller disse CPUene og jeg skjønner ikke bæra forskjell på dem når jeg ser på laptopper og har nå 3 ganger siste 5mnd endt opp med å kjøpe en Intel basert laptop istedet fordi jeg ikke aner hva jeg får hos AMD.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
PHII vil nok hjelpe på markedsandelene, men det vil ta tid før de får det over i server og oem segmenter, samt at det deretter tar tid å få kjøperne til å innse forbedringene og deretter påvirke markedsandelene. Det er som å styre oljetankere.

 

Man skulle tro det men det er ingen ting som er sikkert.

 

Even though AMD began shipments of its quad-core AMD Opteron processors based on improved code-named Shanghai design early in Q4 and by mid-November its leading partners began to ship their systems with the new chip inside, AMD’s server market share also declined by 2.4% quarter-over-quarter.

 

Ettersom Shanghai er, generelt, mye mer effektiv i serversegmentet enn hva Intel har å tilby for tiden skulle en trodd de kunne ta tilbake andeler der også. Produkter og kvaliteten speiler ikke seg alltid igjen i markedet. Selvfølgelig kan det være mange faktorer som spiller inn, og verdenskrisa tror jeg heller ikke hjelper på.

 

På Grafikkfronten, der har de uten tvil mange baller med i spillet. Kjempefornøyd med mitt 4870X2 :)

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...