Gå til innhold

HTC med 1 GHz-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På tide! Dette er jo faktisk en dobling fra dagens kraftigste fra HTC (som er på 500 mhz+), om jeg ikke tar feil.

Men det betyr ikke nødvendigvis at den yter det spor bedre av den grunn. Ghz er ikke et mål på ytelse. Det er veldig lite tekniske detaljer ute om dette chipsettet, så å si noe om ytelse i forhold til i586/P3 blir igrunnen mest gjetting.

 

Forøvrig bringer ikke akkurat denne nyheten noen ny informasjon akkurat:

http://www.linuxdevices.com/news/NS9690870107.html (14 nov 2007)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Batteritid og effektforbruk gleder jeg meg til å se.

 

EDIT: Litt for sein der ja. Sitter faktisk selv med en W810i. :)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

syntes jeg leste her på amobil om toshiba(eller Samsung?) gjorde det slik at den brukte hele CPUen når den krevdes, f.eks starte ett program eller operere i ett program så brukte den 1ghz, men når den ikke trengte så mye CPU kraft la den seg på 600 mmhz eller noe slikt..

Får jo håpe at HTC velger noe av samme løsningen!

 

PS3 har vell 2,8GHZ eller 3GHZ CPU, så går ut i fra at PS3 yter MYE mer en den CPU er i nærheten av og klare!

Lenke til kommentar
syntes jeg leste her på amobil om toshiba(eller Samsung?) gjorde det slik at den brukte hele CPUen når den krevdes, f.eks starte ett program eller operere i ett program så brukte den 1ghz, men når den ikke trengte så mye CPU kraft la den seg på 600 mmhz eller noe slikt..

Slike løsninger må man ha, det har vi også i bærebare pcer...

I idle så kan man jo like godt kutte ut prosessoren og kjøre på noe alternativt for gsm/3g

 

Men ser for meg det vil trekke på når man begynner å se (hd)video på lyssterk HD skjerm...

 

Men da igjen, ingen produsent gir ut mobil med 12timers batterilevetid ved normalt bruk...

Så håper mine tanker er ubegrunnet selvsakt

Lenke til kommentar
Klokkefrekvensen er 1 GHz, men hvor rask er prosessoren? På hvilken måte måler dere ytelsen?
Ytelse per mhz stiger vel som på pc markedet. Det samme gjør nok ytelse per watt time.

Ytelse per MHz er generelt synkende innenfor hver prosessorserie når man øker klokkefrekvensen. Det er fordi flaskehalser som minnebåndbredde, FSB, og latency til systemet rundt blir mer tydelig jo høyere ytelse prosessoren har.

 

Ytelse per watt time er også synkende jo høyere klokkefrekvenser man har innen en prosessorserie.

 

Men det er jo store forskjeller mellom prosessorseriene. Nå aner jeg f.eks ikke hvor godt Qualcomm 1GHz yter sammenlignet med en Pentium III 1 GHz. For alt jeg vet kan ytelsen være 0,1x eller 10x Pentium IIIen. Derfor lurer jeg på nettopp hvor bra prosessoren yter og hvordan ytelsen er målt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...